edwinedje schreef:Ik was van plan bij de Casqueteers in te stappen op een Caol Ila vat.
Maar nu ik gehoord heb dat ze er15 miljoen liter New Spirit per jaar maken, is voor mij de exclusiviteit er wel een beetje vanaf.
Dus ik ga er nog even over nadenken met de prijs van het aandeel in mijn achterhoofd.
[maar dat is puur mijn mening]
Wacht..., dus je stapt al dan niet in een share in omdat die distillery een paar miljoen liter per jaar maakt en je sapje dan niet meer exclusief zou zijn?
Dan denk ik dat je de insteek van de CasQueteers dan volledig hebt gemist; het gaat er niet om dat je een exclusief deeltje krijgt (wat je trouwens wel krijgt want het komt niet op de markt) het gaat er om dat je met de mede eigenaren je aankoop periodiek beoordeelt en samen beslist wanneer je gaat bottelen. En dat alles tegen bijzonder acceptabele prijzen, al is deze Coal Ila inderdaad relatief wel aan de prijs. Probeer te relativeren; trek je de lijn door qua prijzen die de laatste jaren is ingezet dan ben ik er vrij zeker van dat je over een jaar of 10 no way een single cask & CS Coal Ila koopt voor € 50.