DVD: WHISKY: the Islay Edition
DVD: WHISKY: the Islay Edition
Vorig jaar werd ik op het Whisky festival Leiden aangesproken door een Belgische dame, terwijl ik naar een TV-scherm aan het kijken was. Of ik geïnteresseerd was in Islay whiskies. 'Ze' hadden namelijk een film gemaakt op Islay met medewerking van alle 8 operationele Islay whisky distilleerderijen en hun managers, overal hadden ze mogen filmen.
Of ik een exemplaar van die film, waarvan ik dus al de trailer op het TV-scherm had gezien, aan wilde schaffen à €29,95. Eind december zou ik de DVD + Blue Ray Disc dan ontvangen, wat ook gebeurde.
Vanmorgen heb ik de DVD in z'n geheel bekeken en de film is werkelijk adembenemend mooi. Mooie rustgevende beelden van Islay-landschappen, filmmuziek op de achtergrond en een Engelstalige voice-over stem die in alle rust alle onderwerpen in de film toelicht.
Naast interviews met alle distillery managers veel beelden van alle onderdelen van de distilleerderijen, het leven op Islay en als rode draad loopt de bekende whisky-Belg Bob Minnekeer keer op keer door het beeld om de diverse aspecten van whisky proeven spraakloos toe te lichten.
Bij het schakelen van de ene distilleerderij naar de andere wordt steeds een stap van het whisky productie proces toegelicht, waardoor zelfs een leek aan het eind van de 60 minuten durende film weet hoe whisky gemaakt wordt.
De film is verkrijgbaar via de website http://www.whiskyseries.com en komt in een box met daarin een boekje, een DVD en een Blue Ray Disc.
Op de website http://www.whiskyseries.com zijn trailers te zien en ook foto's over de totstandkoming van de film.
Wat mij betreft een aanrader als basis DVD v.w.b. het whisky productie proces en toelichting bij bijv. proeverijen met als extra een toelichting op de Islay distilleerderijen en whiskies.
Ik hoop dat er nog meer whisky DVD's in deze serie worden gemaakt over andere gebieden/distilleerderijen. Het was wel hun bedoeling, vertelden ze in Leiden vorig jaar, mits deze DVD tenminste goed zou verkopen...
Of ik een exemplaar van die film, waarvan ik dus al de trailer op het TV-scherm had gezien, aan wilde schaffen à €29,95. Eind december zou ik de DVD + Blue Ray Disc dan ontvangen, wat ook gebeurde.
Vanmorgen heb ik de DVD in z'n geheel bekeken en de film is werkelijk adembenemend mooi. Mooie rustgevende beelden van Islay-landschappen, filmmuziek op de achtergrond en een Engelstalige voice-over stem die in alle rust alle onderwerpen in de film toelicht.
Naast interviews met alle distillery managers veel beelden van alle onderdelen van de distilleerderijen, het leven op Islay en als rode draad loopt de bekende whisky-Belg Bob Minnekeer keer op keer door het beeld om de diverse aspecten van whisky proeven spraakloos toe te lichten.
Bij het schakelen van de ene distilleerderij naar de andere wordt steeds een stap van het whisky productie proces toegelicht, waardoor zelfs een leek aan het eind van de 60 minuten durende film weet hoe whisky gemaakt wordt.
De film is verkrijgbaar via de website http://www.whiskyseries.com en komt in een box met daarin een boekje, een DVD en een Blue Ray Disc.
Op de website http://www.whiskyseries.com zijn trailers te zien en ook foto's over de totstandkoming van de film.
Wat mij betreft een aanrader als basis DVD v.w.b. het whisky productie proces en toelichting bij bijv. proeverijen met als extra een toelichting op de Islay distilleerderijen en whiskies.
Ik hoop dat er nog meer whisky DVD's in deze serie worden gemaakt over andere gebieden/distilleerderijen. Het was wel hun bedoeling, vertelden ze in Leiden vorig jaar, mits deze DVD tenminste goed zou verkopen...
0 x
Re: DVD: WHISKY: the Islay Edition
POSTORGASMICKITCHENbvba.....
Nu je het zegt... heb het wel in mijn ooghoeken gezien, maar ja, druk, druk,.... ga in elk geval de clips eens rustig bekijken.
In anticipatie op een vervolg de titel van deze rubriek maar aangepast
Nu je het zegt... heb het wel in mijn ooghoeken gezien, maar ja, druk, druk,.... ga in elk geval de clips eens rustig bekijken.
MadMaster schreef:...Ik hoop dat er nog meer whisky DVD's in deze serie worden gemaakt over andere gebieden/distilleerderijen. Het was wel hun bedoeling, vertelden ze in Leiden vorig jaar, mits deze DVD tenminste goed zou verkopen...
In anticipatie op een vervolg de titel van deze rubriek maar aangepast

