Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.

Hoe veel wil je maximaal uitgeven voor de jubileum-botteling?

??? 50
2
2%
??? 75
22
22%
??? 100
42
43%
??? 125
17
17%
??? 150
9
9%
??? 200
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Mei 2018, 08:49

Peter87 schreef:...maar alvast klam aan beginnen.

Klam??? Ik begin nu toch gelijk iets minder enthousiast te worden... :gnif
1 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Mei 2018, 09:04

Je moet m’n woorden niet verdraaien :gnif
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 18 Mei 2018, 09:39

Peter87 schreef:Laten we het niet opblazen. Het aanbod ligt er en we zien wel hoe het loopt.

Alleen zou ik het niet vooruit schuiven maar alvast kalm aan beginnen.

Ik hoor het wel. :goedgedaan


Nooit gedacht dat ik je nog eens gelijk zou moeten geven Peter :D . Maar inderdaad, zoals je zegt is het het niet waard zulk iets op te blazen.

Jullie kunnen inderdaad (denk ik dan toch) een voorstel klaarmaken, er op het gemakje aan beginnen dus, om daarna de beheerder van de site zijn fiat te vragen. En moest het niets worden, wil ik zeker en vast de eerste botteling van jullie IB zonder opschrift HWF aan mn collectie toevoegen. :goedgedaan
11 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Mei 2018, 14:28

Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 18 Mei 2018, 14:52

Harrie schreef:Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..


Dat is ongeveer de beste vraag uit dit topic :goedgedaan
2 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor JvR » 18 Mei 2018, 15:42

Rien68 schreef:
Harrie schreef:Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..


Dat is ongeveer de beste vraag uit dit topic :goedgedaan


JvR schreef:Voor mij ook top! Zou het sowieso wel leuk vinden om ergens een update van jullie te lezen. Heb jullie nog weleens op Facebook opgezocht ( en volg geloof ik), maar daar is het een tijdje stil toch?


Thnx! :bigsmile
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Matti » 18 Mei 2018, 15:46

Peter87 schreef:
Matti schreef:Dank jullie voor het aanbod, dudes. Met het vertrek van Paul zullen we eerst even kijken hoe we de taken binnen het modteam gaan herverdelen, dus schuiven we deze botteling en alles wat er aan vastzit even een stukje door. Als we hier weer mee bezig gaan nemen we zeker even contact op :)


Als je het niet ziet zitten mag je het natuurlijk ook gewoon zeggen. Dan trekken we ons terug. :goedgedaan

Dat is zeker niet de reden. Als dat zo was zou ik het inderdaad gewoon zeggen.

Het is simpelweg zo dat degene die de kar trok voor deze botteling er niet meer is en dat iemand dat zal moeten overpakken. Daarnaast spelen er andere overdrachtsdingen en voor mij persoonlijk geld dat ik me weer even moet inwerken vanuit een achter de schermen positie. Dat neemt even tijd, that's all. Geduld is een schone zaak, we pakken dit snel weer op.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Mei 2018, 16:20

Harrie schreef:Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..

Ik neem aan dat je bedoelt 'dudes' i.p.v. 'nerds'? ;)
Of ga je echt op de man spelen? :lol:
3 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Mei 2018, 16:29

Harrie schreef:Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..


Geen idee. Die vraag zou je aan de whiskynerds moeten stellen.
4 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mei 2018, 17:33

Matti schreef:Het is simpelweg zo dat degene die de kar trok voor deze botteling er niet meer is en dat iemand dat zal moeten overpakken. Daarnaast spelen er andere overdrachtsdingen en voor mij persoonlijk geld dat ik me weer even moet inwerken vanuit een achter de schermen positie. Dat neemt even tijd, that's all. Geduld is een schone zaak, we pakken dit snel weer op.


Dat had ik er ook niet uit opgemaakt. Qua oppakken is er nu weinig te doen voor welke moderator dan ook, daarom vond ik je bericht ietwat voorbarig, het duurt immers nog geruime tijd voordat de jubileum fles gebotteld moet worden.
Maar om het allemaal even in perspectief te zetten; het aanbod ligt er, we hebben 25 vaten liggen van 1996 tot en met newmake waarvan wij er nu 8 hebben liggen die in onze ogen bottelwaardig (dus goed, >87 p) zijn.
Aangezien we na de zomer toch samples gaan trekken voor onze jaarlijkse evalutie is er nog de optie iets grotere samples te trekken zodat Matti, of wellicht nog beter, het HWF Tasting Panel (die zitten er niet voor niets tenslotte :lekker ) kunnen voorproeven of er een sample tussenzit waar de meerderheid volmondig 'ja' op zou zeggen. (Hint; er zit een dikke 90 punter tussen :bigsmile )
Dat zijn is dus een eerste stap die gezet kan worden zonder dat er verplichtingen uit voortvloeien. Maar dan weet je al wel waar je staat, wat het gaat kosten (grofweg) en kan er een inventarisatie worden gemaakt van de leden die in willen stappen. Vervolgstap is dus een label wat de goedkeuring van betreffende distillery, de Dudes en HWF krijgt en een behulpzame slijter (Cor, kom d'r maar in) die de wettelijke afhandeling kan en wil verzorgen.
Wij zijn dermate flexibel dat we best een beperkt aantal flessen uit een vat willen bottelen waarbij we het restant in het vat laten. Dan heb je ook een exclusieve botteling met label op naam.
Tis allemaal geen raketwetenschap dus.....
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 18 Mei 2018, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
15 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Mei 2018, 17:43

Bram84 schreef:
Nooit gedacht dat ik je nog eens gelijk zou moeten geven Peter :D


Echt niet? Ik had niet anders verwacht
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 18 Mei 2018, 17:59

Dat antwoord had ik dan wel weer verwacht. :cool:
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 18 Mei 2018, 19:19

Harrie schreef:Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..


Er zit een nieuwe botteling voor de Nerds aan te komen. Het gaat om een 21 jarige Laga en schijnt niet goedkoop te worden.
Melden bij de slijters in kwestie lijkt me. Succes :D
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Mei 2018, 19:21

Dre schreef:
Harrie schreef:Ben trouwens sowieso wel benieuwd, komt er al haast een nerds-botteling aan? Nog los van of die voor de hwf-botteling zou zijn of niet..

Ik neem aan dat je bedoelt 'dudes' i.p.v. 'nerds'? ;)
Of ga je echt op de man spelen? :lol:


Dudes... nerds... potato... potato... ;)
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019

Ongelezen berichtdoor FGG » 18 Mei 2018, 19:23

Oogadal schreef:
Matti schreef:Aangezien we na de zomer toch samples gaan trekken voor onze jaarlijkse evalutie is er nog de optie iets grotere samples te trekken zodat Matti, of wellicht nog beter, het HWF Tasting Panel (die zitten er niet voor niets tenslotte :lekker ) kunnen voorproeven of er een sample tussenzit waar de meerderheid volmondig 'ja' op zou zeggen.

Ik voel een leuke tasing-meeting aankomen, ergens in het midden van het land, met wat mooie vatsamples... :yes
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst


Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten