BYWW tasting

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

BYWW tasting

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 11 Jun 2016, 00:48

Hoi allemaal,

Ik geloof dat niemand die ooit heeft geprobeerd dit te organiseren... maar ik wil het eerste BYWW event organiseren.... Ik hoor al vragen wat is wat is BYWW?
na iedereen heeft wel eens een miskoop gedaan qua whisky waarvan die denkt daar ben ik benieuwd naar? En als je hem dan proeft denkt van jakkus!!! terwijl dat voor andere een hele lekkere whisky kan zijn...dus BYWW staat voor Bring Your Worst Whisky Whahahha. Maar wel single malts

Is hier animo voor? ik wil wel wat organiseren?

lijkt me leuk:)
Laatst gewijzigd door daytona955 op 11 Jun 2016, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: BYWW tasting

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Jun 2016, 01:08

Dus eigenlijk een event waarbij iedereen zijn miskoop kan slijten, in ruil voor drammetjes van andermans miskopen? In de hoop dat je dat eigenlijk helemaal niet zulke miskopen vindt? :Scratch
Het idee is op zich wel geinig eigenlijk, toch zou ik er zelf denk ik niet snel aan mee doen. Ik word toch eerder nieuwsgierig naar whisky's van andermans wow-momenten dan van de jakkes-momenten :bigsmile
Bovendien heb ik gelukkig nog nooit een hele fles jakkes-whisky gekocht, dat maakt deelname éxtra lastig.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Jun 2016, 01:36

Ik heb een Dalwhinnie 'winters Gold' gekregen, mag dat ook?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 11 Jun 2016, 07:11

Het idee is zeker geestig :bigsmile, ik kan zulke acties wel waarderen.
Toch zou ik persoonlijk de "moeite" (reisafstand, tijd) wel in ogenschouw nemen, want ondanks dat het van de ene kant plezier oplevert, zul je ook weer geen absolute topdrams drinken. Tenminste, ik neem niet aan dat er mensen zijn die bijv. hun Bunna 1976 MoS als vieze bocht bestempelen :Scratch

Op grond hiervan lijkt mij een regionale aanpak met een klein en gezellig groepje de grooste kans van slagen hebben. M.a.w. ik kom er niet voor van Den Haag naar omgeving Venlo / Eindhoven (tenzij ik het kan combineren met familie), maar voor mensen in die omgeving lijkt het me zeker leuk!

Keep up the good work :duimop
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 12 Jun 2016, 09:20

Origineel idee maar de uitwerking zal zoals hierboven staat uitlopen op allemaal mindere tot zelfs slechte whiskies denk ik. Hier zal ik persoonlijk ook zeker niet de moeite, (reis)tijd en kosten voor nemen. Wat wel zou kunnen is dat je een fles meeneemt die je zelf niet lekker vindt maar op papier wel 'goed' is.

Zo heb ik bv. eens een Ledaig van Blackaddder kunnen proeven die ik zelf niet lekker vond maar op de Whiskybase toch ruim 88,5 punten haalde op basis van 18 stemmen; https://www.whiskybase.com/whisky/42255/ledaig-1998-ba Daarna aan een bekende nog een restantje meegegeven en hij kon de Ledaig gelukkig wel waarderen. Overigens kan ik mijn peated whisies overall prima waarderen.

Ik heb jaren geleden nog eens een halve fles Karuizawa 15 van een vriend gekregen omdat hij hem 'maar niet leeg kreeg'.... :hoera

Je zou hiervoor dus een ballotagecommissie moeten oprichten die moet oordelen over de 'kwaliteit' en misschien wel prijs om teleurstelling te voorkomen. Maar nogmaals... tenzij het hier om de hoek is heb ik geen belangstelling.

Ben benieuwd of er mensen enthousiast zijn en misschien nog andere goede ideeën hebben.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Jun 2016, 09:31

Hebben ze in het verleden al eens gedaan op Maltstock. Toen was er ook een alcoholvrije whisky... :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 23 Jun 2016, 22:25

JayDie schreef:Hebben ze in het verleden al eens gedaan op Maltstock. Toen was er ook een alcoholvrije whisky... :Scratch

Die alcoholvrije whisky is na Loch Dhù echt het slechtste wat er zuipen valt.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Jun 2016, 22:28

Waar smaakt alcoholvrije whisky naar? Kan me er niets bij voorstellen, want de essentie is nu juist het distilleren (en rijpen)...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Jun 2016, 10:09

caskstrength schreef:Waar smaakt alcoholvrije whisky naar? Kan me er niets bij voorstellen, want de essentie is nu juist het distilleren (en rijpen)...

...om maar te zwijgen over alcohol vrij bier? Of kun je je dat wel voostellen? ;)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Jun 2016, 10:16

Dat kan ik beter dan alcoholvrije whisky. Bij bier laat je alleen de gisting weg (grof gezegd), bij whisky wordt nog wel meer weg gelaten. Wel vind ik alcoholvrij bier over het algemeen erg zoete meuk (maar dat krijg je als de suikers in de gerst niet worden omgezet in alcohol).
1 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”