macoffringa schreef:Dat klopt Jock, maar ik refereerde ivm de prijs aan de paperback.
De hardcover is te koop en de luxe editie in lederen omslag en hoes wordt als relatiegeschenk gebruikt.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een hardback Hans. Ik ben dol op boeken en gooi ik ze nooit weg en ben heel krenterig ermee. Als ik er eentje uitleen, dan zorg ik dat ik het terugkrijg.
Een tip trouwens. In Schotland in veel steden heb je charity shops. Waar mensen afgedankte dingen brengen en het winkeltje het verkoopt voor Oxfam of Cancer Research enzo. Nou ik kan je vertelen er zijn juweeltjes van boeken daar te vinden. In St. Andrews kan je de beste charity shops vinden. Daar wonen ook veel rijke lui kinderen die studeren. Ook voor oude kilts etc en sporrans en dat soort dingen. Maar ook voor boeken. Zo heb ik daar 3 boeken voor 10 pond gekocht een keer. En een van die boeken bleek later een 19de eeuws book of Scottish Traditional Fiddle Tunes. Mijn vrouw heeft daarmee bewerkingen voor onze band gemaakt van bijna vergeten tunes.
Ook komend jaar gaan wij een maand naar Schotland. 1 week Islay, 1 week Glenlivet Estate en 1 week Angus en een weekje bij vrienden en familie. St. Andrews en Glasgow zullen wij weer aandoen voor charity book shops. Ik ga ook zoeken naar evt oude whisky boeken. Ik laat het hier weten.
Gr,
Jock