Een recensie van enkele bladen, boeken en DVD's over Whisky
- Jock
- (Whisky)Professional

Een recensie van enkele bladen, boeken en DVD's over Whisky
Ik heb een recensie van wat boeken en bladen en dvd's gemaakt. Ik had geen tijd ( op youtube mag je maar 10 minuten) om veel te bespreken en ik heb zelfs niet alles wat ik zelf in de kast heb gerecenseerd. Mijn vrouw kocht laatst bij een antuquairiaat enkele boeken en een oude whisky kaart voor mij gekocht. Die heb ik niet eens ingekeken nog. Later hier op het forum iets meer. Maar mijn recensie kan je hier bekijken
Klik om op YouTube het grootbeeld formaat te bekijken.
Jock
Klik om op YouTube het grootbeeld formaat te bekijken.
Jock
0 x
Re: Een recensie van enkele bladen, boeken en DVD's over Whisky
Jock, kreeg je een SMS (+/- 2m30s)?
Leuke recensie. Er zijn nog zoveel meer mooie boeken, maar je hebt inderdaad maar een paar minuten.
De Whisky Galore had ik inderdaad in september 2009 (release van die versie) ook gekocht via Bol.com, maar na hem te hebben bekeken weer doorverkocht via Marktplaats... Leuk een keer gezien te hebben, maar voor de rest...
Zelf heb ik, naast wat boeken die jij al toonde, bijvoorbeeld ook nog Whisky Geclassificeerd (Wishart), Tasting notes (verzamelgids van de eerste 10 jaar van Whisky Magazine), Peat, Smoke & Spirit (over Islay, geschiedenis, het eiland, schipbreuken, etc), natuurlijk de Whisky Bible's (Murray), Whisky (een werelddrank), Nightcaps (Offringa) en ook nog de Whisky Encyclopedie (Jackson).
Je schreef al eerder dat je het "een worsteling om door te komen" vond. Is dat door de vrij gedetailleerde beschrijvingen? Ik heb zelf ook scheikunde als afstudeervak gehad, misschien helpt dat
Leuke recensie. Er zijn nog zoveel meer mooie boeken, maar je hebt inderdaad maar een paar minuten.
De Whisky Galore had ik inderdaad in september 2009 (release van die versie) ook gekocht via Bol.com, maar na hem te hebben bekeken weer doorverkocht via Marktplaats... Leuk een keer gezien te hebben, maar voor de rest...
Zelf heb ik, naast wat boeken die jij al toonde, bijvoorbeeld ook nog Whisky Geclassificeerd (Wishart), Tasting notes (verzamelgids van de eerste 10 jaar van Whisky Magazine), Peat, Smoke & Spirit (over Islay, geschiedenis, het eiland, schipbreuken, etc), natuurlijk de Whisky Bible's (Murray), Whisky (een werelddrank), Nightcaps (Offringa) en ook nog de Whisky Encyclopedie (Jackson).
Je schreef al eerder dat je het "een worsteling om door te komen" vond. Is dat door de vrij gedetailleerde beschrijvingen? Ik heb zelf ook scheikunde als afstudeervak gehad, misschien helpt dat
0 x
Leuke variant op de whisky-recensies Jock.
Wel een kleine verwarring i.v.m. WhiskyEtc. en Leiden noem je de International Single Malt Society maar dat moet zijn International Whisky Society.
Wel een kleine verwarring i.v.m. WhiskyEtc. en Leiden noem je de International Single Malt Society maar dat moet zijn International Whisky Society.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Piet schreef:Leuke variant op de whisky-recensies Jock.
Jeetje Mina! Daar heb je gelijk in. Hopelijk komen mensen toch op het juiste spoor.
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:Jock, kreeg je een SMS (+/- 2m30s)?![]()
Dat zal zeker wel helpen John. Maar het kwam door mijn persoonlijkheid. Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om alles te verklaren. Ik ben echt een romanticus. Ik kom misschien wel heel stoer en macho over dat kan ik me wel voorstellen met mijn uiterlijk als Brad Pitt enzo,
En whisky moet een beetje mistiek om zich heen hebben. Als je alles grondig verklaard, is dat, nou ja ik durf het niet te zeggen, maar het is zo.... Nederlands
Jock ( bukkend en wegrennend)
Laatst gewijzigd door Jock op 10 Jan 2010, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Jock schreef:Als je alles grondig verklaard, is dat, nou ja ik durf het niet te zeggen, maar het is zo.... Nederlands
Ja, heb je ook gelijk in. We willen gewoon alles weten!
Jock schreef:(...)met mijn uiterlijk als Brad Pitt enzo(...)
Jock, Taliskerretje teveel gehad