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik heb de DVD ook ontvangen en ben het met MadMaster eens dat de beelden van prima kwaliteit zijn. Alleen het Engelse (en dus niet Schotse) commentaar doet afbreuk aan het geheel. Wij zijn verleden jaar op Islay geweest en de manier waarop in de film de namen worden uitgesproken klopt totaal niet met wat we daar gehoord hebben. Als ze het commentaar vervangen door iemand (liefst uit Schotland) die het wel goed weet uit te spreken is de DVD een toppertje. Vooral een feest van herkenning voor degenen die er geweest zijn.
0 x
http://p-o-k.be/product_detail.php
Hmm... LIjkt me een mooie DVD, maar € 34,95 + € 3,00 verzenkosten...? 1 uurtje?
Kan ik niet alleen de DVD bestellen
Hier een lange trailer: http://vimeo.com/17024195
Product description : 1 BLU-RAY + 1 DVD + Booklet 48 pages
Description : BLU-RAY
Language : English
Subtitle : English and Dutch
Duration: 1u
Audio: Stereo and Dolby Surround 5.1
Region: All regions
System: FULL HD 1080P 24fps
Release date : December 2010
Description : DVD
Language : English
Subtitle : English and Dutch
Duration: 1u
Audio: Stereo and Dolby Surround 5.1
Region: All regions
System: PAL
Release date : December 2010
Hmm... LIjkt me een mooie DVD, maar € 34,95 + € 3,00 verzenkosten...? 1 uurtje?
Kan ik niet alleen de DVD bestellen
Hier een lange trailer: http://vimeo.com/17024195
0 x
-
dramhunter
- Nieuwkomer

‘Whisky, the Islay edition’
Exclusief te bestellen bij WhiskyPassion
en af te halen tijdens het Whiskyfestival Groningen
U heeft er ongetwijfeld al van gehoord…de film ‘Whisky, the Islay edition’ die de whiskywereld op zijn kop zet.
Die brengt niet enkel een schitterend beeld van alle distilleerderijen van Islay, maar zoekt het ook in de geschiedenis en de natuur van het eiland.
U als bezoeker van het whiskyfestival Noord-Nederland kan deze unieke film, die nog nergens te verkrijgen is in Nederland, bij ons, WhiskyPassion, bestellen en het tijdens het festival bij onze stand afhalen en betalen.
Nieuwsgierig? Kijk dan naar de trailer via http://www.whiskyseries.com
Prijs 34,95 eur. Hiervoor krijgt u een box met DVD en Blu-ray versie van de film + infoboekje Islay-whisky’s + uniek serienummer + gratis whisky.
U kunt reserveren tot 21/03/2011 op info@whiskypassion.nl
Exclusief te bestellen bij WhiskyPassion
en af te halen tijdens het Whiskyfestival Groningen
U heeft er ongetwijfeld al van gehoord…de film ‘Whisky, the Islay edition’ die de whiskywereld op zijn kop zet.
Die brengt niet enkel een schitterend beeld van alle distilleerderijen van Islay, maar zoekt het ook in de geschiedenis en de natuur van het eiland.
U als bezoeker van het whiskyfestival Noord-Nederland kan deze unieke film, die nog nergens te verkrijgen is in Nederland, bij ons, WhiskyPassion, bestellen en het tijdens het festival bij onze stand afhalen en betalen.
Nieuwsgierig? Kijk dan naar de trailer via http://www.whiskyseries.com
Prijs 34,95 eur. Hiervoor krijgt u een box met DVD en Blu-ray versie van de film + infoboekje Islay-whisky’s + uniek serienummer + gratis whisky.
U kunt reserveren tot 21/03/2011 op info@whiskypassion.nl
0 x
Zojuist besteld,
Is een mooie dvd om bij een proeverij te "draaien" op de achtergrond.....ned ondertiteld, dan ook interessant voor de beginnende proevers.
pascal
Is een mooie dvd om bij een proeverij te "draaien" op de achtergrond.....ned ondertiteld, dan ook interessant voor de beginnende proevers.
pascal
0 x
Ik heb de lange trailer bekeken, en die belooft weinig goeds. Het lijkt wel een door Diageo gesponsorde lange reclamefilm. Zoetsappige muziek, lelijk gemonteerd, namaak Amerikaanse stijl commentaarstem (met Vlaams accent). Kortom: weinig origineel (of authentiek, zo u wilt).
Ik kijk liever naar een vlog van Ralfy over zijn bezoek aan Kilchoman, of filmpjes met Charles MacLean voor de Whisky University. Gratis & leerzaam.
En in plaats van 34,95 (+ porto) weg te smijten geef ik een fractie van dit bedrag uit aan dit boek: viewtopic.php?f=21&t=171
Slechts 2,98 pond (excl. porto) via amazon.co.uk
Ik kijk liever naar een vlog van Ralfy over zijn bezoek aan Kilchoman, of filmpjes met Charles MacLean voor de Whisky University. Gratis & leerzaam.
En in plaats van 34,95 (+ porto) weg te smijten geef ik een fractie van dit bedrag uit aan dit boek: viewtopic.php?f=21&t=171
Slechts 2,98 pond (excl. porto) via amazon.co.uk
0 x
Whisky - DVD - the Islay edition
Ik kom de in het onderwerp genoemde DVD tegen op het internet voor een prijs van 35 euro. Iemand bekend met deze DVD en of dit de moeite waard is om in het bezit te hebben. Voegt het iets toe wat niet online te vinden is...
Deze beknopte informatie kan ik vinden:
Deze beknopte informatie kan ik vinden:
‘Whisky, the Islay edition’ laat je het land proeven, de ligging en de streek, en dus wordt ook die streek met haar turf, haar wilde natuurschoon en de zilte zeelucht liefdevol in beeld gebracht. Het verhaal geeft ons een overzicht van hoe de 8 distilleerderijen werken, hoe whisky wordt gemaakt, hoe je whisky proeft en natuurlijk het magische eiland Islay zelf. Het complete whiskyproces is opgedeeld in 8 delen, waarvan elk deel in een andere distilleerderij wordt uitgelegd. Ook het serveren zelf komt uitgebreid aan bod. Hoe doe je dat nu eigenlijk, van een whisky genieten? De documentaire laat er geen twijfel over bestaan: whisky drink je niet, je proeft hem met zorg, openheid en gerichte aandacht. Welk glas gebruik je? Wat vertelt de kurk? Hoe lees je een traan? Zonder regels, maar met een onweerlegbare liefde voor de drank zelf
0 x
Hi Vincent, ik heb je vraag hierheen verplaatst.
Ik denk dat je hier wel een antwoord vindt
Ik denk dat je hier wel een antwoord vindt

