Hoi allemaal,
Ik geloof dat niemand die ooit heeft geprobeerd dit te organiseren... maar ik wil het eerste BYWW event organiseren.... Ik hoor al vragen wat is wat is BYWW?
na iedereen heeft wel eens een miskoop gedaan qua whisky waarvan die denkt daar ben ik benieuwd naar? En als je hem dan proeft denkt van jakkus!!! terwijl dat voor andere een hele lekkere whisky kan zijn...dus BYWW staat voor Bring Your Worst Whisky Whahahha. Maar wel single malts
Is hier animo voor? ik wil wel wat organiseren?
lijkt me leuk:)
BYWW tasting
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Re: BYWW tasting
Dus eigenlijk een event waarbij iedereen zijn miskoop kan slijten, in ruil voor drammetjes van andermans miskopen? In de hoop dat je dat eigenlijk helemaal niet zulke miskopen vindt?
Het idee is op zich wel geinig eigenlijk, toch zou ik er zelf denk ik niet snel aan mee doen. Ik word toch eerder nieuwsgierig naar whisky's van andermans wow-momenten dan van de jakkes-momenten
Bovendien heb ik gelukkig nog nooit een hele fles jakkes-whisky gekocht, dat maakt deelname éxtra lastig.
Het idee is op zich wel geinig eigenlijk, toch zou ik er zelf denk ik niet snel aan mee doen. Ik word toch eerder nieuwsgierig naar whisky's van andermans wow-momenten dan van de jakkes-momenten
Bovendien heb ik gelukkig nog nooit een hele fles jakkes-whisky gekocht, dat maakt deelname éxtra lastig.
0 x
- defeatless
- Moderator

- caskstrength
- Forum goeroe

Het idee is zeker geestig
, ik kan zulke acties wel waarderen.
Toch zou ik persoonlijk de "moeite" (reisafstand, tijd) wel in ogenschouw nemen, want ondanks dat het van de ene kant plezier oplevert, zul je ook weer geen absolute topdrams drinken. Tenminste, ik neem niet aan dat er mensen zijn die bijv. hun Bunna 1976 MoS als vieze bocht bestempelen
Op grond hiervan lijkt mij een regionale aanpak met een klein en gezellig groepje de grooste kans van slagen hebben. M.a.w. ik kom er niet voor van Den Haag naar omgeving Venlo / Eindhoven (tenzij ik het kan combineren met familie), maar voor mensen in die omgeving lijkt het me zeker leuk!
Keep up the good work
, ik kan zulke acties wel waarderen. Toch zou ik persoonlijk de "moeite" (reisafstand, tijd) wel in ogenschouw nemen, want ondanks dat het van de ene kant plezier oplevert, zul je ook weer geen absolute topdrams drinken. Tenminste, ik neem niet aan dat er mensen zijn die bijv. hun Bunna 1976 MoS als vieze bocht bestempelen
Op grond hiervan lijkt mij een regionale aanpak met een klein en gezellig groepje de grooste kans van slagen hebben. M.a.w. ik kom er niet voor van Den Haag naar omgeving Venlo / Eindhoven (tenzij ik het kan combineren met familie), maar voor mensen in die omgeving lijkt het me zeker leuk!
Keep up the good work
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- Erik Elixir
- Senior

Origineel idee maar de uitwerking zal zoals hierboven staat uitlopen op allemaal mindere tot zelfs slechte whiskies denk ik. Hier zal ik persoonlijk ook zeker niet de moeite, (reis)tijd en kosten voor nemen. Wat wel zou kunnen is dat je een fles meeneemt die je zelf niet lekker vindt maar op papier wel 'goed' is.
Zo heb ik bv. eens een Ledaig van Blackaddder kunnen proeven die ik zelf niet lekker vond maar op de Whiskybase toch ruim 88,5 punten haalde op basis van 18 stemmen; https://www.whiskybase.com/whisky/42255/ledaig-1998-ba Daarna aan een bekende nog een restantje meegegeven en hij kon de Ledaig gelukkig wel waarderen. Overigens kan ik mijn peated whisies overall prima waarderen.
Ik heb jaren geleden nog eens een halve fles Karuizawa 15 van een vriend gekregen omdat hij hem 'maar niet leeg kreeg'....
Je zou hiervoor dus een ballotagecommissie moeten oprichten die moet oordelen over de 'kwaliteit' en misschien wel prijs om teleurstelling te voorkomen. Maar nogmaals... tenzij het hier om de hoek is heb ik geen belangstelling.
Ben benieuwd of er mensen enthousiast zijn en misschien nog andere goede ideeën hebben.
Zo heb ik bv. eens een Ledaig van Blackaddder kunnen proeven die ik zelf niet lekker vond maar op de Whiskybase toch ruim 88,5 punten haalde op basis van 18 stemmen; https://www.whiskybase.com/whisky/42255/ledaig-1998-ba Daarna aan een bekende nog een restantje meegegeven en hij kon de Ledaig gelukkig wel waarderen. Overigens kan ik mijn peated whisies overall prima waarderen.
Ik heb jaren geleden nog eens een halve fles Karuizawa 15 van een vriend gekregen omdat hij hem 'maar niet leeg kreeg'....
Je zou hiervoor dus een ballotagecommissie moeten oprichten die moet oordelen over de 'kwaliteit' en misschien wel prijs om teleurstelling te voorkomen. Maar nogmaals... tenzij het hier om de hoek is heb ik geen belangstelling.
Ben benieuwd of er mensen enthousiast zijn en misschien nog andere goede ideeën hebben.
0 x
Hebben ze in het verleden al eens gedaan op Maltstock. Toen was er ook een alcoholvrije whisky... 

0 x
- defeatless
- Moderator

JayDie schreef:Hebben ze in het verleden al eens gedaan op Maltstock. Toen was er ook een alcoholvrije whisky...
Die alcoholvrije whisky is na Loch Dhù echt het slechtste wat er zuipen valt.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Waar smaakt alcoholvrije whisky naar? Kan me er niets bij voorstellen, want de essentie is nu juist het distilleren (en rijpen)...
0 x
caskstrength schreef:Waar smaakt alcoholvrije whisky naar? Kan me er niets bij voorstellen, want de essentie is nu juist het distilleren (en rijpen)...
...om maar te zwijgen over alcohol vrij bier? Of kun je je dat wel voostellen?
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Dat kan ik beter dan alcoholvrije whisky. Bij bier laat je alleen de gisting weg (grof gezegd), bij whisky wordt nog wel meer weg gelaten. Wel vind ik alcoholvrij bier over het algemeen erg zoete meuk (maar dat krijg je als de suikers in de gerst niet worden omgezet in alcohol).
1 x
Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”