WhiskyBase Gathering 2018 (Rotterdam.. ken je dat niet horen dan!)
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: WhiskyBase Gathering 2018 (Rotterdam.. ken je dat niet horen dan!)
Hou er rekening mee dat je smaakpallet op een gegeven moment wat uitgeput raakt.
Het spreekwoord 'save the best for last' kan je hier beter tegenover gesteld toepassen. De whisky waarvan ik het meest verwacht of me het meest op verheug drink ik dus in het begin. Na glas 5 ga ik geen tientallen muntjes meer uitgeven.
Sowieso is het op dit festival voor mij kwaliteit boven kwantiteit. Geloof dat ik vorig jaar bij lange na niet boven de 10 ben uitgekomen.
Het spreekwoord 'save the best for last' kan je hier beter tegenover gesteld toepassen. De whisky waarvan ik het meest verwacht of me het meest op verheug drink ik dus in het begin. Na glas 5 ga ik geen tientallen muntjes meer uitgeven.
Sowieso is het op dit festival voor mij kwaliteit boven kwantiteit. Geloof dat ik vorig jaar bij lange na niet boven de 10 ben uitgekomen.
3 x
Wouter1981 schreef:Hou er rekening mee dat je smaakpallet op een gegeven moment wat uitgeput raakt.
Ik ben vorig jaar wel boven de 10 uitgekomen, maar dit jaar ga ik me toch nog iets meer beperken. Ik probeer m'n focus zo smal mogelijk te maken.
Vorig jaar alleen naar sherry matured gekeken, dit jaar nog iets beperkter, weet alleen nog niet wat. Bourbon CS misschien? Ik kreeg ook al de tip om oude blends te doen. Ik ben er nog niet uit.

2 x
Even wat anders: ik ga samen met een vriend van me op de zaterdag en onze dames komen ook mee. Die gaan overdag shoppen in Rotterdam, wij gaan dus naar de Gathering. 's Avonds hebben we een hotelletje geboekt, maar wat valt er 's avonds nog te beleven? Los van het Rotterdamse nachtleven heb ik begrepen dat er bepaalde kroegen zijn met BYOB-acties of iets dergelijks. Is het leuk om de dames daar ook mee naartoe te nemen?
0 x
De BYOB op vrijdag na het etentje vorig jaar was echt top. Zotte flesjes gedronken
De BYOB na de Gathering op zaterdag vond ik flink tegenvallen. Start was ruim 1,5 uur later dan aangekondigd, ik heb er dan ook niet veel volk meer aangetroffen, buiten de mensen van WB, een paar standhouders en een enkeling...
De BYOB na de Gathering op zaterdag vond ik flink tegenvallen. Start was ruim 1,5 uur later dan aangekondigd, ik heb er dan ook niet veel volk meer aangetroffen, buiten de mensen van WB, een paar standhouders en een enkeling...
0 x
Bram84 schreef:De BYOB op vrijdag na het etentje vorig jaar was echt top. Zotte flesjes gedronken
die byob op zaterdag zal nu vast anders verlopen.
1 omdat standhouders vanwege de zondagsessie nu niet op zaterdag hoeven af te breken
2 omdat er veel mensen het hele weekend zijn
3 omdat er meer bekendheid aan gegeven is dan dat vorig jaar het geval was
0 x
- shadowcollector
- Senior

FGG schreef:Even wat anders: ik ga samen met een vriend van me op de zaterdag en onze dames komen ook mee. Die gaan overdag shoppen in Rotterdam, wij gaan dus naar de Gathering. 's Avonds hebben we een hotelletje geboekt, maar wat valt er 's avonds nog te beleven? Los van het Rotterdamse nachtleven heb ik begrepen dat er bepaalde kroegen zijn met BYOB-acties of iets dergelijks. Is het leuk om de dames daar ook mee naartoe te nemen?
Locatie is bij de Kaapse Brouwers (op zaterdag)
Foto van binnen
Er zijn leukere locaties in Rotterdam, maar hier kunnen we in ieder geval whisky flessen mee naartoe nemen. En er is keuze genoeg uit het bier.
Ben het eens met Henri dat het dit jaar iets anders zal lopen dan vorig jaar. Maar het is geen officieel evenement, we willen alleen een plak aanwijzen waar je eventueel andere tegen kunt komen.
Nadeel kan zijn dat het zaterdag avond is en er al veel mensen kunnen zijn en het is een brouwerij. Verwacht geen mooi café.
Cafe stalles heeft een groot whisky assortiment en kan eventueel ook leuk zijn.
Maar bij de Kaapse Brouwers heb je de grootste kans om bekenden tegen het lijf te lopen.
0 x
FGG schreef: 's Avonds hebben we een hotelletje geboekt, maar wat valt er 's avonds nog te beleven?
Excelsior - Vitesse om 18:30 uur
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Cafe Stalles is een aanrader. Uitgebreide bier en whiskykaart 

0 x
emerton schreef:FGG schreef: 's Avonds hebben we een hotelletje geboekt, maar wat valt er 's avonds nog te beleven?
Excelsior - Vitesse om 18:30 uur
Ow, gadver. Ja, dat sluit de dag mooi af...
MaltMuppet schreef:Cafe Stalles is een aanrader. Uitgebreide bier en whiskykaart
Die tip had ik inderdaad al gekregen.
0 x
shadowcollector schreef:FGG schreef:Even wat anders: ik ga samen met een vriend van me op de zaterdag en onze dames komen ook mee. Die gaan overdag shoppen in Rotterdam, wij gaan dus naar de Gathering. 's Avonds hebben we een hotelletje geboekt, maar wat valt er 's avonds nog te beleven? Los van het Rotterdamse nachtleven heb ik begrepen dat er bepaalde kroegen zijn met BYOB-acties of iets dergelijks. Is het leuk om de dames daar ook mee naartoe te nemen?
Locatie is bij de Kaapse Brouwers (op zaterdag)
Cafe stalles heeft een groot whisky assortiment en kan eventueel ook leuk zijn.
Maar bij de Kaapse Brouwers heb je de grootste kans om bekenden tegen het lijf te lopen.
En een kwartiertje lopen van de Maassilo, zie ik.
Café Stalles zal auto/taxi/metro worden.
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Pech voor de mensen die met de trein komen uit de richting Utrecht - hadden jullie dat afgelopen jaar ook niet precies tijdens de Gathering?
NS werkt aan het spoor tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag, omreizen via Schiphol.
NS werkt aan het spoor tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag, omreizen via Schiphol.
1 x
fjharms schreef:Pech voor de mensen die met de trein komen uit de richting Utrecht - hadden jullie dat afgelopen jaar ook niet precies tijdens de Gathering?
Het is echt verdomme ongelofelijk. De afgelopen twee edities was dat ook al. Omdat de Gathering nu voor het eerst in een ander weekend wordt gehouden, hoopte ik daar geen last van te hebben. Het is alsof ProRail werkzaamheden aan dat deel van het spoor afstemt op de datum van de Gathering

2 x
fjharms schreef:Pech voor de mensen die met de trein komen uit de richting Utrecht - hadden jullie dat afgelopen jaar ook niet precies tijdens de Gathering?
Wij hadden vorig jaar die problemen ook. Dit jaar met de auto, probleem opgelost!

0 x
thijs100 schreef:fjharms schreef:Pech voor de mensen die met de trein komen uit de richting Utrecht - hadden jullie dat afgelopen jaar ook niet precies tijdens de Gathering?
Het is echt verdomme ongelofelijk. De afgelopen twee edities was dat ook al. Omdat de Gathering nu voor het eerst in een ander weekend wordt gehouden, hoopte ik daar geen last van te hebben. Het is alsof ProRail werkzaamheden aan dat deel van het spoor afstemt op de datum van de Gathering
Het is in ieder geval bekend nu. Vorig jaar wist ik van niks en kwam ik een uur later dan gepland. Nu kun je er iig rekening mee houden. maar dat maakt 't natuurlijk niet leuker.

1 x
FGG schreef:Het is in ieder geval bekend nu. Vorig jaar wist ik van niks en kwam ik een uur later dan gepland.
Dat lag dan toch echt aan jezelf, was echt wel bekend hoor
1 x
Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”