Whiskybase Gathering 2019

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
Gebruikersavatar
shadowcollector
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 Jan 2015, 23:58

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 15 Okt 2019, 20:11

https://gathering.whiskybase.com voor wie echt niet kan wachten. Maar er komen nog zo'n 250 flessen bij.... Dus je eerste lijst maken kan alvast maar schrik niet als er een fles verdwijnt of bijkomt ;-)
8 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor FGG » 17 Okt 2019, 13:22

fjharms schreef:
FGG schreef:
thijs100 schreef:
Dit jaar heb ik voor het eerst geluk. De afgelopen drie edities had ik telkens last van onderhoud aan het spoor.

Wij vertrekken zaterdagmiddag om 8:54.

:Scratch
Zaterdagmiddag om 8:54??

Voor harde werkers als wij is 8:54 al tegen de middag... :HitHead

Maar het bericht is wel duidelijk, denk ik... :domdom
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4840
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Okt 2019, 13:34

shadowcollector schreef:https://gathering.whiskybase.com voor wie echt niet kan wachten. Maar er komen nog zo'n 250 flessen bij.... Dus je eerste lijst maken kan alvast maar schrik niet als er een fles verdwijnt of bijkomt ;-)


Ziet er super uit, loopt snel en is ook op mobiel prima te doen Dirk! :duimop
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 17 Okt 2019, 14:47

Mocht iemand nog één kaartje nodig hebben om (ook) zondag te gaan, wij hebben 1 ticket over in verband met een afzegger/afvallige. :domdom

Voor € 25,00 over te nemen, gaarne contact via pb!
0 x
Afbeelding

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 827
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 13:31

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor MikerG » 17 Okt 2019, 15:40

Wordt een duur middagje zo te zien gezien mn wishlist :P
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2947
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Okt 2019, 15:43

Ik heb nog 1 kaartje voor zaterdag te koop voor €25.

Reacties graag per PB.
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 17 Okt 2019, 21:44

Last minute toch besloten om even langs te piepen.. dankzij Rien :goedgedaan
3 x
2 ∞ & →

André
Senior
Senior
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 Jul 2010, 18:30
Locatie: Groningen

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor André » 18 Okt 2019, 18:38

wordt vast weer een mooi feestje. enne, om 9 uur (al dan niet in de middag :P ) zitten de mensen uit het hoge noorden al een tijdje in de wagen :bigsmile
1 x
Afbeelding

Littlemill
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 Okt 2016, 12:46

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor Littlemill » 19 Okt 2019, 09:11

shadowcollector schreef:https://gathering.whiskybase.com voor wie echt niet kan wachten. Maar er komen nog zo'n 250 flessen bij.... Dus je eerste lijst maken kan alvast maar schrik niet als er een fles verdwijnt of bijkomt ;-)


Ik merkte op dat op de Whisky gathering site bij 2000+ bottles. Nog altijd staat, Bottle list will follow soon!

Wellicht handig om daar de link ook even te plaatsen ?

Groetjes Joël
0 x
Afbeelding

Daveen
Senior
Senior
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 Aug 2015, 16:27
Locatie: IJsselstein

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor Daveen » 19 Okt 2019, 21:00

Wat een feestje was het weer. Wat heb ik mooie dingen geproefd! Iets selectiever geweest deze keer en eigenlijk maar bij 3 stands geweest, waaronder natuurlijk bij Henri.

Ik kan bijna niet te wachten tot de Gathering 2020. Dit is echt wel het mooiste festival van het jaar.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1102
Lid geworden op: 28 Okt 2015, 09:39
Locatie: Den Haag

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 20 Okt 2019, 10:00

Met het enige minpuntje beginnen, ik weet niet wat de horeca mensen moeten betalen om hier te mogen staan.
Maar een broodje hot dog voor 8 euro :o , is echt belachelijk.


Maar wat een mooi festival, super whisky's geproefd , en een armagnac( :hoedaf Tom) .
Niet te druk leuke mensen, genoeg water en brood. goede locatie. :duimop , volgend jaar zeker weer.
2 x

Gebruikersavatar
hfos
Senior
Senior
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 Nov 2013, 14:38
Locatie: Eindhoven

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor hfos » 20 Okt 2019, 14:51

hoogheid2015 schreef:Maar wat een mooi festival, super whisky's geproefd , en een armagnac( :hoedaf Tom) .
Niet te druk leuke mensen, genoeg water en brood. goede locatie. :duimop , volgend jaar zeker weer.

