Bruichladdich. Reinventing a great distillery.

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
Brodsky
Actief lid
Actief lid

Bruichladdich. Reinventing a great distillery.

Ongelezen berichtdoor Brodsky » 24 Feb 2013, 17:02

Een interessant artikel over Mark Reynier, Jim McEwan en de heropening van Bruichladdich, recentelijk in The New Yorker.
(Het zal vast al ergens op dit Forum staan (ik kon 't niet vinden), en wellicht heb ik het in de verkeerde rubriek geplaatst. Indien nodig, verplaats of verwijder dit bericht a.u.b.)

LETTER FROM ISLAY
SPIRIT GUIDE. Reinventing a great distillery.
BY KELEFA SANNEH
11.02.2013
One day in 1989, a man on a bicycle arrived at the gates of a whisky distillery called Bruichladdich. The distillery sits across the road from the North Atlantic Ocean, on a wild and blustery Scottish island called Islay. The man was Mark Reynier, a third-generation wine dealer from London, who was on vacation with his brother. Their primary objective would have been clear to any passing driver: each bicycle had, strapped to its handlebars, a bundle of golf clubs. At the distillery, Reynier was hoping to achieve his secondary objective. He had grown obsessed with Bruichladdich whisky, an unheralded product known, to those who knew about it, for its unusual delicacy and complexity. He says, “It had the elegance, balance, finesse, harmony—everything I’d been brought up to look for in a great wine, and there it was in a spirit."

Read more: http://www.newyorker.com/reporting/2013 ... z2LpdsXys9
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Bruichladdich. Reinventing a great distillery.

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 25 Feb 2013, 12:54

Mooi stuk! Duurde even voor ik er doorheen was, heb het in etappes gelezen, maar heel leuk. Jammer dat de Laddie Ten nu anders is als in het begin... Had de eerste versie wel willen proeven ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 25 Feb 2013, 14:02

Leuk artikel om eens te lezen...
pim
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 25 Feb 2013, 16:39

Zie je wel: 10ppm dus voor de eerste batch Laddie Ten! Kloppen mijn tasting notes ineens een stuk beter :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”