en een dikke pil Wie zonder zonde is ... van Elizabeth George. Nu De brevitate vitae, Nederlandse vertaling Over de kortheid van het leven, van Seneca ± jaar 0 en naar eerste indruk erg actueel
Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
Re: Welk (Whisky)boek lees je momenteel ?
De recente Whisky Passion en Whisky Etc uit
en een dikke pil Wie zonder zonde is ... van Elizabeth George. Nu De brevitate vitae, Nederlandse vertaling Over de kortheid van het leven, van Seneca ± jaar 0 en naar eerste indruk erg actueel
Klein en dun boekje dus dat gaat snel. En wie weet, "win" ik er wat tijd (van leven) door 
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Eindelijk, zeer verlaat, begonnen aan de biografie over Steve Jobs.
Als rechtgeaard Mac-gebruiker sinds 1990 ben ik dat ook wel aan mijn stand verplicht.
Het leest als een jongensboek. Dat Jobs een controversieel persoon was, was me
al langer bekend, maar dat het zo'n onaangenaam mens was niet. Briljant,visionair,
manipulatief, maar wel met een stekkertje of twee, drie los in het empathie-departement.
Enfin, fascinerend leesvoer.
MacOffringa
Als rechtgeaard Mac-gebruiker sinds 1990 ben ik dat ook wel aan mijn stand verplicht.
Het leest als een jongensboek. Dat Jobs een controversieel persoon was, was me
al langer bekend, maar dat het zo'n onaangenaam mens was niet. Briljant,visionair,
manipulatief, maar wel met een stekkertje of twee, drie los in het empathie-departement.
Enfin, fascinerend leesvoer.
MacOffringa
0 x
De Weg naar Craigellachie, Hans Offringa
Net binnen en gelijk begonnen met lezen:
Leest al gelijk lekker weg en de eerste 'hoofdstukken' zo herkenbaar
@Hans: Na al een aantal verwijziging naar je eerste roman - Het Huis - ben ik hier ook al nieuwsgierig naar geworden...
De Weg naar Craigellachie, Hans Offringa
Leest al gelijk lekker weg en de eerste 'hoofdstukken' zo herkenbaar
@Hans: Na al een aantal verwijziging naar je eerste roman - Het Huis - ben ik hier ook al nieuwsgierig naar geworden...
0 x
Re: De Weg naar Craigellachie, Hans Offringa
JayDie schreef:Net binnen en gelijk begonnen met lezen:De Weg naar Craigellachie, Hans Offringa
Leest al gelijk lekker weg en de eerste 'hoofdstukken' zo herkenbaar![]()
Uit! Boek leest heerlijk weg! Het begin van Hans z'n Whisky-carriere is zooooo herkenbaar! Je eerste malt, het starten met het maken van tasting notes, het nog onwetend hoe eea nu precies in elkaar zit! Leuk!
@Hans: is Rudolph ook een bekende in de Whisky wereld?
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Nee John,
Ik ben nog steeds bevriend met Rudolf, maar hij is toch meer een wijnliefhebber. Wel gaat hij geregeld naar Schotland, om te golfen ...

Ik ben nog steeds bevriend met Rudolf, maar hij is toch meer een wijnliefhebber. Wel gaat hij geregeld naar Schotland, om te golfen ...

0 x
Hans nog bedankt
voor het signeren van Nightcaps en Rum en Reaggie 

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Gisteravond begonnen in Goodness Nose. Engelse uitgave, dus lezen zal voor mij wat langzamer gaan...
0 x
Luke Rhinehart - The Dice Man
Ik lees altijd parallel wat boeken... zo nu bezig in Luke Rhinehart's "The Dice Man"; laat je leven afhangen van de keuze die je dobbelt... Wat ga je vandaag doen? Zet 6 mogelijkheden achter nummer 1 t/m 6 (of 1 achter 2 mogelijkheden, 1 achter 3 mogelijkheden, 1 achter 1 mogelijkheid, whatever), dobbel en laat het lot bepalen...
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Ik heb de Jack Ryan serie van Tom Clancy op de e-reader en ben nu bezig in het 2e boek: Partiot games. Tijdens de vakantie op Tenerife heb ik het 1e boek gelezen: Without Remorse. Die bleek ik dus nog niet eerder gelezen te hebben, dus nu ineens vielen er wat puzzelstukjes op hun plaats.
Totaal zijn het 12 boeken, dus ik kan nog even vort
Greetz,
Jacqueline
Totaal zijn het 12 boeken, dus ik kan nog even vort
Greetz,
Jacqueline
0 x
Ik heb net binnegekregen:
Maclean's Miscellany of Whisky (tjokvol feitjes over alles wat met whisky te maken heeft, heerlijk!)
en
Whisky Yearbook 2013 (Beetje bij blijven
)
Maclean's Miscellany of Whisky (tjokvol feitjes over alles wat met whisky te maken heeft, heerlijk!)
en
Whisky Yearbook 2013 (Beetje bij blijven
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik blijf geboeid door de boeken van Laphroaig en Ardbeg, heb nu ook een boek met veel Classic Malts erin.
0 x
Zo, in Bib whiskyencyclopedie van Michael Jackson gevonden, en wat aan het bladeren terwijl ik nip van een Caperdonich...

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Aaah, Michael Jackson. Die kon ik blindelings vertrouwen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Aaah, Michael Jackson. Die kon ik blindelings vertrouwen.
Tsja, een Bierdrinker hè
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “Boek- en filmbesprekingen en (whisky)taalkundige zaken”