Ik ben getrouwd en heb 4 kinderen en woon in Arnhem. Vanaf mijn 40ste drink ik whisk(e)y. Dat vond ik toen al een fascinerende drank. Alle binding met Schotland, Ierland en de Gealic cultuur zal daar bij geholpen hebben. Daarvoor had ik al wat geoefend met oa Southern Comfort want ik dacht dat dat er wel wat van weg had. Inmiddels ben ik 15 jaar wijzer.
In de oude distillery in Dublin dronk ik mijn eerste whiskey: Jameson. Deze goddelijk zachte dram vond ik toen heerlijk. Toen ik deze wat vaker dronk, vond ik m te zoet. Ik schoof op naar het Schotse levenswater. Als amateur-pyromaan was ik al snel fan van de peated soorten.
Allerlei soorten kocht of kreeg ik, zonder precies te weten wat waar vandaan kwam. Het duizelde me om er een lijn in te ontdekken. Toen ben ik me er wat meer in gaan verdiepen en ben ik gaan bijhouden wat ik lekker vind.
Vorig jaar in Ierland ontdekte ik een paar andere Ierse whiskey's. Die zachte subtiele drankjes heb ik sindsdien weer in mijn hart gesloten. Tegelijkertijd had ik een bootreis naar het Islay Feis in het verschiet om daar de zware jongens te bezoeken. (Die drink ik vooral in het koude deel van het jaar)
Ondertussen ben ik de Speyside en zelfs een enkele Lowland gaan waarderen. Ook loop ik niet meer om een Bourbon heen. Ik dronk afgelopen september in Sonsbeek (Arnhem) wat lekkere maar onbekende Bourbons en zelfs een USA peated single malt.
Ik hoop snel weer eens naar Schotland te kunnen. Ook voor de prachtige landschappen en het slag volk en de pubs. Ondertussen bezoek ik regelmatig een proeverij of whiskybeurs en heb ik thuis al wat proeverijen gehouden. Omdat ik in een muziekforum regelmatig het whiskydraadje volschrijf, meld ik me nu hier aan. Ik kijk er naar uit om jullie forum te lezen!
Mijn ander hobby's zijn fietsen en muziek.

.