Er is nu een Nederlandse vertaling van de Engelse versie: "Whisky Opus".
Ook is er een "Whiskey Opus" met een andere omslagfoto, van dezelfde auteurs. Wellicht speciaal voor de USA en Canada?
Titel: Opus Whisky
Auteur: Gavin D. Smith en Dominic Roskrow
EAN: 9789077438015
Taal: Nederlandstalig (vertaald door ...?)
Uitvoering: Hardcover (?), kleuren, gebonden, 300 pagina's.
Uitgever: Lannoo op 27/08/2013
De prijs van het boek bedraagt € 45 euro. Leden en lezers van het whiskyforum kunnen een korting van 20 % krijgen wanneer het boek wordt aangekocht via deze link bij de Lannoo webshop.
“Uitgeverij Lannoo geeft i.s.m. Het whiskyforum 9 euro korting bij aankoop van dit boek. In plaats van € 45,00 betaal je nu € 36,00."
De actievoorwaarden: *De korting: (1) is enkel geldig via de webshop van de uitgeverij; (2) wordt verrekend nadat je het boek in de webshop hebt toegevoegd aan je winkelmandje; (3) geldt enkel indien je gebruik maakt van bovenstaande actie-url en dit (4) zolang de voorraad strekt.
Ik heb zelf geen van de versies gelezen dus kan er niets over vertellen. Als iemand een van de versies wel kent houd ik me aanbevolen. In elk geval gaat het over "Wereld whiskies":
Een nieuwe kijk op de meest complexe en verleidelijke drank ter wereld.
Dit boek vertelt de fascinerende verhalen van de beste stokerijen ter wereld. Van de gevestigde oude waarden tot de nieuwe revolutionaire labels. De lezer maakt een wereldreis van Speyside tot Tasmanië via Kentucky en Bangalore.
N.b: Bij deze actie is Het Whisky forum pro Deo bemiddelaar en intermediair.