The Whisky Muse Robin Laing

Als er iemand ervaring heeft met of vragen over een whiskyboek of film dan is dat voor iedereen interessant.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

The Whisky Muse Robin Laing

Ongelezen berichtdoor Jock » 01 Sep 2009, 10:25

Scotch Whisky in Poem and Song.
Dit is niet een boek vol wetenswaardigheden over whisky en de industrie. Het is een boek vol gedichten in het Schots maar ook in het Engels. Achterin het boek staat de muziek op notenschrift. Robin Laing is min of meer de huis Bard van Bruichladdich en als je surft naar http://www.bruichladdich.com op de eerste pagina is een knop waar je The Coast of Heaven By Robin Laing
kunt afspelen. De eerste pagina's van het boek staat bol van sterke verhalen die zeer amusant zijn. In Schotland is de waarheidsgehalte van een verhaal totaal onbelangrijk. Maar of het goed vertelt wordt, dat is pas belangrijk. Ik weet niet of het niet Schotten echt zou bekoren, maar ik hoop het wel. Ik heb twee CD's van Robin Laing die alleen maar over whisky gaan. Elk lied gaat over whisky. Ik had het op Islay gekocht en speelde de CD's tijdens het autorijden en moest het uitzetten omdat de tranen over mijn wangen liepen van het lachen.

Jock
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: The Whisky Muse Robin Laing

Ongelezen berichtdoor Jock » 01 Sep 2009, 10:34

Sorry ik was vergeten. Hier ook een link naar wat soundbites van Robin Laing en je kan zelfs een powerpoint presentatie van Bruichladdich downloaden:
http://www.bruichladdich.com/sound_bytes.htm
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: The Whisky Muse Robin Laing

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Sep 2009, 16:33

Het muziek deel van deze discussie gaat verder in The Whisky Muse Robin Laing in de rubriek Muziek en whisky en whiskey.

Onderwerpen over het boek kunnen hier blijven.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”