Voorstellen Richard
-
zifnab1976
- Nieuwkomer

Voorstellen Richard
Hoi allemaal,
Ik ben Richard en de afgelopen tijd steeds meer gaan genieten van Whisky. Het virus is begonnen in 2005 in Maleisie met een glen fiddich (12y). In begin alleen maar glen fiddich gedronken maar de laatste paar jaren ook verschillende ander lekkere whisky's gedronken zoals
Momenteel in bezit:
- Dalmore Gran Reserva
- Glenmorangie 25 y
- Glenfiddich 12 y
- Yamasaki 10y
- Talisker 10y
- Glengoyne port cask finish 14 y
- Glendronach 15 y revival
- Edradour port cask finish
Helaas al op:
- Glenfiddich 21 y
- Midleton
- Glen ord 12y
- Dalwhinnie double cask
Helaas laten stuiteren:
- Glen farclas 21 y
Gelukkig niet gekocht:
- Connamara 12 y
- Glenlivet 12 y
Binnenkort vakantie geld en dan maar een paar flessen bestellen dus als iemand nog tips heeft.
Groeten,
Richard
Ik ben Richard en de afgelopen tijd steeds meer gaan genieten van Whisky. Het virus is begonnen in 2005 in Maleisie met een glen fiddich (12y). In begin alleen maar glen fiddich gedronken maar de laatste paar jaren ook verschillende ander lekkere whisky's gedronken zoals
Momenteel in bezit:
- Dalmore Gran Reserva
- Glenmorangie 25 y
- Glenfiddich 12 y
- Yamasaki 10y
- Talisker 10y
- Glengoyne port cask finish 14 y
- Edradour port cask finish
Helaas al op:
- Glenfiddich 21 y
- Midleton
- Glen ord 12y
- Dalwhinnie double cask
Helaas laten stuiteren:
- Glen farclas 21 y
Gelukkig niet gekocht:
- Connamara 12 y
- Glenlivet 12 y
Binnenkort vakantie geld en dan maar een paar flessen bestellen dus als iemand nog tips heeft.
Groeten,
Richard
0 x
Re: Voorstellen Richard
Welkom Richard, een tip? Neem je tijd en spit het forum door. Er staat hier een zee aan informatie!
Wat een pech dat uitgerekend de Glenfarclas 21 aan gruzelementen valt.
Overigens:
Moet dat niet "Gelukkig net gekocht" zijn?
Wat een pech dat uitgerekend de Glenfarclas 21 aan gruzelementen valt.
Overigens:
Gelukkig niet gekocht:
- Connamara 12 y
- Glenlivet 12 y
Moet dat niet "Gelukkig net gekocht" zijn?
0 x
Welkom Richard.
Je bent in elk geval aardig op dreef wat de Schotten betreft.
Helaas laten stuiteren: - Glen farclas 21 y
Ai, inderdaad als je dan pech hebt heb je het ook goed. Dat is een voor mij gelukkig nog onbekende ervaring.
Toevallig loopt hier ook een vakantiegeld plan: Wie helpt me kiezen, vakantiegeld.
Bovendien is het dan ook belangrijk te weten wat je tot op heden het lekkerst vond.
Je bent in elk geval aardig op dreef wat de Schotten betreft.
Helaas laten stuiteren: - Glen farclas 21 y
Ai, inderdaad als je dan pech hebt heb je het ook goed. Dat is een voor mij gelukkig nog onbekende ervaring.
Toevallig loopt hier ook een vakantiegeld plan: Wie helpt me kiezen, vakantiegeld.
Bovendien is het dan ook belangrijk te weten wat je tot op heden het lekkerst vond.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Arnold1974
- Senior

Welkom op dit forum Richard! Dat van die Glenfarclas 21 yrs is wel erg balen hoor. Hopelijk heb je er nog wel even van kunnen genieten!
Arnold
Arnold