0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:Jock schreef:(...)met mijn uiterlijk als Brad Pitt enzo(...)
Jock, Taliskerretje teveel gehadGeintje!
![]()
Nou eigenlijk kwam mijn dochter en mijn schoonzoon langs net nadat ik het filmpje gemaaklt had en ben ik snel overgegaan op de Aberlour Abunadh.
Jock
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Leuk gedaan Jock.
Ik kijk uit naar het volgende bulletin.
Hartelijke groet,
Hans

Ik kijk uit naar het volgende bulletin.
Hartelijke groet,
Hans

0 x
Jock schreef:..... maar toch ben ik een romanticus.
En whisky moet een beetje mystiek om zich heen hebben. Als je alles grondig verklaard...
Je bedoeld dit soort discussies Jock ? viewtopic.php?f=9&t=438
Ik zou maar lekker romanticus blijven als ik jou was.
Als ICT-er (al dan niet ex, en er zitten er nog al wat op het forum) is dat je lot. Altijd maar moeten en willen -eren en -seren.
Rationaliseren, analyseren, architectureren, definiëren, structureren, kwalificeren, implementeren, integreren, documenteren, projecteren, actualiseren, coderen, visualiseren, controleren, rapporteren, ....
En dan ook nog die George Clooney die als maar met koffie loopt te sjouwen

0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Man: "Schat ik hou van je'
Vrouw: "Oh wat leuk"
Man: " eigenlijk als ik naar je kijk maakt mijn hersenen endorfine aan en dat voelt lekker"
Vrouw: " Dus je houdt niet van me"?
Man: "Jawel dat zei ik toch" "Er gebeuren alerlei chemische reacties in mijn lichaam als ik in jou buurt ben en dat voelt gewoon lekker".
Vrouw: " als je denkt met z'n houding dat je onder de lakens wat van mij krijgt, .....forget it".
Misschien ben ik een vrouwelijke man ofzo
Jock
Vrouw: "Oh wat leuk"
Man: " eigenlijk als ik naar je kijk maakt mijn hersenen endorfine aan en dat voelt lekker"
Vrouw: " Dus je houdt niet van me"?
Man: "Jawel dat zei ik toch" "Er gebeuren alerlei chemische reacties in mijn lichaam als ik in jou buurt ben en dat voelt gewoon lekker".
Vrouw: " als je denkt met z'n houding dat je onder de lakens wat van mij krijgt, .....forget it".
Misschien ben ik een vrouwelijke man ofzo
Jock
0 x
Jock schreef:.....Vrouw: " als je denkt met z'n houding dat je onder de lakens wat van mij krijgt, .....forget it".
Misschien ben ik een vrouwelijke man ofzo ?
"There are two things a Highlander likes naked, and one of them is malt whisky".
Sir Robert Bruce Lockhart, Scotch (Nightcaps 83)
Ben je soms een Lowlander Jock ?
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Piet schreef:Jock schreef:.....Vrouw: " als je denkt met z'n houding dat je onder de lakens wat van mij krijgt, .....forget it".
Misschien ben ik een vrouwelijke man ofzo ?
"There are two things a Highlander likes naked, and one of them is malt whisky".
Sir Robert Bruce Lockhart, Scotch (Nightcaps 83)
Ben je soms een Lowlander Jock ?
Jawel. And proud of it.
Jock
0 x
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”