Mijn naam is Ruben en ik wil graag 'proeven' (en meer) van de wereld van whisky.
Mijn whisky background.
None. Nee, dit is te kort door de bocht.
Een goede vriend van mij is sinds kort een whisky liefhebber. Als gevolg heb ik, inmiddels alweer bijna een jaar geleden, een fles Glenfiddich 12 jaar aangeschaft. Ik heb hier erg van genoten!

Mijn volgende aankoop was een fles Glenlivet Founders Reserve. Ook deze vond ik lekker, maar het was vrij duidelijk dat ik de glenfiddich boven de Glenlivet verkoos.
Na deze twee whisky's geen nieuwe geprobeerd.
Nu
Dit weekend wil ik een highland park 12 proberen. D12 heeft een mooie aanbieding. Daarnaast zal ik weer een glenfiddich 12 kopen, alleen dit keer een 35 cl fles, zodat ik beide whisky's naast elkaar kan ervaren. Welke moet ik eerst proeven?

Toekomst
Ik wil graag een boek aanschaffen over whisky om zo kennis op te doen van de wereld van whisky. Ik ben niet direct geintresseerd in punten/beoordelingen/tasting-notes van whisky's, maar meer in: smaakprofielen, gebieden, productieprocessen, typen vaten etc. zodat ik op basis van deze kennis een whisky kan selecteren en zo kan ervaren of ik de whisky kan terugkoppelen aan mijn keuze.
Tips voor boeken en algemene tips hoor ik heel graag! Reacties zijn altijd (?) leuk!
Daarnaast wil ik ook een whisky festival gaan bezoeken.
Groet, Ruben