Wij van WC-eend....adviseren WC-eend.
Nee hoor, kan als mede organisator van Whisky aan het Strand niet zeggen dat dit het beste whiskyfestival in Nederland is.
Weet ook zeker dat we dit (nog?) niet zijn.
Van de festivals die ik de afgelopen jaren bezocht heb staat the Gathering wel bovenaan.
Erg groot, en ruim opgezet festival. Je kan bankroet gaan op prijzen voor sommige superwaanzinnige zeldzame whisky's maar ook zeker voor een redelijke prijs voldoende mooie whisky's proeven. Euh, met andere woorden voor elk wat wils, al licht de nadruk wel op de wat zeldzamere (en duurdere) drams.
Foodcorner vond ik écht aan de dure kant!
Den Haag vind zichzelf 'hét festival' maar vind ik te massaal, véél te duur qua entree en voor een beetje interessante whisky moet je al drams bijbetalen.
Ditzelfde geldt voor Whisky by the Sea in Vlissingen en dat is nog eens in een veel kleinere setting.
Hielander heb ik één keer ervaren (2018) vond het zeker leuk om een keer te bezoeken maar het viel mij op dat hier wel heel veel privé verzamelaars en -clubjes stonden waarvan er een flink aantal niet al te malse prijzen rekenden voor sommige whisky's. Wel een hele mooie locatie, voor het gevoel iets maar niet veel ruimer dan Dan Haag en het eten is natuurlijk goed verzorgd door de organisator

.
Ik denk dat the Strong Taste bij De Bodega in Capelle a/d IJssel ook wel als festival bestempeld mag worden? Of is dit gewoon een inloopproeverij?
Je koopt hier in ieder geval een Glencairn glas voor € 10,00 en daarna kan je bij een 6-7tal importeurs al hun meegebrachte whisky's proeven.
Altijd erg dringen in het proeflokaal bij de standhouders maar zeker niet verkeerd om een aantal mooiere drams te proberen bij deze gelegenheid.