Even voorstellen
Even voorstellen
Goedemiddag,
Ik heb me vanochtend aangemeld op dit forum omdat ik een lekker glas whisky, en dan met name bourbon, op zijn tijd erg lekker vindt. Helaas heb ik er nog niet zo veel verstand van maar ik hoop hier meer te leren!
Mijn favoriete bourbons zijn de Blantons Gold voor in het weekend en Elijah Craig 12 voor door de weeks. Daarnaast heb ik ook nog een aantal andere Bourbons om af en toe wat anders te proeven en ik heb al enkele jaren 2 flessen Pappy van Winkle Family Reserve - 20 Years Old in de kast staan die ik eigenlijk gezien de waarde en mijn gebrek aan kennis zonde vind om open te maken.
Mijn andere hobby is overigens het verzamelen van vintage heren horloges en dan met name chronograaf horloges uit de jaren '60 van merken als Heuer, Enicar, en Yema.
Met vriendelijke groet,
Marc
Ik heb me vanochtend aangemeld op dit forum omdat ik een lekker glas whisky, en dan met name bourbon, op zijn tijd erg lekker vindt. Helaas heb ik er nog niet zo veel verstand van maar ik hoop hier meer te leren!
Mijn favoriete bourbons zijn de Blantons Gold voor in het weekend en Elijah Craig 12 voor door de weeks. Daarnaast heb ik ook nog een aantal andere Bourbons om af en toe wat anders te proeven en ik heb al enkele jaren 2 flessen Pappy van Winkle Family Reserve - 20 Years Old in de kast staan die ik eigenlijk gezien de waarde en mijn gebrek aan kennis zonde vind om open te maken.
Mijn andere hobby is overigens het verzamelen van vintage heren horloges en dan met name chronograaf horloges uit de jaren '60 van merken als Heuer, Enicar, en Yema.
Met vriendelijke groet,
Marc
0 x
- defeatless
- Moderator

Re: Even voorstellen
Hoi Marc,
Welkom op het forum!
Bourbon is inderdaad altijd lekker. Meestal heb ik een flesje of 5 open staan.
Verder is een tip die altijd gegeven wordt om samples te kopen. Dan kun je op een goedkope wijze redelijk veel verschillende whisky's proeven, je zit dan niet met een fles thuis die je niet lekker vind.
Welkom op het forum!
Bourbon is inderdaad altijd lekker. Meestal heb ik een flesje of 5 open staan.
Verder is een tip die altijd gegeven wordt om samples te kopen. Dan kun je op een goedkope wijze redelijk veel verschillende whisky's proeven, je zit dan niet met een fles thuis die je niet lekker vind.
0 x
Bourbon is naar mijn idee heel wat makkelijker te drinken als Schotse of Ierse whiskies vandaar dat dit mijn voorkeur heeft.
Ik heb diverse Schotse en Ierse whiskies in de kast gehad die ik met moeite heb weg gekregen, alleen de Dalmore King Alexander is me positief bij gebleven.
Ik heb diverse Schotse en Ierse whiskies in de kast gehad die ik met moeite heb weg gekregen, alleen de Dalmore King Alexander is me positief bij gebleven.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

welkom en je andere hobby is ook leuk, vraag me af wat kostbaarder gaat zijn 

0 x
Welkom! Altijd leuk om wat meer Bourbon/USA Whiskey-drinkers op het forum te hebben.
Meestal een ondergeschoven kindje, en meestal ook ten onrechte.
Maar over smaak valt niet te twisten.
Als je de duurdere flessen wil laten staan vanwege de mogelijke opbrengsten later, dan moet je dat zeker doen (Ik doe het zelf ook).
Maar whisk(e)y is gemaakt om te drinken en te genieten, dus laat zo'n fles zeker niet dicht vanwege de prijs.
Een ferrari laat je immers ook niet in de garage staan om naar te kijken. Die wil je ervaren.
Het aanschaffen van samples is zeker aan te bevelen. Bij "investeren" koop ik meestal twee flessen. 1 voor mezelf, en 1 voor het bewaren.
Natuurlijk moet je portemonnee dit wel toelaten.
Meestal een ondergeschoven kindje, en meestal ook ten onrechte.
Maar over smaak valt niet te twisten.
Als je de duurdere flessen wil laten staan vanwege de mogelijke opbrengsten later, dan moet je dat zeker doen (Ik doe het zelf ook).
Maar whisk(e)y is gemaakt om te drinken en te genieten, dus laat zo'n fles zeker niet dicht vanwege de prijs.
Een ferrari laat je immers ook niet in de garage staan om naar te kijken. Die wil je ervaren.
Het aanschaffen van samples is zeker aan te bevelen. Bij "investeren" koop ik meestal twee flessen. 1 voor mezelf, en 1 voor het bewaren.
Natuurlijk moet je portemonnee dit wel toelaten.

0 x
Welkom 
Ik ben sinds een jaar bezig met mijn whiskyhobby, vooral Schots en enkele Ierse. Enkele weken geleden dan toch eens uit nieuwsgierigheid twee flessen bourbon in huis gehaald: Four Roses Single Barrel en Blanton's Straight From The Barrel. De Four Roses bevalt me eerlijk gezegd enorm goed. De Blanton's is een wat duurdere fles en houd ik nog een tijdje dicht. Smaakt zeker naar meer, zo een goede bourbon. Ik probeer vooral lijmgeur wat te vemijden
Veel plezier met alles hier !
Ik ben sinds een jaar bezig met mijn whiskyhobby, vooral Schots en enkele Ierse. Enkele weken geleden dan toch eens uit nieuwsgierigheid twee flessen bourbon in huis gehaald: Four Roses Single Barrel en Blanton's Straight From The Barrel. De Four Roses bevalt me eerlijk gezegd enorm goed. De Blanton's is een wat duurdere fles en houd ik nog een tijdje dicht. Smaakt zeker naar meer, zo een goede bourbon. Ik probeer vooral lijmgeur wat te vemijden
0 x
Sil schreef:Welkom op het forum. Spaar je toevallig ook vintage Laco's?
Dank je, vintage Laco's vind ik erg mooi maar mijn focus licht meer op chronos met een sport of race connectie
0 x
Michaël schreef:Welkom
Ik ben sinds een jaar bezig met mijn whiskyhobby, vooral Schots en enkele Ierse. Enkele weken geleden dan toch eens uit nieuwsgierigheid twee flessen bourbon in huis gehaald: Four Roses Single Barrel en Blanton's Straight From The Barrel. De Four Roses bevalt me eerlijk gezegd enorm goed. De Blanton's is een wat duurdere fles en houd ik nog een tijdje dicht. Smaakt zeker naar meer, zo een goede bourbon. Ik probeer vooral lijmgeur wat te vemijden![]()
Dank je!!
Een Blanton's Straight From The Barrel heb ik ook staan maar is bij mij ook nog dicht, hij schijnt wel erg goed te zijn is me verteld
1 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

Welkom Marc
Zo zie maar weer dat smaak verschilt.
Ik zelf ben niet een fan van de bourbon's.
Zo zie maar weer dat smaak verschilt.
Ik zelf ben niet een fan van de bourbon's.
0 x
Bedankt allemaal!!
Ik heb zojuist ook wat overzicht foto's van mijn huidige kast inhoud in het Amerikaanse Bourbon en Whisky gedeelte geplaatst.
Ik heb zojuist ook wat overzicht foto's van mijn huidige kast inhoud in het Amerikaanse Bourbon en Whisky gedeelte geplaatst.
0 x
welkom, je kan altijd op een horloge kijken om te zien of het al tijd voor een dram is hahahah
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”