Men neme Malts, Hans Offringa

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Men neme Malts, Hans Offringa

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 08 Jan 2010, 17:45

Verplaatst uit: viewtopic.php?f=30&t=425&start=0

Richard Whittington heeft voor Diageo een hele whisky en spijs "bijbel" samengesteld. In Nederland doet Maurice Maas van restaurant "Zus" in Roosendaal de hapjes voor Diageo op festivals. Herman doet beide heren eer aan met zijn lijstje.
Vorig jaar heb ik voor Diageo een boekje gemaakt dat "Men neme Malts" heet. De recepten daarin zijn van Richard.
Het boekje, dat overigens ook in het Frans is verschenen, werd via slijterijen weggegeven bij de aanschaf van een van Diageo's whiskies. Je ziet ze soms nog wel eens liggen. Het is een oblong full color boekje.

Eet en drink smakelijk,
MacOffringa

PS Dit hoort nu eigenlijk ook in de rubriek boekbesprekingen thuis, maar ik bespreek mijn eigen boeken uiteraard niet :lol:
Laatst gewijzigd door Piet op 10 Jan 2010, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Smaaksensaties: verstuiven, druppelen en met volle mond

Ongelezen berichtdoor Jock » 10 Jan 2010, 22:32

macoffringa schreef:Richard Whittington heeft voor Diageo een hele whisky en spijs "bijbel" samengesteld. In Nederland doet Maurice Maas van restaurant "Zus" in Roosendaal de hapjes voor Diageo op festivals. Herman doet beide heren eer aan met zijn lijstje.
Vorig jaar heb ik voor Diageo een boekje gemaakt dat "Men neme Malts" heet. De recepten daarin zijn van Richard.
Het boekje, dat overigens ook in het Frans is verschenen, werd via slijterijen weggegeven bij de aanschaf van een van Diageo's whiskies. Je ziet ze soms nog wel eens liggen. Het is een oblong full color boekje.

Eet en drink smakelijk,
MacOffringa

PS Dit hoort nu eigenlijk ook in de rubriek boekbesprekingen thuis, maar ik bespreek mijn eigen boeken uiteraard niet :lol:

Ik wist niet dat "Men Neme.........Malt" van jou was Hans. Ik heb het net zeer kort "een mention" gegeven op mijn V-Blog over boeken en bladen. Ik heb ook nog een heel klein boekje thuis "Aan Tafel Met Whisky" van Gall en Gall. Toevallig zat het binnenin de andere boek "Men Neme....... Malt".

Jock
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Men neme Malts, Hans Offringa

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 10 Jan 2010, 22:54

Jock,
Ik heb Men neme Malt in opdracht van Diageo geschreven (het is dus geen reguliere uitgave voor de boekhandel). Dat heb ik in het verleden ook gedaan met de pocket Classic Malts Selection en met de Whisky Scheurkalender, editie 2005, die destijds bij twee flessen Johnnie Walker Black cadeau werd gedaan. In 2007 heb ik nog een Whisky Scheurkalender voor de boekhandel gemaakt. Na 2x 365 whiskyweetjes was het wel gedaan, anders verzand je in te technische details die voor de meerderheid niet meer interessant zijn.
Nightcaps, dat in 2007 uitkwam, bijna tegelijkertijd met De Smaak van Whisky, heb ik op verzoek van vele scheurkalender liefhebbers gemaakt. Het is een substantiëlere vorm van de kalender, maar ook met een kleine 100 nieuwe whisky trivia.
Beetje off topic, maar letters zijn ook smaaksensaties, zeker als ze van chocolade zijn ;) om over literaire smaak nog niet te spreken.
Cheers,
MAcOffringa
0 x

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”