Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
-
- Moderator
Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
Islay - Whisky-eiland vol geschiedenis is door Robin Brilleman gepresenteerd op Pot Still.
Ik ben dit boek nu aan het lezen en ik moet zeggen dat het me boeit. Vanmiddag heerlijk een paar uurtjes in de Zon gezeten.
Ik laat weten wat ik er van vind zodra ik het helemaal gelezen heb.
Hé ! Nieuw onderwerp: Welk (Whisky)boek lees je nu ?
Ik ben dit boek nu aan het lezen en ik moet zeggen dat het me boeit. Vanmiddag heerlijk een paar uurtjes in de Zon gezeten.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.
-
- Senior
Malt Whisky Companion en Whisky Geclassificeerd
Piet schreef:...
- MJ's - Malt Whisky Companion (6th edition, 2010);
- David Wishart - Whisky Geclassificeerd (3e druk, 2e editie (2006) Nederlandse vertaling).
0 x
-
- Moderator
-
- Whiskyschrijver
Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
Ben ook in Robin's nieuwe boek bezig. Moeilijk om weg te leggen. 

0 x
-
- Senior
De weg naar Craigellachie
Ben nu bezig in "de weg naar Craigellachie" (bij sommigen hier meer dan bekend) en het roept echt momenten op van herinnering op met toen ik vorig jaar voor het eerst in Schotland was.
Het gevoel als je omhoog rijdt richting Speyside en dan ineens Dalwhinny voor je ziet, dan krijg je echt het gevoel van "This is it !!".
Het gevoel als je omhoog rijdt richting Speyside en dan ineens Dalwhinny voor je ziet, dan krijg je echt het gevoel van "This is it !!".

0 x
-
- Moderator
johan schreef:Ben nu bezig in "de weg naar Craigellachie" ....
Als je je geroepen voelt Johan. Daar hebben we nog geen bespreking van

0 x
-
- Top bijdrager
Whisky Classified en de Whisky bible
Op dit moment eigenlijk nog steeds bezig met het bestuderen van Whisky Classified en de Whisky bible. Heb nog een aantal boekenbonnen liggen dus binnenkort mij whiskylectuur nog eens uitbreiden. Adviezen over leuke leerzame boeken zijn altijd welkom.
0 x
-
- Senior
Stieg Larson - De vrouw die met vuur speelde
Een heftige lezer, maar op dit moment geen whiskytitels - al wordt er af en toe een glas gedronken in :
Stieg Larson - De vrouw die met vuur speelde.
Ik wissel dat af op dit moment met Terry Pratchett - "The Wee Free Men" - heerlijk ontspannen lachen
en vermakelijk leesvoer. En "The Wee Free Men" zijn helemaal niet gebaseerd op Schotten hoor
Ik hoop echter op het Whisky Festival een goed boek over whisky op de kop te tikken - misschien wel één
van Mr. MacOffringa!
Regards,
Victor
Stieg Larson - De vrouw die met vuur speelde.
Ik wissel dat af op dit moment met Terry Pratchett - "The Wee Free Men" - heerlijk ontspannen lachen
en vermakelijk leesvoer. En "The Wee Free Men" zijn helemaal niet gebaseerd op Schotten hoor

Ik hoop echter op het Whisky Festival een goed boek over whisky op de kop te tikken - misschien wel één
van Mr. MacOffringa!
Regards,
Victor
0 x
-
- Senior
Jim M''s Whisky Bible 2010
Jim M''s Whisky Bible 2010 heb ik een paar weken terug ook gekocht maar ik moet zeggen dat ik het nog amper ingekeken heb.
Ik schrok nogal van het (te?) kleine lettertype en vind het tot nu toe niet handig lezen/zoeken. Misschien wel omdat ik het nog zo weinig heb gebruikt.
Het is wel bijzonder compleet met zelfs whiskies (malts, blends e.a.) van ver over de grenzen van Schotland, alhoewel ik na een (snelle) speurtocht de vermelding van Té Bheagh niet heb kunnen vinden (die er ongetwijfeld toch in zal staan).
Het is zeker geen miskoop geweest maar het is m.i. meer een naslagwerk voor in je binnenzak tijdens een bezoek aan een whisky-festival of een N&T dan voor gebruik als whiskylectuur voor aan je eettafel.
Al met al mag deze eigenlijk gewoon niet ontbreken in je verzameling.
Ik schrok nogal van het (te?) kleine lettertype en vind het tot nu toe niet handig lezen/zoeken. Misschien wel omdat ik het nog zo weinig heb gebruikt.
Het is wel bijzonder compleet met zelfs whiskies (malts, blends e.a.) van ver over de grenzen van Schotland, alhoewel ik na een (snelle) speurtocht de vermelding van Té Bheagh niet heb kunnen vinden (die er ongetwijfeld toch in zal staan).
Het is zeker geen miskoop geweest maar het is m.i. meer een naslagwerk voor in je binnenzak tijdens een bezoek aan een whisky-festival of een N&T dan voor gebruik als whiskylectuur voor aan je eettafel.
Al met al mag deze eigenlijk gewoon niet ontbreken in je verzameling.
0 x
-
- Moderator
The Whisky Bible en Whisky Classified (en de Whisky Encyclopedie, etc) komen regelmatig voorbij als naslagwerk; die heb ik hier niet meegenomen als zijnde 'wat lees je'
Dan kan ik m'n hele whisky boekenkast wel opnoemen
Vandaag is The Whisky Bible 2011 gereleased! Verwacht hem binennkort op de mat!

Vandaag is The Whisky Bible 2011 gereleased! Verwacht hem binennkort op de mat!
0 x
-
- Moderator
Islay - Whisky-eiland vol geschiedenis door Robin Brilleman
Islay - Whisky-eiland vol geschiedenis door Robin Brilleman.
Uit. En ik ben er van overtuigd dat er heel wat Eilanders feiten in kunnen vinden waarvan ze niet wisten. En dat van Nederlands bodem
Mijn recensie staat op bovenstaande hyperlink.
Piet schreef:Ik ben dit boek nu aan het lezen en ik moet zeggen dat het me boeit. Vanmiddag heerlijk een paar uurtjes in de Zon gezeten.
Uit. En ik ben er van overtuigd dat er heel wat Eilanders feiten in kunnen vinden waarvan ze niet wisten. En dat van Nederlands bodem

Mijn recensie staat op bovenstaande hyperlink.
0 x
-
- Top bijdrager
Net gekocht en zullen binnenkort wel binnenkomen, de nieuwe whisky bible en de smaak van whisky. Mijn whisky boekenkast is nog niet zo groot, dus dit nog maar eens een beetje uitbouwen de komende tijd.
0 x
-
- Forum goeroe
Whisky & Jazz
Whisky & Jazz. Nee, echtwaar, zonder dollen!
Destijds gewonnen tijdens het IWC in Chicago.

0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Whisky Encyclopedie van Michael Jackson
Bezig in " Whisky Encyclopedie" van Michael Jackson. Mooi , informatief en veel afbeeldingen... I like 

0 x
-
- (Whisky)Professional
Malt whisky yearbook 2011
Net malt whisky yearbook 2011 aangeschaft.
Weinig tijd om te lezen maar daar blader ik welleens in
Weinig tijd om te lezen maar daar blader ik welleens in
0 x
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”