Idee voor on-line forum tastings.

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Idee voor on-line forum tastings.

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 12 Mar 2021, 14:34

Whisky vrienden,

Ik schreef zelf gister een stukje over de snelheid en gretigheid, waarmee ingesprongen wordt op de vele leuke nieuwe initiatieven van de laatste tijd.
De Forum Festivals van Arthur, gister het mooie initiatief van JacobaEd, de diverse andere online tastings, maar ook de diverse sample sets van de laatste tijd die gretig worden afgenomen (GlenAllachie CS/ Bourbon/ Rum/ Port Charlotte/ Litllemill/ Millstone/ Armagnac/ BFYB).

Dat allemaal zette mij een beetje aan het denken en bracht me op een idee, dat ik even met jullie wilde delen.
Volgens mij is de behoefte onder ons, om laagdrempelig virtueel samen te zijn voor onze hobby, groter dan het aanbod dat er nu is op het forum.
Nou hebben we bijna allemaal een mooie collectie staan, vaak ook met vele mooie open flessen daarin. Velen van ons hebben zich daarnaast ook gericht op een thema, bottelaar, jaartal, distillerie of wat dan ook.
Er zijn dus vele mooie mogelijke tasting line-ups beschikbaar, bij ons allen thuis op de plank. De mogelijkheden daarbij zijn natuurlijk eindeloos.

Zo zou ikzelf op dit moment uit mijn open flessen best voor een klein groepje, een tasting kunnen verzorgen met als thema's: Lagavulin, GlenGarioch, 18Y-OB of BFYB instappers, Speyside, Islay of Highlands.
Maar jullie hebben in je eigen collectie vast ook vele mooie mogelijke opties voor een kleinschalige (on-line) tasting staan.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er onder ons best leden zijn die, voor een (select) groepje geïnteresseerden een tasting zouden kunnen en willen verzorgen met als thema (ik noem maar wat voorbeelden):
- Islay,
- 20+,
- (closed) distillery,
- bottelaar,
- regio/land,
- sherry,
- bourbon,
- rum,
- of wat voor thema dan ook.

Wellicht is het een idee om te kijken of we hier aanbieders en geïnteresseerden voor zo'n kleine tasting aan elkaar kunnen 'koppelen'.

Ik stel dit topic dan ook open voor iedereen, die het leuk lijkt om zo'n tasting met een paar mooie drams uit eigen collectie te hosten en verzorgen.
Laat maar weten als het je leuk lijkt om een dergelijk avond of middag te organiseren :Slainte.

Wellicht ontstaan er zo een paar mooie kleinschalige en verassende tasting avonden.

Roelof :hoedaf

Tasting voorstellen tnt:

- GlenGarioch tasting voor 5 personen door Freezeroz
- 18Y OB tasting voor 5 personen door Freezeroz -Geïnteresseerd: Mikser,
- SMWS tasting voor 5 tot 10 personen door Tris -Geïnteresseerd: Raymond CS,
- 3 Distillery Tasting voor 5 tot 10 personen door Tris
-Rum Single Cask by Kintra tasting voor 5 tot 10 personen door Tris -Geïnteresseerd ovb: Harrie
- Mortlach 15Y Gordon & MacPhail 5 Decades tasting voor max 10 personen door Mermur -Geïnteresseerd: Raymond CS, Wouter1981, dannyp44,
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 13 Mar 2021, 19:56, 4 keer totaal gewijzigd.
11 x
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior

Re: Idee voor on-line forum tastings.

Ongelezen berichtdoor Roelof » 12 Mar 2021, 17:46

Goed idee!
Ik zou zelf heel graag een local barley/organic serie willen proeven, ben heel benieuwd of iemand dat kan samenstellen.
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 12 Mar 2021, 20:06

Ja, om mijn idee werkend te krijgen zijn er vragers en aanbieders nodig.
Maar alles begint bij een aanbieder die het moet willen, maar ook kunnen aanbieden en organiseren.
Stel iemand zegt dat ie voor 5 man een Octomore tasting kan verzorgen.
Of voor 10 man een bourbon introductie.
Of voor mijn part voor 20 man een Rum work shop.

Als die belangstellenden er dan inderdaad ook zijn, kan er een kleine thema tasting gehouden worden met dat groepje.

MODKnip van de tussenliggende discussie ...
1 x
Afbeelding

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 13 Mar 2021, 00:09

Leuk idee! :bigsmile
Ik zou voor 5 tot 10 forumleden wel iets van een SMWS tasting kunnen doen of drie verschillende distilleries met twee verschillende drams van elk of lekker jonge Whisky bijvoorbeeld, zou dat wat zijn?
5 x
Afbeelding

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 13 Mar 2021, 08:56

Ik zou een tasting kunnen doen voor max. 10 forumleden met 5 bottelingen van de Mortlach 15 y.o. Gordon & MacPhail uit verschillende decennia.

Gedestilleerd in:
- jaren '70
- jaren '80
- jaren '90
- jaren '00 (oude stijl)
- jaren '00 (nieuwe stijl)
8 x
Afbeelding

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 13 Mar 2021, 08:57

Tris schreef:Leuk idee! :bigsmile
Ik zou voor 5 tot 10 forumleden wel iets van een SMWS tasting kunnen doen of drie verschillende distilleries met twee verschillende drams van elk of lekker jonge Whisky bijvoorbeeld, zou dat wat zijn?

Dat lijkt mij zeker leuk, als ik voorkeur zou mogen uitspreken, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar SMWS, simpel genoeg om omdat ik daar zelf niks van heb staan thuis en eigenlijk maar heel weinig vanaf weet. :duimop
0 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 13 Mar 2021, 09:00

Mermur schreef:Ik zou een tasting kunnen doen voor max. 10 forumleden met 5 bottelingen van de Mortlach 15 y.o. Gordon & MacPhail uit verschillende decennia.

