Volkskrant 8 januari

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 803
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 08 Jan 2023, 16:11

Investeringsverhaal in de Volkskrant van vandaag.

https://www.volkskrant.nl/economie/investeren-in-whisky-als-vloeibaar-goud-ik-drink-niet-want-het-rendement-smaakt-zo-lekker~b6cb23ec/

Voor de externe meelezers: vooral heel veel Macallan kopen!
7 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Jan 2023, 16:29

Lekker parasiteren op het werk van een ander en gokken op een idioot die er nog meer voor neertelt als ze zelf al hebben gedaan. Hopelijk spat die bubbel heel snel.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1628
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 08 Jan 2023, 18:18

Het adagium bij Scotch Whisky Investments: ‘Ik drink niet, want het rendement smaakt zo lekker.’


:domdom

en

Scotch Whisky Investments wil intussen dichter bij hun bron zitten en bouwt een hoofdkantoor in de buurt van Edinburgh, een investering van 150 miljoen euro.


Er blijft daar nogal wat aan de strijkstok hangen kennelijk. :shock:
2 x

Herre
Actief lid
Actief lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 Mei 2022, 08:31

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor Herre » 08 Jan 2023, 20:10

Exacly my thoughts. Er is in elk geval 1 iemand die goed verdient aan SWI en alle investeringen.

Net als kunst, dat moet je ook kopen omdat het mooi is en ervan genieten. Als het wat oplevert is het mooi meegenomen.

Voor whisky heb ik altijd gekocht dat ik lekker vind. Als het later te verkopen is, is dat te overwegen. Zo niet kan je er je er altijd nog van genieten.

Als je wil investeren beter een liquide en doorzichtige markt, bijvoorbeeld aandelen diageo (of zoiets).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor defeatless » 09 Jan 2023, 01:19

Oogadal schreef:Lekker parasiteren op het werk van een ander en gokken op een idioot die er nog meer voor neertelt als ze zelf al hebben gedaan. Hopelijk spat die bubbel heel snel.


Dat doe jij toch ook deels :) ? Alleen hoop ik niet dat jouw vaatjes knappen.

On topic: Ik roep al jaren dat het op knappen staat. Maar op één of andere manier is er toch oneindig geld bij een aantal mensen.

Heel benieuwd hoe de Zagatti collectie straks opgedeeld gaat worden. Die moest namelijk 10 jaar als geheel samen zijn en daarna mocht deze pas opgedeeld worden. Dat is volgend jaar. Elke eigenaar zit daar voor minimaal 100.000 euro in.
Je stopt geen ton in een collectie om vervolgens anderen er naar te laten kijken. En er zitten mensen bij die meer dan 1 miljoen hebben ingelegd weet ik uit vrij betrouwbare bron.
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Jan 2023, 08:47

Nee, dat heb je dan mis Alex, dat is dezelfde redenatie dat een meubelmaker ook parasiteert omdat ie de boom waar zijn hout uitkomt niet zelf geplant heeft. :Scratch
Ik maak van iets wat ik koop en wat meestal nog (heel) veel liefde nodig heeft een mooie whisky. Tenminste, dat probeer ik. Lukt niet altijd, dan stoot ik die vaten weer af.
Maar proberen hype flessen binnen te slepen voor de neus van liefhebbers met de enige intentie de hoop dat er iemand is die er nog meer voor geeft om 'm vervolgens ook dicht te laten dat vind ik parasiteren op werk van een ander. Dat doen ze met auto's toch ook niet, proberen de voorraad op te kopen met de intentie ze gelijk weer te koop te zetten voor het dubbele?
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 583
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 09:46
Locatie: Kattûk

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor DvdB » 09 Jan 2023, 12:41

defeatless schreef: Heel benieuwd hoe de Zagatti collectie straks opgedeeld gaat worden.


Is het überhaupt de bedoeling dat er ooit een fles het fort daar in Sassenheim verlaat ?
Ik weet verder ook niet wat er behoudens een "lekker" rendement aan de inleggers is beloofd.

Dirk
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Jan 2023, 18:52

Dat de inboedel verzekerd is obv aankoopbedrag…? ;)
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Volkskrant 8 januari

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Jan 2023, 19:21

Herre schreef:...Als je wil investeren beter een liquide en doorzichtige markt,
Liquide is het in ieder geval wel, maar doorzichtig?

Er wordt ook geïnvesteerd in kunst en andere luxe goederen die meteen in een kluis verdwijnen en waar niet van wordt genoten. Aardigheid daarbij is dat een aanzienlijk deel van die kunst uit duurbetaalde vervalsingen bestaat.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe ... unstmarkt/

Gelukkig komt dit in de whiskywereld niet voor :bigsmile .
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast