Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.

Hoe veel wil je maximaal uitgeven voor de jubileum-botteling?

??? 50
2
2%
??? 75
22
22%
??? 100
42
43%
??? 125
17
17%
??? 150
9
9%
??? 200
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 17 Mei 2018, 00:28

Suggereer maar een eind heen :P
Maar jullie zullen het moeten doen met wat we hebben of tegen het lijf lopen :bigsmile
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor FGG » 17 Mei 2018, 07:40

Lijkt me een prima plan! :goedgedaan
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Mei 2018, 12:27

Dank jullie voor het aanbod, dudes. Met het vertrek van Paul zullen we eerst even kijken hoe we de taken binnen het modteam gaan herverdelen, dus schuiven we deze botteling en alles wat er aan vastzit even een stukje door. Als we hier weer mee bezig gaan nemen we zeker even contact op :)
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2018, 12:51

Matti schreef:Dank jullie voor het aanbod, dudes. Met het vertrek van Paul zullen we eerst even kijken hoe we de taken binnen het modteam gaan herverdelen, dus schuiven we deze botteling en alles wat er aan vastzit even een stukje door. Als we hier weer mee bezig gaan nemen we zeker even contact op :)

Die begrijp ik eigenlijk niet helemaal... het idee van die botteling is toch niet persé een mod-aangelegenheid? Ik zag het meer als een idee van een persoon die 'toevallig' ook Mod was. Als anderen dat idee verder willen overpakken en uitwerken hoeft dat toch niet te wachten op de herverdeling van taken binnen het mod-team?
2 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Mei 2018, 13:03

Het is niet perse een mod aangelegenheid, dat klopt, maar wel een HWF aangelegenheid. Als de naam van het forum op de fles moet komen zijn wij (en ik, als eigenaar) daar per definitie bij betrokken :)
1 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2018, 13:21

Ah op die manier, dan begrijp ik 'm alweer wat beter ;) .
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 17 Mei 2018, 20:47

Matti schreef:Dank jullie voor het aanbod, dudes. Met het vertrek van Paul zullen we eerst even kijken hoe we de taken binnen het modteam gaan herverdelen, dus schuiven we deze botteling en alles wat er aan vastzit even een stukje door. Als we hier weer mee bezig gaan nemen we zeker even contact op :)


Als je het niet ziet zitten mag je het natuurlijk ook gewoon zeggen. Dan trekken we ons terug. :goedgedaan
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Mei 2018, 22:17

Dre schreef:Ah op die manier, dan begrijp ik 'm alweer wat beter ;) .


Ik nog steeds niet, maar goed, dat zal aan mij liggen denk ik...
We hebben het over een jubileum wat over ruim een jaar pas is en natuurlijk zal HWF met wie het ook gaat bottelen overeenstemming moeten hebben over label etc.
Maar, correct me if I’m wrong, dat lijkt me nog het eenvoudigste afstemmen? (Net als levering aan de leden; dit zal door een slijter gedaan moeten worden, er is er eentje actief hier, toch Cor ;) )
Wat betreft herverdeling van taken: als ik zie wat er het afgelopen jaar is gebeurd heeft die herverdeling alleen betrekking op modereren? Want er zijn pas, hoe goed bedoelt ook, initiatieven genomen nadat Søren een boekwerk heeft gepost. Of het is toeval....
Ik neem aan dat de aangekondigde VBT10 en HWF Tasting Panel ook op een laag pitje komen te staan in afwachting van genoemde herverdeling?
En verder wat Peter zegt; het hoeft niet he, het is een aanbod om voor de forummers om echt iets exclusiefs te pakken te krijgen voor een strakke prijs. En voor HWF zonder voorfinanciering en haken en ogen.
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Mei 2018, 22:41

Oogadal schreef:
Dre schreef:Ah op die manier, dan begrijp ik 'm alweer wat beter ;) .


Ik nog steeds niet, maar goed, dat zal aan mij liggen denk ik...
We hebben het over een jubileum wat over ruim een jaar pas is en natuurlijk zal HWF met wie het ook gaat bottelen overeenstemming moeten hebben over label etc.
Maar, correct me if I’m wrong, dat lijkt me nog het eenvoudigste afstemmen? (Net als levering aan de leden; dit zal door een slijter gedaan moeten worden, er is er eentje actief hier, toch Cor ;) )

Ik zei daarom ook 'wat beter', maar nog niet helemáál. Dat de eigenaar en evt. mods betrokken worden bij een botteling uit naam van het forum snap ik, maar stond ik even niet direct bij stil. En wat je zegt, lijkt het me ook niet een heel tijdrovende klus. Dat het hele idee dan even vooruit geschoven moet worden snap ik nog steeds niet helemaal, maar ik weet niet precies wat zich allemaal achter de schermen afspeelt en hoe gecompliceerd dingen misschien liggen. Dus dat geef ik maar even het voordeel van de twijfel.