Gedestilleerd in:
- jaren '70
- jaren '80
- jaren '90
- jaren '00 (oude stijl)

Ook dit vind ik een heel tof idee, zeker omdat dit een 1 time only is waarschijnlijk. :duimop
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 13 Mar 2021, 09:36

Mermur schreef:Ik zou een tasting kunnen doen voor max. 10 forumleden met 5 bottelingen van de Mortlach 15 y.o. Gordon & MacPhail uit verschillende decennia.

Gedestilleerd in:
- jaren '70
- jaren '80
- jaren '90
- jaren '00 (oude stijl)

Hier zou ik zeker aan mee doen.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 13 Mar 2021, 09:43

Even voor mijn duidelijkheid. Is het nu eerst de bedoeling om te inventariseren wie iets willen aanbieden en dat we dit dan later in het aanbod deel kunnen zetten en dat we ons dan kunnen aanmelden of gaan we nu bij elk aanbod allemaal reageren dat we interesse hebben en dat de groep straks al vol zit voordat het aanbod officieel is?
1 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 13 Mar 2021, 10:32

Wat mij betreft is het hier een verkenning of er überhaupt interesse is voor een specifiek idee voor (een thema voor) een tasting. Als dat zo lijkt te zijn, komt er een apart topic met een voorgestelde datum en met de mogelijkheid tot inschrijving.
1 x
Afbeelding

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 13 Mar 2021, 11:29

dannyp44 schreef:Even voor mijn duidelijkheid. Is het nu eerst de bedoeling om te inventariseren wie iets willen aanbieden en dat we dit dan later in het aanbod deel kunnen zetten en dat we ons dan kunnen aanmelden of gaan we nu bij elk aanbod allemaal reageren dat we interesse hebben en dat de groep straks al vol zit voordat het aanbod officieel is?

Ik vind dit ook best lastig, wat is handig? Je moet maar net kunnen op die dag en misschien het net boven iemands budget en aan de andere kant stel je hebt hier genoeg interesse en je begint een nieuwe draad en een gedeelte van de mensen die interesse hebben toont missen die net even (om welke rede ook). Dat zou dan toch wel heel jammer zijn.

Is het misschien een idee of af te spreken dat we een PB sturen bij interesse in plaats van hier te reageren?
Dan blijft het draad redelijk overzichtelijk en kan de organisator kan zelf bepalen hoe ze verder gaat met of zonder diegene die interesse hebben getoond.
1 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Mar 2021, 13:44

Mermur schreef:Wat mij betreft is het hier een verkenning of er überhaupt interesse is voor een specifiek idee voor (een thema voor) een tasting. Als dat zo lijkt te zijn, komt er een apart topic met een voorgestelde datum en met de mogelijkheid tot inschrijving.

Lijkt me inderdaad de weg, Rob. Overigens, zeer geïnteresseerd in jouw idee. Dus ik volg met belangstelling :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 13 Mar 2021, 13:59

dannyp44 schreef:Even voor mijn duidelijkheid. Is het nu eerst de bedoeling om te inventariseren wie iets willen aanbieden en dat we dit dan later in het aanbod deel kunnen zetten en dat we ons dan kunnen aanmelden of gaan we nu bij elk aanbod allemaal reageren dat we interesse hebben en dat de groep straks al vol zit voordat het aanbod officieel is?

Ja, daar zeg je wat Danny.
Als Mermur zegt dat hij een Mortlach tasting voor 10 man kan verzorgen en die aanmeldingen zijn er gelijk dan kan Mermur het gelijk afhandelen met de aangemelde geïnteresseerden.
Maar het idee is nieuw, de uitvoering zal nog een beetje uitvogelen zijn.
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 13 Mar 2021, 14:00

Mermur schreef:Wat mij betreft is het hier een verkenning of er überhaupt interesse is voor een specifiek idee voor (een thema voor) een tasting. Als dat zo lijkt te zijn, komt er een apart topic met een voorgestelde datum en met de mogelijkheid tot inschrijving.

Prima voorstel :goedgedaan.
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 13 Mar 2021, 18:03

Om het een en ander te stroomlijnen heb ik in de hoofdpost de tasting voorstellen die tot nu toe gedaan zijn even bij elkaar gezet.
Iedereen die een tasting voorstel heeft mag dat hier gewoon melden wat mij betreft. Geïnteresseerden mogen hun interesse wat mij betreft ook gelijk aangeven in de comments.

Maar ik kan me ook zo voorstellen dat er leuke tasting ideeën of wensen leven bij jullie.
Heb je altijd al eens een rijtje gerijpte japanners willen proeven? Een mooi rijtje oude Bowmore's? 5 decades Glenfarclas Family Cask?
Ik noem maar wat willekeurige voorbeelden op. Volgens mij kan je het zo gek niet verzinnen of er is wel iemand op het forum te vinden die dat voor een klein groepje zou kunnen en willen verzorgen.

Alle voorstellen, interesses en ideeën probeer ik dan wel bij te houden in de hoofd post.

Tasting voorstellen tnt:

- GlenGarioch tasting voor 5 personen door Freezeroz
- 18Y OB tasting voor 5 personen door Freezeroz
- SMWS tasting voor 5 tot 10 personen door Tris -Geïnteresseerd: Raymond CS,
- 3 Distillery Tasting voor 5 tot 10 personen door Tris
- Mortlach 15Y Gordon & MacPhail 5 Decades tasting voor max 10 personen door Mermur -Geïnteresseerd: Raymond CS, Wouter1981,
0 x
Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”