The Enduring Legacy Of Dewars- A Company History, Ian Buxton

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

The Enduring Legacy Of Dewars- A Company History, Ian Buxton

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 31 Jan 2010, 22:59

Inmiddels heb ik een recensie exemplaar van Ian's nieuwe boek ontvangen in Charleston.
In een van de volgende edities van Etc. of WP kunnen jullie er meer over lezen.
Het is een fraai ogend boek, dat door de uitgever voor 19,99 GBP wordt aangeboden in de versie met slappe omslag, 190 pagina's full color. Het formaat is ruim 20 centimeter, nagenoeg vierkant, en ongeveer een centimeter dik. Over de inhoud kan ik nog niet veel zeggen, want ik moet het boek nog lezen. Maar met Ian's achtergrond en gedegen research zal dat wel goed zitten. :Pipersmile
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: The Enduring Legacy Of Dewars- A Company History, Ian Buxton

Ongelezen berichtdoor Jock » 03 Feb 2010, 16:50

Er is wel een hardback schijnbaar. Althans Ian zei dat wel een een leer gebonden exemplaar voor VIP's maar dat bereikt niemand hier denk ik. Ik ben van plan om het te kopen in Schotland. Op Islay hebben ze ook whisky boeken te koop, dus ik koop het bij Feis Ile of misschien onderweg bij Loch Fune Whiskies in Inverary.

Groet,

Jock
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 03 Feb 2010, 18:50

Dat klopt Jock, maar ik refereerde ivm de prijs aan de paperback.
De hardcover is te koop en de luxe editie in lederen omslag en hoes wordt als relatiegeschenk gebruikt.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 04 Feb 2010, 16:16

macoffringa schreef:Dat klopt Jock, maar ik refereerde ivm de prijs aan de paperback.
De hardcover is te koop en de luxe editie in lederen omslag en hoes wordt als relatiegeschenk gebruikt.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een hardback Hans. Ik ben dol op boeken en gooi ik ze nooit weg en ben heel krenterig ermee. Als ik er eentje uitleen, dan zorg ik dat ik het terugkrijg.
Een tip trouwens. In Schotland in veel steden heb je charity shops. Waar mensen afgedankte dingen brengen en het winkeltje het verkoopt voor Oxfam of Cancer Research enzo. Nou ik kan je vertelen er zijn juweeltjes van boeken daar te vinden. In St. Andrews kan je de beste charity shops vinden. Daar wonen ook veel rijke lui kinderen die studeren. Ook voor oude kilts etc en sporrans en dat soort dingen. Maar ook voor boeken. Zo heb ik daar 3 boeken voor 10 pond gekocht een keer. En een van die boeken bleek later een 19de eeuws book of Scottish Traditional Fiddle Tunes. Mijn vrouw heeft daarmee bewerkingen voor onze band gemaakt van bijna vergeten tunes.
Ook komend jaar gaan wij een maand naar Schotland. 1 week Islay, 1 week Glenlivet Estate en 1 week Angus en een weekje bij vrienden en familie. St. Andrews en Glasgow zullen wij weer aandoen voor charity book shops. Ik ga ook zoeken naar evt oude whisky boeken. Ik laat het hier weten.

Gr,

Jock
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 04 Feb 2010, 17:18

Bedankt voor de tip Jock.
Ik ben ook altijd op zoek naar oude boeken over whisky.
Zo heb ik Notes on a Cellarbook van George Saintsbury hier in een tweedehands boekwinkel in Charleston gevonden en gekocht voor $8,--. Een eerste editie in goede conditie, echt een mazzeltje. Dat komt niet zo vaak meer voor.

Cheers, :usa
0 x

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”