Oogadal schreef:Wat betreft herverdeling van taken: als ik zie wat er het afgelopen jaar is gebeurd heeft die herverdeling alleen betrekking op modereren? Want er zijn pas, hoe goed bedoelt ook, initiatieven genomen nadat Søren een boekwerk heeft gepost. Of het is toeval....
Ik neem aan dat de aangekondigde VBT10 en HWF Tasting Panel ook op een laag pitje komen te staan in afwachting van genoemde herverdeling?
En verder wat Peter zegt; het hoeft niet he, het is een aanbod om voor de forummers om echt iets exclusiefs te pakken te krijgen voor een strakke prijs. En voor HWF zonder voorfinanciering en haken en ogen.

Volgens mij gaat het Tasting Panel alvast gewoon door, ik meende ergens al gelezen te hebben dat iemand al met doosjes en dergelijke bezig was. Maar dat zou iemand uit dat Panel vast beter kunnen vertellen.
Wat betreft de VBT, volgens mij is dit iets waar geen afstemming met de eigenaar hoeft plaats te vinden. De eerste oriënterende stappen zijn gezet, binnenkort meer hierover, ook om de welwillendheid voor deelname hieraan te peilen, want doorzetten hiervan heeft alleen zin als er ook genoeg animo voor is.
1 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 18 Mei 2018, 00:08

Dre schreef:Maar dat zou iemand uit dat Panel vast beter kunnen vertellen.


Hallo, panellid hier.
Paul heeft zijn afscheid als eerste daar kenbaar gemaakt, alvorens het een paar dagen later ook ergens anders op het forum te delen.
Was nogal abrupt en onduidelijk, maar hij gaf wel duidelijk aan dat er niets in de weg zou moeten staan om dat initiatief in ieder geval door te laten gaan.
Alex heeft dat stokje inmiddels overgenomen en de eerste flessen zijn besteld.

Voor wat betreft de VBT zie ik niet in waarom dat niet door leden zelf georganiseerd zou kunnen worden. Een bfyb whisky vh jaar, grain tasting, 40% tasting en kerstsamples zijn ook allemaal individuele initiatieven geweest toch? Enige wat je nodig hebt is een gek die het organiseert en de hulp/rechten van een mod om het op het forum in goede banen te leiden.

De HWF botteling is misschien net wat anders, omdat ik begrijp dat HWF dus echt eigendom is van iemand. Wil je die naam gebruiken en namens HWF een fles verspreiden, dan is het nodig overeenstemming met die eigenaar te hebben.

Maar waarom zouden jullie dit niet samen en in overleg kunnen doen? Neuzen dezelfde kant op, goede communicatie en afspraken en gaan!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij de start van dit initiatief niet heel happig was. Waar haal je een goede fles tegen een goede prijs vandaan, zeker als je geen directe ingangen hebt.
De dudes hebben dat naar eigen zeggen wel en stiekem ben ik ontzettend benieuwd of ze hun visie (of grootspraak :Tongue ) kunnen waarmaken. Het sample dat tijdens een vorige VBT gul gedoneerd werd maakte de verwachting in ieder geval hoog.
7 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3205
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor defeatless » 18 Mei 2018, 00:18

Wat betreft het Tasting panel, die neem ik over. De eerste 3 flessen zijn binnen. de 4e volgt snel en begin volgende week gaan de flesjes eruit.

Het VBT10 wordt door geen enkele mod georganiseerd en gaat volgens mij ook gewoon door.
0 x

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1739
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor fjharms » 18 Mei 2018, 07:27

Inderdaad, zowel het Tasting Panel als het VBT zijn vrij vlot overgenomen.
VBT heeft geloof ik 3 vrijwilligers, maar ik weet even niet precies welke. Ik neem aan dat ze zich binnenkort kenbaar maken ;-)
En Tasting Panel is nu in goede handen bij Alex.
0 x
Afbeelding

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 829
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 13:31

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor MikerG » 18 Mei 2018, 07:58

Matti schreef:Dank jullie voor het aanbod, dudes. Met het vertrek van Paul zullen we eerst even kijken hoe we de taken binnen het modteam gaan herverdelen, dus schuiven we deze botteling en alles wat er aan vastzit even een stukje door. Als we hier weer mee bezig gaan nemen we zeker even contact op :)


Hmm niet echt handig gekozen woorden in mijn optiek, alle 3 de whisky dudes zijn net terug, peter en Oog een dag, doen meteen een gave handuitreiking om te helpen met de hwf bottling en snap dat ze dan dit zien als een afwijzing / onmiddelijke slap in the face.
1 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Mei 2018, 08:03

Volgens mij wijst Matthijs/mods het voorstel niet af maar nemen ze het ter overweging mee..
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Mei 2018, 08:42

Laten we het niet opblazen. Het aanbod ligt er en we zien wel hoe het loopt.

Alleen zou ik het niet vooruit schuiven maar alvast kalm aan beginnen.

Ik hoor het wel. :goedgedaan
Laatst gewijzigd door Peter87 op 18 Mei 2018, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash


Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten