Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
ik lees nu het Malt Whisky Yearbook, heel erg goed boek met veel info over onze hobby, kost slechts 18 euro ofzo.
groeten
Wim
groeten
Wim
Laatst gewijzigd door Piet op 23 Aug 2011, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Advertentielink verwijderd
Reden: Advertentielink verwijderd
0 x
Wim schreef:.. via deze link kan je het bestellen en krijg je meer info over het boek , kost slechts 18 euro ofzo..
Hé Wim ik neem aan dat het gaat over het boek van Ingvar Ronde ?
Je geeft een link maar ik zie daar niets over het boek anders dan Google en Bol ads ?!
Zie ook onze boekbespreking met objectieve info van ervaringsdeskundigen Malt Whisky Yearbook.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Inhaalslag WhiskyEtc. en WhiskyPassion magazine... en ik ben nog bezig in "De Celestijnse belofte" (James Redfield) .. zoveel over gehoord dat het er toch van moest komen.
En zojuist binnen gekregen in een zwaar boekenpakket met meer moois: "Whisky, De Wereldadlas" Broom, NL vertaling.
En zojuist binnen gekregen in een zwaar boekenpakket met meer moois: "Whisky, De Wereldadlas" Broom, NL vertaling.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Meegenomen uit Kentucky en zojuist uitgelezen:
The Social History of Bourbon
Auteur: Gerald Carson
Dit boek is oorspronkelijk uitgegeven door The University Press of Kentucky, in 1963.
Ik heb een herdruk gekocht uit 2010 met een voorwoord van Mike Veach.
Het 280 pagina's tellende boek is de moeite waard voor wie van geschiedenis houdt. De lezer moet het Engels wel heel goed
beheersen want het is US/English van bijna 50 jaar geleden. De zinsbouw was toen toch een tikkie anders
en het woordgebruik ook. Er komen termen in voor die bijna in de vergetelheid zijn geraakt. En ... President
Kennedy leeft nog en drinkt whiskey!
Voor een van de bladen zal ik nog een recensie schrijven.
ISBN: 978-0-8131-2656-2
Prijs $ 19.95
The Social History of Bourbon
Auteur: Gerald Carson
Dit boek is oorspronkelijk uitgegeven door The University Press of Kentucky, in 1963.
Ik heb een herdruk gekocht uit 2010 met een voorwoord van Mike Veach.
Het 280 pagina's tellende boek is de moeite waard voor wie van geschiedenis houdt. De lezer moet het Engels wel heel goed
beheersen want het is US/English van bijna 50 jaar geleden. De zinsbouw was toen toch een tikkie anders
en het woordgebruik ook. Er komen termen in voor die bijna in de vergetelheid zijn geraakt. En ... President
Kennedy leeft nog en drinkt whiskey!
Voor een van de bladen zal ik nog een recensie schrijven.
ISBN: 978-0-8131-2656-2
Prijs $ 19.95
0 x
Whisky en Jazz van Hans Offringa.
Jazz is subliem en whisky ook. Interessant om de ervaring van een liefhebber te lezen. Overigens lees ik zulke informatie altijd liever op het internet. Deze sponsordeal is dan ook geheel toevallig en met name in het voordeel van de schrijver.
Jazz is subliem en whisky ook. Interessant om de ervaring van een liefhebber te lezen. Overigens lees ik zulke informatie altijd liever op het internet. Deze sponsordeal is dan ook geheel toevallig en met name in het voordeel van de schrijver.
0 x
Re: Whisky - de wereldatlas, David Broom
Piet schreef:Whisky - de wereldatlas.
Die zag ik onlangs bij mijn boekhandel liggen en heb hem meegenomen. Ik vind het een mooi naslagwerk en wat vooral leerzaam is, is dat er ook proefnotities van de new make bij staan.
Meestal ga ik voor de originele versies, maar hier had ik het idee dat de vertaler wel wist waar hij het over had.
0 x
Heb net Bourbon en Blues van Hans Offringe uitgelezen(nog bedankt voor het signeren voor Marc en mij)
prettig boekje om te lezen zeker als je weinig verstand van beiden hebt.Na een weekend met de Marc de Bourbon stand bemand
te hebben wil ik toch meer weten over de Bourbons en Amerikaanse whiskey's,is er een Nederlands boek in de handel die
deze onderwerpen volledig toelichten,wie weet dat(Hans misschien)BvD.
te hebben wil ik toch meer weten over de Bourbons en Amerikaanse whiskey's,is er een Nederlands boek in de handel die
deze onderwerpen volledig toelichten,wie weet dat(Hans misschien)BvD.

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Hoi Chris,
Bourbon & Blues is tot nu toe het enige boek over bourbon in het Nederlands.
in de NL vertaling van Dave's nieuwe boek - Whisky, de Wereldatlas, wordt ook aandacht aan bourbon besteed.
ik heb nog wel een boek over bourbon in de pen, maar dat kan nog wel een tijd duren voordat het gereed is voor publicatie.
cheers,
Hans
in de NL vertaling van Dave's nieuwe boek - Whisky, de Wereldatlas, wordt ook aandacht aan bourbon besteed.
ik heb nog wel een boek over bourbon in de pen, maar dat kan nog wel een tijd duren voordat het gereed is voor publicatie.
cheers,
Hans
0 x
macoffringa schreef:Hoi Chris,
cheers,
Hans
Hoi,Hans,dan wachten we maar even,bedankt.

0 x
Geen whiskyboek maar een nieuw boek van Nicci French , Blue Monday. Denk zomaar dat daar een lekkere whisky bij hoort. 

0 x
Op ad-hoc basis kijk ik/lees ik in wat in de Whisky - de wereldatlas.
In "Wij zijn ons brein... van baarmoeder tot alzheimer" van Dick Swaab ben ik begonnen te lezen.
In "Wij zijn ons brein... van baarmoeder tot alzheimer" van Dick Swaab ben ik begonnen te lezen.
0 x
Ik lees qua whisky momenteel in Whisky, De Wereldatlas. Daarnaast kwam vandaag met de post de nieuwste uitvoering van David Wishart: Whisky Classified binnen. Dus die zal ik ook uitvoerig gaan bestuderen 
Daarnaast lees ik momenteel het eerste deel van 1q84 van Haruki Murakami.
Daarnaast lees ik momenteel het eerste deel van 1q84 van Haruki Murakami.
0 x
ElwinB schreef:Daarnaast lees ik momenteel het eerste deel van 1q84 van Haruki Murakami.
Daarnaast nog wel.... dat gaat dus even duren. Sterkte ! Ik weet niet of ik er aan ga beginnen.
De laatste Japanse trilogie die ik gelezen heb is Musashi van Eiji Yoshikawa en dat vind ik echt prachtig !
0 x
Het Bataljon der Verdoemden van Sven Hassel.
Hoe een bij elkaar geraapt zooitje WO2 beleeft. Van het omleggen van eigen manschappen - die de oorlog te serieus nemen - tot het vertroetelen van hun huisdier. Een poes, genaamd ´Stalin´, en uiteraard, heeft deze poes een uniform, drinkt vooral veel vodka en heeft een hogere rang dan de meeste manschappen.
Hoe een bij elkaar geraapt zooitje WO2 beleeft. Van het omleggen van eigen manschappen - die de oorlog te serieus nemen - tot het vertroetelen van hun huisdier. Een poes, genaamd ´Stalin´, en uiteraard, heeft deze poes een uniform, drinkt vooral veel vodka en heeft een hogere rang dan de meeste manschappen.
0 x
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”