2 Aug 2020 Rariteiten uit Japan tasting (Internet, Facebook)

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
nviveen
Nieuwkomer
Nieuwkomer

2 Aug 2020 Rariteiten uit Japan tasting (Internet, Facebook)

Ongelezen berichtdoor nviveen » 21 Jul 2020, 23:33

Op zondag 2 augustus geef ik mijn 4e online tasting met Japanse whiskies (Waarvan sommige niet geheel Japans zijn).
Het gaat om een proeverij via de Facebook pagina: "Niels Whisky" waarbij een live stream via Facebook meegedaan kan worden met een proeverij van dus uitzonderlijke Japanse whiskies die over het algemeen niet (meer) makkelijk te krijgen zijn. Het is een proeverij met samples van 2cl om de prijs redelijk te houden. De proeverij duurt tussen de 1.5 en twee uur, gaat per whisky, voor zover bekend in op de oorsprong van de betreffende whisky en vertelt ook kort over de historie van Japanse whisky en ook de Japanse blends. Inschrijving kan middels een PB hier of via Niels Whisky op Facebook. Je hoeft geen Facebook lid te zijn om de tasting te volgen, wel om vragen te kunnen stellen.
De inschrijving is open tot en met vrijdag aanstaande. Ik wil gaan versturen op zaterdag, zodat iedereen zijn of haar samples op tijd heeft. Binnen Nederland zijn de kosten €40,- inclusief porto. Voor de meeste andere West-Europese landen inclusief België komt er €3,- extra bij.

Whiskies die we gaan proeven zijn:
Nikka Night Cruise (2018 special edition) Blend
Nikka Malt & Rye (1 jarig experiment van Nikka met Malt Whisky en alleen Rye als graan) Blend
Mars Iwai Tradition Japanese Red Wine Cask (Wereld Blend gerijpt in rode wijn vaten van Chateau Mars, Japan)
Mars Burn The Barrel V2 (World blended malt (Peated), gerijpt in een aligator char ex-bournon ex-Y-Cask Beer vat)
Mars Sakura Cask (World blend gerijpt op Japans kersenhout)
Suntory Old (80's) (Puur Japanse blend bestaande uit vooral Hakushu maar ook Yamazaki en Chita grain)
Chichibu Single Cask 6yo Bourbon barrel. (Een 6 jaar oude Chichibu gerijpt op een Bourbon Barrel)

Totaal 7 whiskies

Bij interesse graag een PB. Stuur je dit op vrijdag, stuur dan ook direct je adres mee. Dan kan ik nog verscheping op zaterdag regelen.

Over mij: Ik organiseer al jaren op ons eigen Japan gerelateerde festival Japanse whisky tastings. Ik ken Japan en Japanse whisky redelijk goed, ben al 37 keer in het land geweest en wil graag ook een Whisky reis organiseren. Die stond gepland voor februari volgend jaar, maar dat staat nu door Corona een beetje op losse schroeven. Mijn vorige tastings zijn nog te vinden op de Niels Whisky pagina, dus dan weet je vooraf ook hoe ik dit soort tastings meestal doe. Ik heb ook online samen met Tony van Glenfiddich en Balvenie een tasting gegeven en ik heb de eer gehad er twee op maltstock te mogen doen. Ik sta ook altijd open over vragen over Japanse whisky en waar ik ze kan beantwoorden, zal ik dat ook zeker doen. Kan ik het niet, weet ik vaak toch wel iemand waarbij je terecht kan, dus schroom je niet dingen te vragen.
0 x
Afbeelding
Vraag mij gerust dingen over Japanse Whisky en reizen naar Japan
Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”