Even voorstellen: WillyWhisky
- WillyWhisky
- Nieuwkomer

Even voorstellen: WillyWhisky
Was al even voorbarig met een eerste post, terwijl ik hier nog niets geplaatst had. Enhousiasme zullen we maar zeggen. Mijn naam is Wilfred en ik ben woonachtig in Het Westland. Ik ben liefhebber van whisky sinds 2007 en bezoek met grote regelmaat whisky proeverijen en winkels in Nederland en Belgie. Mijn smaak voor whisky gaat van fruitig tot vol rokerig (Octomore 3.1). Ik drink met regelmaat een whisky, maar ben ook een verzamelaar van mooie whisky's. Ik heb nooit meer dan 8 flessen whisky open staan en als ik dan een 9e mooie fles aanschaf, moet er dus eerst 1 op, voordat deze open mag. Ik ben lid van de IWC sinds 2008 en van de Whsiky vereniging Commitment to Malt. Ik hoop dat ik me hierbij voldoende heb voorgesteld en zal proberen zo nu en dan een aanvulling te zijn op het forum.
0 x
Re: Even voorstellen: WillyWhisky
Welkom op dit forum, Wilfred, goede keus hoor
en ik hoop voor jou, dat je dat van die 8 flessen lang kunt volhouden, hetgeen mij absoluut niet zou lukken, ben namelijk nogal (erg) nieuwsgierig en dus....
Net als ik drink je zo'n beetje alles, alhoewel mijn interesse de laatste tijd wat meer de kant opgaat van de non peaty whiskies, zoals bijv. 'n Mannochmore, Glen Garioch, HP, Tamdhu.
Veel plezier enne, ik hoop nog veel ervaringen van jou te horen
en ik hoop voor jou, dat je dat van die 8 flessen lang kunt volhouden, hetgeen mij absoluut niet zou lukken, ben namelijk nogal (erg) nieuwsgierig en dus.... Veel plezier enne, ik hoop nog veel ervaringen van jou te horen
0 x
Ha Wilfred! Leuk dat je de weg naar dit gezellig forum gevonden hebt!
Verzamelen in welke zin? Flessen dicht als investering, flessen leeg om de 'mooie' flessen? Wat mij betreft is de gouden goden drank om gedronken te worden
Wel bewaar ik nu soms lege flessen / kokers.
WillyWhisky schreef:ben ook een verzamelaar van mooie whisky's
Verzamelen in welke zin? Flessen dicht als investering, flessen leeg om de 'mooie' flessen? Wat mij betreft is de gouden goden drank om gedronken te worden
Wel bewaar ik nu soms lege flessen / kokers.
0 x
Welkom @Willy !
En de vertraging van één bericht is je vergeven. Leuk dat je je even voorstelt.
Als relatieve nieuwkomer in de wereld van whisky (hebben we hier overigens best veel van) zit je er al aardig diep in.
Die acht probeer ik ook aan te houden. Ik ben in meer dan een opzicht een "kleine" drinker (1m72
) en het valt niet mee. Momenteel toch weer op 11 stuks. Maar ik werk er echt aan. Ik heb een behoorlijk verzameling die ik eerst op wil maken, vandaar.
En de vertraging van één bericht is je vergeven. Leuk dat je je even voorstelt.
Als relatieve nieuwkomer in de wereld van whisky (hebben we hier overigens best veel van) zit je er al aardig diep in.
Die acht probeer ik ook aan te houden. Ik ben in meer dan een opzicht een "kleine" drinker (1m72
) en het valt niet mee. Momenteel toch weer op 11 stuks. Maar ik werk er echt aan. Ik heb een behoorlijk verzameling die ik eerst op wil maken, vandaar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Hey Willy, welkom op dit forum! 

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Hoi Willy, welkom op dit forum. Tja een beperkt aantal flessen openen is niet zo moeilijk. Het probleem is als je verzameling groter is geworden om dan je nieuwsgierigheid te bedwingen. Voordat je het weet heb je toch al je flessen open. Enne om je verzameling beperkt te houden tot 8 flessen is mij ook niet gelukt. Dan lees je hier weer eens wat over een mooie whisky, of je loopt eens de slijter binnen om wat over whisky te praten en voordat je het in de gaten heb loop je de winkel weer uit met een paar flessen. Bij mij heb ik nu een andere stok achter de deur..... mijn whiskykastje is vol. Maar of ik dat lang vol hou, dat denk ik eigenlijk niet... Betrap me er nu al op dat ik een ander kastje aan het opruimen ben en dan denk van oke hier kunnen ook nog wel flessen in
Ik geloof dat het whiskyvirus mij in korte termijn behoorlijk te pakken heeft genomen
.
.
0 x
GJR schreef:Hoi Willy, welkom op dit forum. Tja een beperkt aantal flessen openen is niet zo moeilijk. Het probleem is als je verzameling groter is geworden om dan je nieuwsgierigheid te bedwingen. Voordat je het weet heb je toch al je flessen open. Enne om je verzameling beperkt te houden tot 8 flessen is mij ook niet gelukt. Dan lees je hier weer eens wat over een mooie whisky, of je loopt eens de slijter binnen om wat over whisky te praten en voordat je het in de gaten heb loop je de winkel weer uit met een paar flessen. Bij mij heb ik nu een andere stok achter de deur..... mijn whiskykastje is vol. Maar of ik dat lang vol hou, dat denk ik eigenlijk niet... Betrap me er nu al op dat ik een ander kastje aan het opruimen ben en dan denk van oke hier kunnen ook nog wel flessen inIk geloof dat het whiskyvirus mij in korte termijn behoorlijk te pakken heeft genomen
.
En, Gert-Jan, wat denk je van de invloed van de forumleden? Wij maken elkaar hier, af en toe, ook aardig "gek", denk je niet?

0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”