Dutch Whisky Festival 13+14 Sept-2019 in Arnhem

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Dutch Whisky Festival 13+14 Sept-2019 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 23 Mei 2018, 00:45

Deze info kreeg ik zojuist door (alleen bestemd voor de liefhebbers onder ons) :bigsmile
http://dutchwhiskyfestival.nl/about/
http://dutchwhiskyfestival.nl/tickets/
Prijs € 50 voor 1 ticket incl. twee consumpties aan de bar, voor €25 aan festivalmunten en tasting glas.
Een van de organisatoren: Jeroen Koetsier
Laatst gewijzigd door sch@ker op 23 Mei 2018, 07:58, 3 keer totaal gewijzigd.
2 x

Lucca
Senior
Senior

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Lucca » 23 Mei 2018, 01:40

Klink heel goed :-P
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 23 Mei 2018, 08:01

Lucca schreef:Klink heel goed :-P

dat dacht ik ook :lekker
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is, dat dit toch al langer dan gisteren bekend zou moeten zijn bij deze of gene, en dat deze informatie nu pas van mij (nauwelijks een netwerk behalve dan hier- enigszins -op het forum) moet komen... :Scratch
Laatst gewijzigd door sch@ker op 23 Mei 2018, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 23 Mei 2018, 11:37

sch@ker schreef:
Lucca schreef:Klink heel goed :-P

dat dacht ik ook :lekker
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is, dat dit toch al langer dan gisteren bekend zou moeten zijn bij deze of gene, en dat deze informatie nu pas van mij (nauwelijks een netwerk behalve dan hier- enigszins -op het forum) moet komen... :Scratch

Geen reacties....?
Ik kan natuurlijk wel wat bedenken: 1.Het is gewoon zo, dat niemand -ook wat ik maar even insiders op het forum noem- hier van af wist. 2.Geografisch ligt Arnhem mogelijk niet voor iedereen op de route. 3.Concurrentie op dit gebied wordt niet zo gewaardeerd. 4. Insiders op het forum zijn niet zo georiënteerd op dit genootschap zal ik maar zeggen. 5. Insiders hebben niet zo veel op met de initiatiefnemers. 6. De oriëntatie op whiskyfestivals richt zich meer op wat er al is. 7. Van alles een beetje.
Enfin zo kan ik wel meer ballonnen oplaten. Wie prikt ze door en voegt er iets relevants aan toe? :D

PS lees voor "insiders" ook: zij die hiervan kennis dragen
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 23 Mei 2018, 11:44

Had m vorige week (of is het al 2 weken terug) al meegekregen op facebook. Welke optie was dat?
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 23 Mei 2018, 11:47

Cor - Vinabc schreef:Had m vorige week (of is het al 2 weken terug) al meegekregen op facebook. Welke optie was dat?

dat kan natuurlijk maar niet iedereen zit op feesboek, sorry (digibeet hè en maar goed ook als ik de actualiteit goed heb begrepen :D ) maar dit is toch een forum waar dit type info gewoon thuishoort, of niet?
Laatst gewijzigd door sch@ker op 23 Mei 2018, 12:39, 4 keer totaal gewijzigd.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 23 Mei 2018, 11:48

Bovendien: Íemand moet de eerste zijn die het meldt. Dat ben jij in dit geval dan ;) . Volgende keer mogelijk weer iemand anders, prima toch? Nu weten we ervan, en geldt voor mij optie 2 :bigsmile
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Mei 2018, 12:02

Edwin en ik hebben op de whiskyfair in Limburg een kaartje hiervan gekregen van Michiel Wigman.
Toen zaten we niet op het forum dus word moeilijk melden. En daarna (voor mezelf sprekend) heb ik hier eerlijk gezegd niet zo veel erg meer in gehad.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 23 Mei 2018, 12:48

Dre schreef:Bovendien: Íemand moet de eerste zijn die het meldt. Dat ben jij in dit geval dan ;) . Volgende keer mogelijk weer iemand anders, prima toch? Nu weten we ervan, en geldt voor mij optie 2 :bigsmile

Tuurlijk, maar ik verbaas me er over dat ik de eerste ben... :o
Het is toch informatie die voor velen hier interessant kan zijn? Delen dus vind ik.
Behalve natuurlijk als dit "fysiek" onmogelijk is (zie Peter hier boven)
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 23 Mei 2018, 14:33

sch@ker schreef:
Cor - Vinabc schreef:Had m vorige week (of is het al 2 weken terug) al meegekregen op facebook. Welke optie was dat?

dat kan natuurlijk maar niet iedereen zit op feesboek, sorry (digibeet hè en maar goed ook als ik de actualiteit goed heb begrepen :D ) maar dit is toch een forum waar dit type info gewoon thuishoort, of niet?

