Voorstellen

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Djt
Actief lid
Actief lid

Voorstellen

Ongelezen berichtdoor Djt » 19 Nov 2015, 12:30

Hallo forumleden,

Mijn naam is Timon, bijna 20 jaar oud en wonend in Groningen.
Sinds ongeveer een jaar drink ik regelmatig een glaasje whisky en is mijn liefhebberij voor deze drank gegroeid. Ooit begonnen met een flesje famous grouse, niks mis mee, maar het smaakte naar meer. Toen een fles William Lawson's aangeschaft..

Nu een jaartje verder staan er naast deze flessen nog een fles Oban 14, Coal Ila 12, Bowmore 12, JW black, smokehead en een Ballentines finest in de kast. Deze laatste vind ik niet te pruimen.

Ik heb een tijdje getwijfeld om me aan te melden, ik ben jong en wat voor mij misschien nu de hoogst haalbare whisky is, kan voor jullie niet eens als slobberwhisky door, maar toch wil ik graag meer leren en ontdekken op dit gebied. We zijn allemaal ergens begonnen, toch?

Zoals jullie wel zien ben ik helemaal weg van rokerige whisky, heerlijk! Ik zou nu graag wat anders gaan proberen (cherry bijvoorbeeld) en hoop dat ik een goede keus kan maken en kan leren verschillen te onderscheiden.

Verder nog over mezelf, ik heb nog twee andere (te dure) hobby's, namelijk fotografie en aquaristiek. Studeer verpleegkunde en vindt dit nogsteeds erg leuk.

:hoedaf
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Voorstellen

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Nov 2015, 12:45

Hey Timon, welkom :) Gelukkig is dit een plek voor iedereen, dus het maakt niet uit of je 1 fles whisky thuis hebt staan, of 100. Tof dat je besloten hebt om je aan te melden.

Als je op een betaalbare manier whiskykilometers wil maken, dan is het kopen van samples een goed idee. Er worden er hier op het forum veel aangeboden: viewforum.php?f=710

En gezien je in Groningen woont is het Whisky Festival Noord Nederland voor jou misschien ook een keer leuk.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 19 Nov 2015, 12:50

yey een leeftijds genoot :D hahhaha welkom op het forum :duimop :duimop
0 x

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 19 Nov 2015, 13:00

Welkom op het forum
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 19 Nov 2015, 13:46

Welkom Timon! Groningen :hoera
Zoals Thijs zei is het WFNN zeker een aanrader!
0 x
Afbeelding

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 19 Nov 2015, 14:20

Welkom Timon :hoedaf
Als je van peated houd is Ardbeg, Laphroaig, Talisker en Ledaig misschien ook wel wat voor jou.
De standaard bottelingen zijn nog wel redelijk betaalbaar.
Veel plezier op het forum en geniet er van.
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 19 Nov 2015, 15:00

Welkom
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 19 Nov 2015, 15:55

Welkom op het forum! :hoera
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 19 Nov 2015, 16:16

Welkom!
Djt schreef:Ik heb een tijdje getwijfeld om me aan te melden, ik ben jong en wat voor mij misschien nu de hoogst haalbare whisky is, kan voor jullie niet eens als slobberwhisky door, maar toch wil ik graag meer leren en ontdekken op dit gebied.

Laat je niet afschrikken door de posts over dure whisky's. Iedereen die whisky lust is hier welkom. :)

We zijn allemaal ergens begonnen, toch?

Ik ben ooit begonnen door simpel bij de slijter naar binnen te lopen en te vertellen dat ik whisky zocht. Schotse whisky zelfs. Vervolgens kocht ik vier 20cl-flesjes met verschillende soorten single malt en ik was overtuigd. Dit is sowieso een goed idee trouwens, wat Thijs ook al aanraadde: sampletjes of kleine flesjes uitproberen als je je smaak nog wilt leren kennen.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Djt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Djt » 19 Nov 2015, 16:28

Dankjulliewel!

Dit is sowieso een goed idee trouwens, wat Thijs ook al aanraadde: sampletjes of kleine flesjes uitproberen als je je smaak nog wilt leren kennen.

Het zijn over het algemeen ook kleine flesjes die ik aanschaf. De Oban, Caol Ila, Bowmore, JW en talisker 10 zijn allemaal kleintjes. De WL en Ballentines kon ik me geen buil aan vallen en van de smokehead wist ik dat ik 'm lekker vond. Volgende "rokerige" aankoop moet een fles Lagavulin 16 worden.

Als je van peated houd is Ardbeg, Laphroaig, Talisker en Ledaig misschien ook wel wat voor jou.

Dank, ik zal ze noteren.

Onlangs heb ik een dram Aberlour a'bunadh mogen proeven(kan me niet zo herinneren welke batch), erg erg sterk, maar met water zeker te doen en viel me niet tegen. Vandaar dat ik mijn smakenpallet wil verbreden.
1 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 19 Nov 2015, 17:33

Welkom lid 3001 :Bye
De eerste van een nieuwe reeks van 1000.
Have fun! :Slainte
1 x

svennie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor svennie » 19 Nov 2015, 17:37

Welkom op dit forum!

Heerlijk hé, lekker op je gemakje voor je aquarium genieten van een drammetje.
0 x
Afbeelding

Djt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Djt » 19 Nov 2015, 18:04

Dankjewel!

Ja, heerlijk! De flessen staan ook onder het aquarium. Zal binnenkort eens een fotootje daarvan plaatsen in het daarvoor betreffende topic!
0 x

DocWhisky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DocWhisky » 19 Nov 2015, 18:10

Hee Timon,

Tja Whisky en Vis combineert goed ;)

Leuk verpleegkunde. Weet je al welke richting je op wil gaan? Hopelijk BLIJF je het leuk vinden.

Talisker 10 zal je vast lekker vinden en is ook best te betalen. Prijstechnisch is het misschien beter je meer richten op blended Whisky.

Het lijkt mij een goed idee om een nieuw onderwerp te starten over goede en betaalbare 'instap-Whisky'.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 20 Nov 2015, 00:38

DocWhisky schreef:
Het lijkt mij een goed idee om een nieuw onderwerp te starten over goede en betaalbare 'instap-Whisky'.

Die zijn er geboeg hoor :)
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”