Lindores Whiskyfest Oostende, 24+25 november 2017

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Lindores Whiskyfest Oostende, 24+25 november 2017

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 04 Sep 2017, 18:29

Ik vroeg me af welke medeforumleden er NIET naar de Whisky Gathering in Rotterdam gaan op 25/11 maar WEL te vinden zullen zijn in Oostende op het LINDORES WHISKYFEST :Pipersmile :belgie-vlag

Mijn kaart en hotel zijn inmiddels geboekt voor zaterdag (de hoofdfestivaldag van 11u00 tot 21u00).
Ik pas voor de besloten Caol Ila / Port Ellen Dumpy Bottle Tasting op vrijdagavond (100 euro per deelnemer).

Ik ben benieuwd wie van jullie ik daar in Oostende tegen het lijf kan lopen in november :cool: :hoera
1 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Lindores Whiskyfest Oostende, 24+25 november 2017

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Sep 2017, 18:50

Ik ben nog aan het overwegen naar welk van de 2.
Lindores heb ik al eens gedaan en was echt top.
Ik zou het liefst gaan naar het beste prijs/kwaliteit festival. ;)
Ik ben eigenlijk niet of nauwelijks geïnteresseerd in nieuwe of recente releases.
Het liefst dus echte klassiekers, oude toppers en dit voor een relatief "aangename" prijs.
0 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 04 Sep 2017, 19:21

nigel_tufnel schreef:Ik ben nog aan het overwegen naar welk van de 2.
Lindores heb ik al eens gedaan en was echt top.
Ik zou het liefst gaan naar het beste prijs/kwaliteit festival. ;)
Ik ben eigenlijk niet of nauwelijks geïnteresseerd in nieuwe of recente releases.
Het liefst dus echte klassiekers, oude toppers en dit voor een relatief "aangename" prijs.

Op Lindores kan je makkelijk enkele honderden euro's (!!) aan drams uitgeven maar de kwaliteit ligt dan ook zéér hoog en het aanbod exclusieve/zeldzame flessen is enorm groot.
Naar mijn mening is de verhouding prijs/kwaliteit dan ook goed.
Ik ken enkele standhouders op Lindores en als ik hoor wat ze dit jaar gaan openkraken... man man man :smullen :goedgedaan
Het gaat weer een editie van jewelste worden, zeker mede door het feit dat er vorig jaar geen Lindores was en velen op hun honger blijven zitten zijn.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog niet naar de Whisky Gathering ben geweest en dat zal zeker ook niet verkeerd zijn, maar Lindores is voor mij een absolute "no-brainer". Het is hier dat mijn liefde voor "het betere spul" is begonnen. Nou ja, betere spul... zeg maar TOPspul :bigsmile
Laatst gewijzigd door ovanpuyvelde op 04 Sep 2017, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 04 Sep 2017, 19:32

Hier ook Lindores :sst
1 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 04 Sep 2017, 19:37

Whiskieke schreef:Hier ook Lindores :sst

Je hebt genoeg flessen verkocht om een paar "mooie drams" te kunnen drinken op Lindores? :bigsmile :nat
0 x
Afbeelding

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 04 Sep 2017, 19:39

ovanpuyvelde schreef:
Whiskieke schreef:Hier ook Lindores :sst

Je hebt genoeg flessen verkocht om een paar "mooie drams" te kunnen drinken op Lindores? :bigsmile :nat

Kan je nu gedachten lezen? :Scratch
Dat is exact het plan idd :D
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Sep 2017, 20:17

ovanpuyvelde schreef:Op Lindores kan je makkelijk enkele honderden euro's aan drams uitgeven maar de kwaliteit ligt dan ook zéér hoog en het aanbod exclusieve/zeldzame flessen is enorm groot.
Ik ken enkele standhouders op Lindores en als ik hoor wat ze dit jaar gaan openkraken... man man man :smullen :goedgedaan
Het gaat weer een editie van jewelste worden, zeker mede door het feit dat er vorig jaar geen Lindores was en velen op hun honger blijven zitten zijn.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik nog niet naar de Whisky Gathering ben geweest en dat zal zeker ook niet verkeerd zijn, maar Lindores is voor mij een absolute "no-brainer". Het is hier dat mijn liefde voor "het betere spul" is begonnen. Nou ja, betere spul... zeg maar TOPspul :bigsmile

I know.
Ik was de laatste editie daar en wat er toen op tafel stond! :shock: :smullen
Alleen heb ik schrik voor de prijzen, het was toen al erg prijzig hé.
Ik vrees (misschien wel onterecht) dat er bij de Whiskybase Gathering mindere toppers zijn tegen even hoge of hogere prijzen?
Maar dat is natuurlijk een wilde gok en je zou de 2 festivals dan echt tegelijkertijd moeten vergelijken.
Kan je al een tipje van de sluier lichten over welke flessen er open gaan?
1 ding is zeker, het zal sowieso sparen worden!
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 04 Sep 2017, 21:22

nigel_tufnel schreef:
ovanpuyvelde schreef:Op Lindores kan je makkelijk enkele honderden euro's aan drams uitgeven maar de kwaliteit ligt dan ook zéér hoog en het aanbod exclusieve/zeldzame flessen is enorm groot.

I know.
Ik vrees (misschien wel onterecht) dat er bij de Whiskybase Gathering mindere toppers zijn tegen even hoge of hogere prijzen?
Maar dat is natuurlijk een wilde gok en je zou de 2 festivals dan echt tegelijkertijd moeten vergelijken.

Bij de Whiskybase Gathering kun je ook oude toppers vinden maar Lindores is toch net iets exclusiever. Een Springbank Local Barley 1966 of Bowmore 1966 Samaroli Bouquet heb ik op de Gathering niet gezien. Ik heb uiteindelijk samen met vrienden toch weer voor de WB Gathering gekozen. Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.
1 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 04 Sep 2017, 21:32

Banzai schreef:Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.

De Johan (Vande Lanotte) zal het graag horen! :gnif :bigsmile
1 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 04 Sep 2017, 21:56

De WB gathering laat ik sowieso links liggen. Ik twijfel nog of ik naar Lindores ga dit jaar. Er is het WE ervoor nog een festival. Voorlopig heeft dat de voorkeur op Lindores.

Banzai schreef:Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.

Dat kan ik heel goed begrijpen. Sommige huizen in de straten achter die chique hotels zijn gewoon krotten en in de WE's moet je toch uitkijken in welke buurten je uitgaat.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Sep 2017, 22:16

Banzai schreef:Bij de Whiskybase Gathering kun je ook oude toppers vinden maar Lindores is toch net iets exclusiever. Een Springbank Local Barley 1966 of Bowmore 1966 Samaroli Bouquet heb ik op de Gathering niet gezien. Ik heb uiteindelijk samen met vrienden toch weer voor de WB Gathering gekozen. Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.

Dat dacht ik eigenlijk al.
Ik ga niet dikwijls naar een festival maar als ik ga wil ik eens echt zotte dingen kunnen proeven.
Dingen die je echt omverblazen.
Een citytrip doe ik dan wel volledig los van het whiskyverhaal naar een stad die ik echt wil zien.
Of het moet zijn dat je vrouw en/of kinderen ook nog moet bezighouden natuurlijk! :bigsmile
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 04 Sep 2017, 22:17

nigel_tufnel schreef:

I know.

Tja...
De laatste editie lindores was ik ook. Ik vond het toen top. Maar toch heb ik er dit jaar voor gekozen om naar the gathering te gaan. Het is meer laagdrempelig en met stands als oa "the Dutch connection" en "Henri Vd Ree" staan er toch echt wel topflessen open voor meer dan redelijke prijzen.
Ik zeg niet dat ik nooit meer naar Lindores zou gaan (want ik vond het echt top) maar de WB Gathering doet er zeker niet voor onder, al is het niet echt vergelijkbaar.
Mijn advies: als je de ene al kent probeer de ander dan eens.
Ken je ze alle 2 al? Dan weet je zelf het best wat je moet kiezen.

En na afloop kunnen we natuurlijk met z'n allen Rotterdam
Induiken!
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 04 Sep 2017, 22:26

nigel_tufnel schreef:
Banzai schreef:Bij de Whiskybase Gathering kun je ook oude toppers vinden maar Lindores is toch net iets exclusiever. Een Springbank Local Barley 1966 of Bowmore 1966 Samaroli Bouquet heb ik op de Gathering niet gezien. Ik heb uiteindelijk samen met vrienden toch weer voor de WB Gathering gekozen. Rotterdam is immers een leukere stad voor een citytrip dan Oostende.

Dat dacht ik eigenlijk al.
Ik ga niet dikwijls naar een festival maar als ik ga wil ik eens echt zotte dingen kunnen proeven.
Dingen die je echt omverblazen.
Een citytrip doe ik dan wel volledig los van het whiskyverhaal naar een stad die ik echt wil zien.
Of het moet zijn dat je vrouw en/of kinderen ook nog moet bezighouden natuurlijk! :bigsmile

Deze Italiaan neemt blijkbaar toch wel wat leuke flesjes naar de Gathering -> https://www.whiskybase.com/gathering/enrico.php ;)
Het vrouwtje gaat mee dus die wil ook wel wat zien. Zaterdag whisky, zondag de stad verkennen. :bigsmile
2 x
Afbeelding

Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 04 Sep 2017, 22:53

Banzai schreef:Deze Italiaan neemt blijkbaar toch wel wat leuke flesjes naar de Gathering -> https://www.whiskybase.com/gathering/enrico.php

Inderdaad, er staan "enkele" mooie flessen tussen :o :nat :o
Zeker met het vrouwtje eens bij Kaat Mossel gaan eten :lekker
1 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 05 Sep 2017, 08:38

ovanpuyvelde schreef:
Banzai schreef:Deze Italiaan neemt blijkbaar toch wel wat leuke flesjes naar de Gathering -> https://www.whiskybase.com/gathering/enrico.php

Inderdaad, er staan "enkele" mooie flessen tussen :o :nat :o
Zeker met het vrouwtje eens bij Kaat Mossel gaan eten :lekker

Dat klinkt me bekend in de oren. Ik zal het eens bekijken. Merci voor de tip ;)
1 x
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”