Absoluut, dit soort info hoort hier zeker thuis. Niet iedereen gebruikt dezelfde kanalen voor het nieuws, dus mag dat zeker op meerdere plaatsen gemeld worden. Daar is de liefhebber toch alleen maar bij gebaat.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 23 Mei 2018, 18:09

Niet echt in de buurt voor mij, maar wel mooie locatie en leuke opzet.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Mei 2018, 21:26

Ook hier helaas niet in de buurt.
Het ziet er wel een mooi initiatief uit.
Ik vrees wel wat voor de prijzen... Michiels prijzen kennende...
1 x

RLW
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor RLW » 23 Mei 2018, 22:21

Peter87 schreef:Edwin en ik hebben op de whiskyfair in Limburg een kaartje hiervan gekregen van Michiel Wigman.
Toen zaten we niet op het forum dus word moeilijk melden. En daarna (voor mezelf sprekend) heb ik hier
eerlijk gezegd niet zo veel erg meer in gehad.

Daar heb ik van Michiel ook een flyer gekregen, voor mij de eerste keer dat ik ervan hoorde. Daarna ook weer vergeten, omdat het overlapt met de London Whiskyshow. Wel jammer op zich wat klinkt op zich wel goed met een lange sessie en waarschijnlijk leuke drams. Beetje als Limburg, maar dan veel kleiner zo lijkt het. Dat dit weekend overlapt met Londen was bij Michiel en vrouw overigens ook niet bekend.
1 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 23 Mei 2018, 22:28

Deze is voor mij wel kansrijk!
1 x
Afbeelding

whisky-tastings
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whisky-tastings » 01 Jun 2018, 11:40

Beste Sch@ker,

Als een van de initiatiefnemers kan ik wel even reageren op jouw post en volgberichten. Het organiseren van een festival, zeker een met een iets andere opzet dan de andere, is niet makkelijk en kost veel tijd. Daarbij heb je de medewerking nodig van de diverse importeurs, etc.. Want ondanks dat Michiel Wigman, Jeroen Koetsier en nog een paar verzamelaars van Old & Rare whiskies er zullen staan met een stand, is dat natuurlijk niet het enige aanbod. Het hebben gewacht met aankondigen tot we voldoende deelnemers hadden, en dus "pas" half April het bekend gemaakt.

Overigens zijn veel "insiders" in de whisky wereld niet (meer) zo actief op dit forum of op andere fora zoals Levenswater, en is daarom nog niet overal de bekendmaking door ons gepost. Ook omdat dat meestal vanzelf wel gebeurt (gelukkig). Wij zijn momenteel vooral druk met regelen van een paar mooie masterclasses :-)

Wat betreft prijzen en Londen: zoals ik al zei bestaat ook een groot deel van de te proeven flessen uit "normale" flessen, die niet honderden of duizenden euro's per fles kosten en dus erg duur per glaasje zijn. Dus ook voor de whisky liefhebber die niet per se oude en bijzondere whiskies wil, is er genoeg te proeven!
Met Londen heb ik in de planning expres geen rekening gehouden, omdat daar maar zeer weinig mensen vanuit Nederland naar toe gaan. Een kaartje kost 110 pond (ca 125 euro) en met reis en overnachting ben je zo een paar honderd euro kwijt. Het idee is juist om een alternatief hiervoor (en voor Limburg) te bieden in Nederland. En o.a. omdat het oosten van het land nog niet zo veel festivals heeft hebben we voor een thuiswedstrijd gekozen in Arnhem, overigens ook heel goed bereikbaar vanuit het westen van het land (trouwens, naar Groningen is een nog langere reis en dat doen er ook een hoop met veel plezier).

Ik hoop dat eea zo wat duidelijker is geworden. En natuurlijk hopen we dat we ook veel whisky liefhebbers van dit forum mogen verwelkomen!
4 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”