Ik schreef zelf gister een stukje over de snelheid en gretigheid, waarmee ingesprongen wordt op de vele leuke nieuwe initiatieven van de laatste tijd.
De Forum Festivals van Arthur, gister het mooie initiatief van JacobaEd, de diverse andere online tastings, maar ook de diverse sample sets van de laatste tijd die gretig worden afgenomen (GlenAllachie CS/ Bourbon/ Rum/ Port Charlotte/ Litllemill/ Millstone/ Armagnac/ BFYB).
Dat allemaal zette mij een beetje aan het denken en bracht me op een idee, dat ik even met jullie wilde delen.
Volgens mij is de behoefte onder ons, om laagdrempelig virtueel samen te zijn voor onze hobby, groter dan het aanbod dat er nu is op het forum.
Nou hebben we bijna allemaal een mooie collectie staan, vaak ook met vele mooie open flessen daarin. Velen van ons hebben zich daarnaast ook gericht op een thema, bottelaar, jaartal, distillerie of wat dan ook.
Er zijn dus vele mooie mogelijke tasting line-ups beschikbaar, bij ons allen thuis op de plank. De mogelijkheden daarbij zijn natuurlijk eindeloos.
Zo zou ikzelf op dit moment uit mijn open flessen best voor een klein groepje, een tasting kunnen verzorgen met als thema's: Lagavulin, GlenGarioch, 18Y-OB of BFYB instappers, Speyside, Islay of Highlands.
Maar jullie hebben in je eigen collectie vast ook vele mooie mogelijke opties voor een kleinschalige (on-line) tasting staan.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er onder ons best leden zijn die, voor een (select) groepje geïnteresseerden een tasting zouden kunnen en willen verzorgen met als thema (ik noem maar wat voorbeelden):
- Islay,
- 20+,
- (closed) distillery,
- bottelaar,
- regio/land,
- sherry,
- bourbon,
- rum,
- of wat voor thema dan ook.
Wellicht is het een idee om te kijken of we hier aanbieders en geïnteresseerden voor zo'n kleine tasting aan elkaar kunnen 'koppelen'.
Ik stel dit topic dan ook open voor iedereen, die het leuk lijkt om zo'n tasting met een paar mooie drams uit eigen collectie te hosten en verzorgen.
Laat maar weten als het je leuk lijkt om een dergelijk avond of middag te organiseren
.Wellicht ontstaan er zo een paar mooie kleinschalige en verassende tasting avonden.
Roelof

Tasting voorstellen tnt:
- GlenGarioch tasting voor 5 personen door Freezeroz
- 18Y OB tasting voor 5 personen door Freezeroz -Geïnteresseerd: Mikser,
- SMWS tasting voor 5 tot 10 personen door Tris -Geïnteresseerd: Raymond CS,
- 3 Distillery Tasting voor 5 tot 10 personen door Tris
-Rum Single Cask by Kintra tasting voor 5 tot 10 personen door Tris -Geïnteresseerd ovb: Harrie
- Mortlach 15Y Gordon & MacPhail 5 Decades tasting voor max 10 personen door Mermur -Geïnteresseerd: Raymond CS, Wouter1981, dannyp44,