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Denk het ook Piet.
Bedankt voor het verplaatsen. Ik had beter moeten zoeken.
Bedankt voor het verplaatsen. Ik had beter moeten zoeken.
0 x
-
Scotch1979
- Actief lid

De DVD is meer dan de moeite waard vind ik persoonlijk, vooral het accent waarmee gesproken word, je zou zo terug naar Schotland gaan. Ben benieuwd wanneer de volgende editie uitkomt. Ik vond de 34 euro persoonlijk nogal veel maar de dvd lag hier aan 50 % korting deze kon ik dus niet laten liggen
nu nog naar The Glengarry voor de Whisky en de dvd te laten signeren.
nu nog naar The Glengarry voor de Whisky en de dvd te laten signeren.

0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb deze film gisteren ook gekeken en hij is inderdaad fenomenaal. Prachtige shots, animaties en een goed verhaal/rode draad door het geheel. De montage is niet altijd even strak, maar dat zal misschien de gemiddelde kijker niet eens zien
(ben zelf editor van beroep dus dan kun je het niet laten naar zulke dingen te kijken
)
Wel een heel groot minpunt is de lachwekkend slechte voice-over met dat neppe Schotse accent. Ook de uitspraak van heel veel dingen klopten van geen kant, inclusief de uitspraak van Islay. Islay wordt uitgesproken als IJ-LEEJ en Bowmore als BOUW-MOOR. Ook Caol Ila werd verkeer uitgesproken, al weet ik niet meer precies hoe. En dat terwijl je de mensen die geinterviewd worden het wél goed hoort uitspreken.
Als je daar doorheen kunt kijken, is het zéker een aanrader! Vooral visueel een feestje om naar te kijken. En dorst krijg je er ook van dus pas op
9/10 
)Wel een heel groot minpunt is de lachwekkend slechte voice-over met dat neppe Schotse accent. Ook de uitspraak van heel veel dingen klopten van geen kant, inclusief de uitspraak van Islay. Islay wordt uitgesproken als IJ-LEEJ en Bowmore als BOUW-MOOR. Ook Caol Ila werd verkeer uitgesproken, al weet ik niet meer precies hoe. En dat terwijl je de mensen die geinterviewd worden het wél goed hoort uitspreken.
Als je daar doorheen kunt kijken, is het zéker een aanrader! Vooral visueel een feestje om naar te kijken. En dorst krijg je er ook van dus pas op
0 x
Ik heb dit 2 keer gezien. Werd uitgezonden op het kook-kanaal njam.
Leuke documentaire, maar vond het toch 'iets te zweverig', als je begrijp wat ik bedoel.
Just my 2 cents.
Leuke documentaire, maar vond het toch 'iets te zweverig', als je begrijp wat ik bedoel.
Just my 2 cents.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

zojuist ook gekeken. Prachtige beelden! Maar zoals anderen al zeiden, de voice over en muziek is zwaar over de top, tot het irritante aan toe. En die verkeerde uitspraak af en toe lachwekkend, maar ook nog eens inconsequent. Hij zegt het ene moment boomoor en even later weer bauwmoor, etc.
Ben hierdoor wel heel erg benieuwd naar de rest van The Whisky Series
Ben hierdoor wel heel erg benieuwd naar de rest van The Whisky Series
0 x
-
Scotch1979
- Actief lid

op alle nadelen na vond ik het persoonlijk een mooie dvd, de beelden spreken voor zicht en de missprekingen neem ik er dan maar al te graag bij, een mens moet ook eens lachen. En idd de muziek trok op de ba.... Maar de grootste vraag die ik me stel is wanneer komt er een 2de uit, deze editie is toch al iets van leeftijd aan het worden he
0 x
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”