*Nieuw* Whisky Festival Groningen

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

*Nieuw* Whisky Festival Groningen

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 05 Jun 2026, 10:36

Na de verstoorde relatie tussen de organisatie van WFNN en Frans Muthert/Dramtime, heeft Dramtime op 27 & 28 november een eigen festival georganiseerd in de Akerk hartje Groningen.

https://www.whiskyfestivalgroningen.nl/

De lijst met deelnemers ziet er al veelbelovend uit :duimop
2 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: *Nieuw* Whisky Festival Groningen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Jun 2026, 10:00

Geen idee wat de aanleiding tot de onenigheid is geweest.
Of het koosjer is om nu twee festivals te gaan organiseren en dus ook eigenlijk elkaar de loef af te steken heb ik ook zo mijn gedachten over. :blacklist

Maar dat dit in hetzelfde weekend georganiseerd wordt als het Whiskyfestival Zuid-Limburg vind ik ronduit :Protest :boos
De Mutherts weten dit donders goed maar ze brengen hiermee wel een aantal standhouders in een spagaat.
Grotere importeurs kunnen makkelijk teams opsplitsen maar kleinere ondernemingen worden voor een keuze gezet die ze misschien liever niet maken.
2 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 08 Jun 2026, 11:47

Oeh, dat is inderdaad wel zuur Dré! Het was wel een klap chiquer geweest wanneer dit nieuwe initiatief zich had gevoed naar de planning van al gevestigde festivals.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Jun 2026, 22:16

Tja, zo is er altijd wel iets natuurlijk. ‘Ff’ een festival organiseren is alles behalve eenvoudig. Naast de wildgroei aan, naar mijn idee veel te veel, festivals door heel NL, heb je ook nog te maken met een bomvolle planning op andere vlakken. Beschikbaarheid van eigen personeel en niet te vergeten: de locatie. Toevallig weet ik uit betrouwbare bron dat de agenda van de A-kerk ook bepaald niet leeg is. Er zijn zóveel variabelen. Dus ja wat moet je dan? Maar helemaal niets doen omdat je anders een festival compleet aan de andere kant van het land ‘in de weg zit’?

Overigens: de provincie Groningen schreeuwt al jaren om weer een prikkelend en kwalitatief goed festival vanuit een organisatie die écht snapt wat ze aan het doen zijn. De ticketverkoop van WFNN is de afgelopen jaren volledig ingestort en laat ik maar niet beginnen over de algehele kwaliteit van het festival. Ik houd de inside info maar even voor me vanuit goed fatsoen maar juich dit nieuwe festival in elk geval wel van harte toe! Hopelijk wordt het grootste festival van het noorden weer in ere hersteld.
3 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Jun 2026, 23:03

Cask1988 schreef:Tja, zo is er altijd wel iets natuurlijk. ‘Ff’ een festival organiseren is alles behalve eenvoudig. . . en niet te vergeten: de locatie.
.

Dat snap ik helemaal, en weet ook dat je een festival van deze omvang ook niet 1-2-3 op poten zet.
Nu weet ik ook dat De Whiskyjongens hun festival op verzoek van veel standhouders dit weekend hebben gepland, twee weken na Den Haag omdat die standhouders liever niet het volgende weekend na IWF alweer op een festival wilden staan. En nu wordt juist dát weekend ook Groningen georganiseerd.
Misschien hadden De WJ als ze dit geweten hadden toch een week eerder het festival in de Groeve gepland hebben.

Cask1988 schreef:De ticketverkoop van WFNN is de afgelopen jaren volledig ingestort en laat ik maar niet beginnen over de algehele kwaliteit van het festival.

Weet niet wat er achter de schermen speelde (hoef ik ook niet te weten) maar ben dit jaar naar WFNN geweest en ik heb me daar prima vermaakt. Tijdens de zaterdagmiddag sessie had ik niet de indruk dat er weinig entreekaarten verkocht waren.
De locatie ook leuk, met Den Haag, Leiden, Alkmaar zijn er genoeg andere festivals in een grote kerk lijkt mij. Dan is De Suiker juist origineler.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”