Ik vond het juist erg druk, ik was om 16:00 helemaal klaar met de kale dikkerds die gezellig staan te keuvelen pal voor de stand waar ik graag een drammetje wil scoren terwijl men al achter me staat te dringen. Zeker in de hoeken was er soms geen doorkomen aan.
Wel een paar aardige stands aangedaan, wat aardige whiskies gehad, en ook een paar bijzonder middelmatige (doorgaans sub-4 munten). Maar dat hoort er ook bij.
Al met al een aardig festival, niet iets wat ik jaarlijks hoef mee te maken. Kan ik me ook niet veroorloven trouwens ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4840
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2019, 16:34

Tsja, de mensen die een dram nemen en vervolgens met z’n 4-en de boel blokkeren door fijn op de plek waar ze kopen te blijven staan is erg vervelend.
Tis alleen iets wat je de organisatie niet kunt aanrekenen, kwestie van gebruiken van de grijze massa van de mensen die denken dat ze de enigen zijn die daar een dram willen halen.

Als ik nog 1 minpuntje aan zou geven dat is dat het volume van de muziek in het deel waar je wat kunt eten. Te hard. Dat t niet mijn smaak is alla, je kunt t niet voor 950 man goed doen, maar aan de veelal lege tafels te zien dachten veel mensen er hetzelfde over; als je met z’n vieren aan tafel zit en je kunt elkaar amper verstaan loop je met je (te) dure broodje wel naar een andere hal....
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
hfos
Senior
Senior
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 Nov 2013, 14:38
Locatie: Eindhoven

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor hfos » 20 Okt 2019, 17:15

Oogadal schreef:Tsja, de mensen die een dram nemen en vervolgens met z’n 4-en de boel blokkeren door fijn op de plek waar ze kopen te blijven staan is erg vervelend.
Tis alleen iets wat je de organisatie niet kunt aanrekenen, kwestie van gebruiken van de grijze massa van de mensen die denken dat ze de enigen zijn die daar een dram willen halen.

Helemaal mee eens, de organisatie was verder helemaal prima. Live whiskies raten en zo was best vermakelijk. Ik wou alleen aangeven dat ik het wel als druk heb ervaren, met name vanwege de standplakkers. Ik hoef geen hele verhalen bij mijn whisky als ik zie dat het druk is, ik had een mooi plekje gevonden uit de drukte achter een hoge banner in de laatste zaal waar ik op mijn gemak enkele whiskies heb verorberd :duimop

Als ik nog 1 minpuntje aan zou geven dat is dat het volume van de muziek in het deel waar je wat kunt eten. Te hard. Dat t niet mijn smaak is alla, je kunt t niet voor 950 man goed doen, maar aan de veelal lege tafels te zien dachten veel mensen er hetzelfde over; als je met z’n vieren aan tafel zit en je kunt elkaar amper verstaan loop je met je (te) dure broodje wel naar een andere hal....

Ook hier mee eens, ik had minder last van het genre maar wel van het volume. Ik heb het even geprobeerd maar ik houd er niet van als ik mijn conversatie moet gillen. Was erg tevreden met mijn rustige, verborgen hoekje!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Whiskybase Gathering 2019

Ongelezen berichtdoor FGG » 20 Okt 2019, 17:50

Ik vond het qua drukte dit jaar rustiger dan vorig jaar. Bij de ingang buiten viel het al op, maar ook binnen was het rustiger. Daarnaast kan ik me ook vinden in de opmerking van hfos:
hfos schreef:ik was om 16:00 helemaal klaar met de kale dikkerds die gezellig staan te keuvelen pal voor de stand waar ik graag een drammetje wil scoren terwijl men al achter me staat te dringen.

Zodra ik een dram heb doe ik een paar stappen naar achteren om andere mensen hun ruimte te geven. Of dat nu allemaal kale dikkerds zijn weet ik zo net nog niet... :nono

hoogheid2015 schreef:Met het enige minpuntje beginnen, ik weet niet wat de horeca mensen moeten betalen om hier te mogen staan.
Maar een broodje hot dog voor 8 euro :o , is echt belachelijk.

Die conclusie had ik 2 jaar geleden al getrokken en neem sindsdien mijn eigen eten mee. 's Morgens lekker eieren staan bakken en 5 broodjes in de tas. Klaar. Muntjes zijn voor whisky.

En nu we het toch over whisky hebben, hier de lijst met wat ik heb mogen proeven. Samen met m'n maat gedaan dus niet iedereen meteen weer denken dat ik van elk item uit onderstaande lijst 2cl heb weg staan tikken. In chronologische volgorde:


De absolute toppers (vetgedrukt) waren toch wel de Dalmore, de Tamdhu en de Ben Nevis. Ook de Aberfeldy maar daar had ik vorig jaar al mee afgesloten.
De tegenvallers waren de oude Glendronach 15yo en de Secret Speyside. Die laatste zou een Macallan moeten zijn maar kon niet in de schaduw staan van de 14yo van de Maltman-serie die ik vorig jaar heb mogen proeven bij de proeverij op grote hoogte.
4 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst


Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten