The Whisky Couple goes Kindle

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

The Whisky Couple goes Kindle

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 17 Jan 2012, 23:34

PRESS RELEASE

Charleston SC, January 17, 2012

The Whisky Couple Goes Kindle

As of today, the revised and updated edition of The Road to Craigellachie - Revisited, (2012),
Hans Offringa's well-known travel story about Scotland and whisky, is available on Kindle.

The author says from his Charleston, SC dwelling: "Over the past few years we've been acquiring back the rights of most of our books, since our publishers weren't very forthcoming with innovative publishing
concepts. My wife Becky already takes care of the layout of some of our books and decided she wanted to
learn more about Kindle. That's what started this project." More books will follow within the coming year.

The other half of the Whisky Couple adds: "We'd also liked to reach more readers outside the Netherlands and the USA. Often the postage and packaging costs hold customers back. Now it's available for everyone, and at a significantly lower price than the paper edition."

The paper 2011 edition retails at 9.99 whereas the 2012 Kindle edition costs 6.99
For details and ordering check out: http://www.amazon.com/Road-Craigellachie-revisited-ebook/dp/B006YGE89I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1326820610&sr=8-1

Source: CONCEPTUAL CONTINUITY - 2012
0 x

Ruval
Senior
Senior

Re: The Whisky Couple goes Kindle

Ongelezen berichtdoor Ruval » 18 Jan 2012, 11:32

Zonde. Ik heb een Sony PRS650. Enige kans dat in de toekomst ook je werk wordt gepubliceerd via
andere kanalen (als epub)?

Ik heb heel lang nagedacht over de aanschaf van een reader en de Kindle heeft lange tijd op mijn
shortlist gestaan. Toch de keuze gemaakt voor die van Sony i.v.m. overige accessoires.

Groet,
Victor

P.S. - uiteraard gefeliciteerd met deze stap! :Slainte
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Jan 2012, 12:02

Inderdaad proficiat hiermee Hans !
Gezien je professie ook alle begrip voor de keuze (hoewel?) van Kindle-format maar als vrij mens word ik er wel een beetje verdrietig van.
Ruval schreef:Zonde. Ik heb een Sony PRS650. Enige kans dat in de toekomst ook je werk wordt gepubliceerd via
andere kanalen (als epub)?

Ik heb een Sony PRS-T1 in bestelling maar wat het ook zou zijn, ik zal uit principe never nooit niet een "proprietary-format" kopen, no way :boos :nono :boos
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 18 Jan 2012, 13:03

@Piet - dat is voor mij uiteindelijk ook één van de beslissende factoren geweest om die
van Sony aan te schaffen. Ik heb de Kindle al een aantal keren mogen gebruiken bij vrienden
en het is absoluut geen slecht apparaat.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 18 Jan 2012, 14:43

Dank voor jullie reacties.
Ik ben zelf een Apple adept van het eerste uur.
Gelukkig is er voor de iPad een Kindle reader gratis te downloaden.
De reden waarom Becky en ik voor het Kindle formaat hebben gekozen
is de schaalgrootte en de link met Amazon. Ook onze boeken in de VS,
tenminste die waar geen kleurenfoto's inzitten, leveren we via Amazon
in POD.
Wellicht komt Sony ook nog met een Kindle reader.
Het is voor ons, als klein bedrijfje, ondoenlijk om alle formaten te ondersteunen.

En het tegenstrijdige van standaards is dat er zoveel zijn 8-)
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 18 Jan 2012, 15:59

Tja.. standaard - welke standaard is nog standaard?
We hebben nu bij meerdere technische innovaties mogen constateren dat de concurrentiedrift
dermate hoog is dat men niet wenst te conformeren aan een andere (mogelijk betere) standaard.

Ik hou het vnl. bij e-pub bestanden, maar de Sony slikt gelukkig meerdere formaten.

Met "de komst" van Amazon naar Nederland wordt het voor mij wel interessant om een Kindle
aan te schaffen, maar dan voor mijn zoon die op dit moment nog voornamelijk nederlandstalige
boeken leest. Tijdens de overweging wat ik wilde aanschaffen viel het me nl. op dat Amazon
toch een zeer breed aanbod heeft - breder dan menig andere aanbieder....
ik hoop dat ze die trend doorzetten wanneer ze hier "Live" gaan.
0 x

Brodsky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Brodsky » 18 Jan 2012, 16:52

Proficiat met de Kindle publicatie. Het doet me goed te lezen dat je een innovatievere houding hebt dan je oude uitgever. Hopelijk vinden jullie in de USA een breder publiek.

Wat betreft e-readers: ik heb sinds een jaar, naar tevredenheid, een BeBook Neo & die ondersteund meer formaten dan welke andere e-reader ook. :duimop

http://mybebook.com/6-inch-ereaders/c14 ... _info.html

Supports the most popular eBook formats such as:
EPUB*, PDF*, TXT, HTML, RTF, MOBI (Non DRM only), CHM, PDB, JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF
(*including Adobe DRM, compatible with Adobe Digital Editions)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”