Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
Thomassie
Senior
Senior
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 Jun 2012, 19:31

Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor Thomassie » 10 Mei 2023, 12:44

Zijn er forumleden die op 16 september naar het Whisky Tasting Festival Utrecht gaan?
Kan iemand er iets over vertellen?
0 x

Gebruikersavatar
francken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 10:23

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor francken » 11 Mei 2023, 00:46

Hoi Thomassie,

Ik ga en ik denk dat het dit jaar voor de derde keer is.

In ieder geval, anders dan andere festivals.
Mindere punten wat ik ervaren heb:
- Je hebt de mogelijkheid om bij het einde een maaltijd te bestellen. Maar ik vond het eten niet goed en ik vond het hierdoor ,totaal niet waard.
Er is hier commentaar op geweest , maar ik heb daarna geen ervaring meer mee opgedaan.
- Vorig jaar, werden er voor het eerst masterclasses/extra proeverijen georganiseerd, in de vorm van Silent Tours:
Koptelefoon en luisteren naar de spreker. Hierdoor wordt interactie moeilijk om bijvoorbeeld vragen te stellen.
Er kwam daardoor een moment, dat de spreker en de deelnemers, hun koptelefoon toch maar af gingen zetten.
Ook hier zijn meerdere opmerkingen over gemaakt, maar ik weet niet of de organisatie hiermee wat gaat doen.
Inmiddels wordt op de website over "headsets" gesproken.
Maar het is mij nog onbekend of dit alleen een koptelefoon is om alleen te luisteren of dat er ook een microfoon is, om wel de interactie te maken.
Ik ga zo meteen deze vraag stellen.
- Ik ga voornamelijk voor de whisky, maar er zijn ook standhouders, met andere drankjes.

Maar ook veel positief:
- Heel ruime "openingstijd".
- Makkelijk bereikbaar met OV.
Met de trein, overstappen in Utrecht CS, naar de volgende trein naar Utrecht Zuilen.
- Ruime locatie, waardoor er meer loopruimte is.
- Mogelijkheid om lekker ergens neer te ploffen.
- Geen mega grote opstellingen van sommige standhouders en ruimte tussen de standhouders.
Hierdoor weer meer loopruimte.
- Genoeg aantal standhouders.
- Geen opgejaagd gevoel, relax, ontspannen sfeertje, alle tijd.
Eigenlijk een hele andere sfeer, dan bijvoorbeeld Whisky Live Den Haag, maar wel in de positieve kant.

Even afdwalen.
Whisky Live ga ik naar toe, omdat het volgens mij het grootste festival is van Nederland.

Groningen zou ik graag nog een keer naar toe gaan, maar dat is zo ver weg. Misschien toch weer een keer proberen. Zij organiseren nu masterclasses voordat het festival begint, dus er wordt geen festivaltijd gebruikt. Ook is er nu meer mogelijkheden om aan te schuiven voor eten.

Whisky aan het strand, ook weer iets anders, muziek, heerlijke hapjes te krijgen, zoals de gerookte zalm die daar vers gerookt wordt.
Mooie locatie.
Maar vooral ook, zo ontzettend goed geregeld door de heren van Whiskypromotion, waardoor zo'n evenement heel erg compleet wordt.
(vervoer + eten + drank + muziek + enthousiasme)

Ook de evenementen die georganiseerd worden door WhiskyJongens zijn trouwens evenementen, waarbij ieder evenement een compleet (en andere) evenement wordt, met allerlei elementen die samen een super olie gesmeerde evenement wordt, om mee te maken: vervoer + eten + drankjes + uitleg + muziek + extra) En een tomeloze enthousiasme.
Ik ga voor het eerst dit jaar naar Whiskyfestival in Fort Sabina, georganisseerd door de Whiskyjongesn. Lekker weer met een bus die de organisatie regelt. Super enthousiaste organisatie die er ook nog eens zo ontzetten veel van whisky weten. Tof.
http://www.whiskyjongens.nl

Leiden vind ik ook wel relax en vind ik ook (gevoelsmatig) minder druk. En de attentie van gratis broodjes.
Hier ook, meer loopruimte.


Bijbetalen voor de niet standaard whisky, dat is volgens mij overal zo.
The Single Cask, is daar trouwens afgelopen jaren, heel erg gastvrij mee geweest.

De entreebewijzen voor festivals liggen dit jaar zo te zien tussen de €30 en €45. Voor WTF dus €45.

Maar nog even terug naar WTF Utrecht:
Maar WTF Utrecht, is nogmaals anders, genoeg te proeven, lekkere/leuke/relaxe sfeer, en anders dan sommige andere festivals, in de positieve zin.
Ik ben bij sommige festvals geweest in Hellevoelsuis, Amsterdam, Rotterdam, Arnhem, Utrecht, Gent, Wageningen, Den Haag, Leiden, Ouddorp en heel lang geleden in Alkmaar en Groningen, geweest
Maar WTF blijft opvallen en is een favorietje van mij.
Zal raar zijn als ik er volgend jaar niet naar toe zal gaan.

De eerste foto op de website geeft eigenlijk goed de opstelling van de standhouders weer, de ruimte die de standhouders krijgen en hoeveel ruimte er nog over blijft voor de bezoekers.

Eigenlijk raad ik het aan om het gewoon een keertje te gaan proberen, WTF Utrecht.

Misschien dat als je even een prive berichtje wilt sturen in welk dorp/stad jij woont.
Als je woont in mijn buurt, weet ik misschien nog een andere goede tip.

Heel veel plezier.

Groetjes,

Tonny


WTF.jpg
WTF.jpg (172.57 KiB) 1120 keer bekeken
7 x

Thomassie
Senior
Senior
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 Jun 2012, 19:31

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor Thomassie » 11 Mei 2023, 16:28

@francken: dankjewel voor de uitgebreide review & info! Dit klinkt (en ziet er uit) als een erg tof festival. Ik ga hier nu zeker naar toe. :duimop
1 x

Gebruikersavatar
francken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 10:23

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor francken » 17 Mei 2023, 09:02

Nog een berichtje van Norbert over het festival:

https://whiskymonkeys.com/interviews/no ... -festivals.

Groetjes,

Tonny
0 x

Gebruikersavatar
Aaaan taaaaaafel
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 17 Mei 2023, 10:04

Ben erg benieuwd mijn eerste x zo'n festival kijk er iig naar uit. :duimop
1 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor bodevami » 09 Sep 2023, 15:50

Wordt voor mij de tweede keer en ik onderschrijf helemaal wat Tonny schrijft.
Heb zelfs m'n vriendin zover gekregen om mee te gaan, bij het zien van de foto's en het horen van de verhalen werd ze wel heel enthousiast.
De locatie vind ik persoonlijk fantastisch, prachtige plek om kennis te maken met whisky, je kunt hier veel mensen spreken die veel kennis van whisky hebben en veel liefhebbers waar je allerlei ervaringen mee kan delen.
Veel plezier in ieder geval!
2 x

Gebruikersavatar
francken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 10:23

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor francken » 10 Sep 2023, 17:01

Hihi, tot zaterdag dan. :bottomsup
2 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4840
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht 16 september 2023

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 12 Sep 2023, 22:00

De Dudes staan naast het Foodcourt. We hebben natuurlijk zowat alles van de Dudes mee, maar ook wat belachelijk oud spul wat of niet meer te koop is, of wat de prijs van een nier verkopen op de zwarte markt kost. :lol:
We staan met z’n drieën, dus tijd zat om ff bij te ouwehoeren :bigsmile
6 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten