25 Mei - 2 Juni 2018: Feis Ile 2018 (Islay, Schotland)

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: 25 Mei - 2 Juni 2018: Feis Ile 2018 (Islay, Schotland)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Mei 2018, 09:09

edwinedje schreef:Ik was van plan bij de Casqueteers in te stappen op een Caol Ila vat.
Maar nu ik gehoord heb dat ze er 15 miljoen liter New Spirit per jaar maken, is voor mij de exclusiviteit er wel een beetje vanaf.
Dus ik ga er nog even over nadenken met de prijs van het aandeel in mijn achterhoofd.
[maar dat is puur mijn mening]

Wacht..., dus je stapt al dan niet in een share in omdat die distillery een paar miljoen liter per jaar maakt en je sapje dan niet meer exclusief zou zijn? :o

Dan denk ik dat je de insteek van de CasQueteers dan volledig hebt gemist; het gaat er niet om dat je een exclusief deeltje krijgt (wat je trouwens wel krijgt want het komt niet op de markt) het gaat er om dat je met de mede eigenaren je aankoop periodiek beoordeelt en samen beslist wanneer je gaat bottelen. En dat alles tegen bijzonder acceptabele prijzen, al is deze Coal Ila inderdaad relatief wel aan de prijs. Probeer te relativeren; trek je de lijn door qua prijzen die de laatste jaren is ingezet dan ben ik er vrij zeker van dat je over een jaar of 10 no way een single cask & CS Coal Ila koopt voor € 50. :Scratch
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 24 Mei 2018, 09:37

Oogadal schreef:
edwinedje schreef:Ik was van plan bij de Casqueteers in te stappen op een Caol Ila vat.
Maar nu ik gehoord heb dat ze er 15 miljoen liter New Spirit per jaar maken, is voor mij de exclusiviteit er wel een beetje vanaf.
Dus ik ga er nog even over nadenken met de prijs van het aandeel in mijn achterhoofd.
[maar dat is puur mijn mening]

Wacht..., dus je stapt al dan niet in een share in omdat die distillery een paar miljoen liter per jaar maakt en je sapje dan niet meer exclusief zou zijn? :o

Dat is inderdaad iets te kort door de bocht...
Maar ik ging met een bepaald gevoel naar Caol Ila wat mede ingegeven was door een aantal positieve flessen en het CQ programma.
Vervolgens is de ervaring bij Caol Ila mij als een koude douche in mijn nek gevallen.

En ja het sapje moet lekker zijn, maar ik wil ook wel het gevoel hebben dat de distileerderij me iets doet...
Opgeteld bij het feit dat dit vat (de reeds lopende niet de nieuwe van deze maand) redelijk aan de prijs is...
...heeft geresulteerd in het feit dat ik niet meer zo enthousiast ben om in te stappen. [Je kan je geld maar een keer uitgeven]

En dat heeft idd niets met de CQ, het programma en de betrokken personen te maken... dat is puur mijn gevoel/mening op het moment.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Mei 2018, 11:07

Die 2008 heb ik zelf ook lang over getwijfeld omdat ik 'm ook aardig aan de prijs vindt. Wat voor mij dan weer de doorslag geeft is dat de single cask IB's van Coal Ila mij wel heel erg goed bevallen.
Maar in een industriehal binnenwandelen zonder enige charme waar geen liefde van uitstraalt is dan wel iets wat ik volg in je redenatie.. :bigsmile

Glenturret is een aanrader wat dat betreft. Alleen de soep overslaan, die is zo zout als de pest :vies
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Mei 2018, 17:27

Om trouwens even de cQs prijs van de Caol Ila in perspectief te zetten; ik kreeg vanmiddag een aantal vaten Caol Ila aangeboden, variërend van 1998 tot aan 2005. Alles op ex bourbon en ABV ergens 2e helft van de 50.
Prijs; £ 24.40. Per RLA. Per jaar!!

Oftwel een 2005 met 100 RLA kost € 36.000 en dat is under bond. Haal je 250 flessen uit. Met bottelen, accijns en BTW zit je al een mooi eind richting de € 190. Dan moet de slijter nog inkopen en die wil ook nog wat verdienen. :HitHead
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 24 Mei 2018, 17:50

Dat is idd , aardig aangepakt.

Dan vallen deze toch wel mee dan qua prijs, allebei nog te koop :offtopic

bv.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/102122/caol-ila-2008-vw
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/102403/caol-ila-2006-gm
0 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”