0 x
-
zifnab1976
- Nieuwkomer

Het moet echt niet zijn. Ik heb beide geproefd maar beide zijn mij zeer tegen gevallen.
De lekkerste tot nu toe zijn:
- Glenfarclas 21 y (ik heb nog wel een paar glazen gehad)
- Midleton
Degene die ik nu heb en dat ik wat vind tegenvallen is:
- Yamasaki 10 y
- Midleton
- Yamasaki 10 y
0 x
zifnab1976 schreef:De lekkerste tot nu toe zijn:
- Midleton
Dan zou je van je vakantiegeld misschien toch eens een Aberlour a'bunadh moeten kopen. Maar niet de batch #29 ! Zie ook de proefnotities: Aberlour a'bunadh, NAS, OB. Je ziet hem voor prijzen van pakweg tussen € 45 en €65 !
0 x
Welkom!
Kijk dan ook eens naar de 12yo Bunnahabhain. En dan de nieuwste versie (sinds 2010) op 46.3%, die schijnt een slag beter te zijn dan de oudere versie. Ik vind hem zelf iets lekkerder dan de Revival. Het is ook een heus sherrykanon.
O, ja: pas op voor fora en whiskyblogs, voor je het weet is je geld weg.
zifnab1976 schreef:De lekkerste tot nu toe zijn:
- Midleton
Kijk dan ook eens naar de 12yo Bunnahabhain. En dan de nieuwste versie (sinds 2010) op 46.3%, die schijnt een slag beter te zijn dan de oudere versie. Ik vind hem zelf iets lekkerder dan de Revival. Het is ook een heus sherrykanon.
O, ja: pas op voor fora en whiskyblogs, voor je het weet is je geld weg.
0 x
Welkom Richard!
Ben het met Piet eens, een echte aanrader die Aberlour a'bunadh
zoals er al meer gezegd is, zonde van die Glenfarclas! Balen!
Ben het met Piet eens, een echte aanrader die Aberlour a'bunadh
zoals er al meer gezegd is, zonde van die Glenfarclas! Balen!
0 x
zifnab1976 schreef:...
- Yamasaki 10 y
Je moet ook Yamazaki kopen
Welkom!
0 x
Life is too short to drink bad whisky
zifnab1976 schreef:Het moet echt niet zijn. Ik heb beide geproefd maar beide zijn mij zeer tegen gevallen.
- Midleton
- Yamasaki 10 y
Welkom op dit forum, Richard en veel plezier, hè
Die Midleton, was die van Kate?
Misschien 'ns 'n Islay proberen of ben je meer voor de zoetere whiskies? Eén raad, geniet van 't gele, bijzondere vocht en maak, voor zover mogelijk, de juiste keuzes, niet te vlug beslissen én lees zoveel mogelijk over whiskies!
René
0 x
-
zifnab1976
- Nieuwkomer

Nee, de midleton was van pippa (zus).
Ik had al eens gekeken naar de Aberlour a'bunadh maar ik twijfel door de hoogte van de alcoholpercentage.
Momenteel zit ik aan het volgende te denken voor een gedeelte van het vakantiegeld (max 4 flessen, max 250 euro):
- Aberlour a'bunadh (dan maar iets water toevoegen)
- Islay whisky: nog niet echt een idee welke misschien een gifset van bowmore of caol ila
- Waarschijnlijk een nieuwe glenfarclas maar ik moet nog bepalen welke.
Leuk zo'n forum, dat kost me nog meer geld en door de verschillende verhalen wordt de keuze van bovenstaand niet gemakkelijker
Ik had al eens gekeken naar de Aberlour a'bunadh maar ik twijfel door de hoogte van de alcoholpercentage.
Momenteel zit ik aan het volgende te denken voor een gedeelte van het vakantiegeld (max 4 flessen, max 250 euro):
- Islay whisky: nog niet echt een idee welke misschien een gifset van bowmore of caol ila
Leuk zo'n forum, dat kost me nog meer geld en door de verschillende verhalen wordt de keuze van bovenstaand niet gemakkelijker

0 x
zifnab1976 schreef:Ik had al eens gekeken naar de Aberlour a'bunadh maar ik twijfel door de hoogte van de alcoholpercentage.
Die alcohol betaal je vooral in de accijns maar verbetert ook de waar voor je geld verhouding. Het is helemaal niet vreemd om water toe te voegen bij een CS, en bij deze whisky zelfs veel.
Maar het zal je ook verbazen hoe drinkbaar deze is met zijn ± 60° abv.
Zie ook: Whisky aanlengen met water ?
Als je nog geen ervaring hebt met heavy peat dan moet je zeker "klein" beginnen. Dus inderdaad kleine flesjes of peatet-light. Een Talisker 10yo (is geen Islay maar Island) is een mooie om peat te verkennen.
0 x
zifnab1976 schreef:Nee, de midleton was van pippa (zus).
Tja, kwestie van keuzes, hè, maar lees 'ns over de Caol Ila's, volgens mijn bescheiden mening de zachtste(smooth is het beste woord hier!) turf-whiskies van het eiland.
Maar ik zou zeker geen gifset van Bowmore nemen, dat overleef je waarschijnlijk niet
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”