Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht - 14 september
-
- Senior
Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht - 14 september
Vorig jaar ben ik voor het eerst bij dit festival geweest en ik vond het top: locatie is gaaf en een fijne afwisseling van de gebruikelijke kerken, lekker lang de tijd waardoor je ook iets later dan de start tijd kan beginnen als je dat wil, een top selectie van standhouders en een erg fijne sfeer.
Mijn kaartje voor dit jaar heb ik al bemachtigd, nu ben ik benieuwd of mensen bij vorige edities mee hebben gedaan aan de 'tours'. Zo vind ik de tour van Whiskybase wel interessant klinken, maar als ik dan bedenk dat ik 30 minuten lang achter een veredeld dranghek met een koptelefoon op zit te luisteren denk ik dat ik beter gewoon een tijdje bij de Whiskybase stand kan gaan staan, kletsen en om advies voor een leuke dram om te proeven kan vragen.
Zijn er hier mensen die dit soort tours hebben gedaan, bij WTF dan wel andere festivals? Wat was jullie ervaring?
Mijn kaartje voor dit jaar heb ik al bemachtigd, nu ben ik benieuwd of mensen bij vorige edities mee hebben gedaan aan de 'tours'. Zo vind ik de tour van Whiskybase wel interessant klinken, maar als ik dan bedenk dat ik 30 minuten lang achter een veredeld dranghek met een koptelefoon op zit te luisteren denk ik dat ik beter gewoon een tijdje bij de Whiskybase stand kan gaan staan, kletsen en om advies voor een leuke dram om te proeven kan vragen.
Zijn er hier mensen die dit soort tours hebben gedaan, bij WTF dan wel andere festivals? Wat was jullie ervaring?
1 x
-
- Top bijdrager
Re: Whisky Tasting Festival (WTF) Utrecht - 14 september
Ik volg dit even, ben ook nog aan het nadenken of ik mee ga doen aan een tour van Whiskybase of die van The Single Cask.
Overigens hadden wij voor een paar weken terug een tasting bij onze wiskyclub BWWZ in Zwolle.
Hiervoor hadden we Toon van Rooij uitgenodig om ons het 1 en ander te vertellen en laten proeven van Chapter 7.
Daarnaast kregen we ook iets te proeven van Thy, dit was ook zeker niet verkeerd!
Zie dat hier ook een masterclass van is, zeker de moeite waard
En mijn vraag is, zit er een verschil tussen de single cask tour 1 of 2?
Overigens hadden wij voor een paar weken terug een tasting bij onze wiskyclub BWWZ in Zwolle.
Hiervoor hadden we Toon van Rooij uitgenodig om ons het 1 en ander te vertellen en laten proeven van Chapter 7.
Daarnaast kregen we ook iets te proeven van Thy, dit was ook zeker niet verkeerd!
Zie dat hier ook een masterclass van is, zeker de moeite waard

En mijn vraag is, zit er een verschil tussen de single cask tour 1 of 2?
2 x
-
- Actief lid
Tot nog toe alle jaren naar WTF geweest. De huidige locatie en opzet is inderdaad érg prettig! Ruim opgezet, lange inlooptijd waardoor het bij elke stand goed te doen is om te kijken en wat te kiezen.
Ik heb twee jaar geleden de tour van WB gedaan, toen nog een zonder koptelefoon. Was zéér de moeite waard!
Ook dit jaar staat de tour van WB weer op het programma. Benieuwd naar de nieuwe ervaring met een koptelefoon. Verwacht weer mooie slokjes. Uiteraard kun je ze ook aan de stand bemachtigen, maar even apart en met elkaar genieten van een paar mooie drams is ook wat waard...
Ik heb twee jaar geleden de tour van WB gedaan, toen nog een zonder koptelefoon. Was zéér de moeite waard!
Ook dit jaar staat de tour van WB weer op het programma. Benieuwd naar de nieuwe ervaring met een koptelefoon. Verwacht weer mooie slokjes. Uiteraard kun je ze ook aan de stand bemachtigen, maar even apart en met elkaar genieten van een paar mooie drams is ook wat waard...

2 x
-
- Senior
Tof festival.
Zoals hierboven al gemeld, ruim opgezet en gezellig.
Volgens mij heb ik ook geen editie gemist.
Met de koptelefoon mis je wel enig interactie, maar ja, het is wel anders een geroezemoes, waardoor ik ook deze keuze van de organisatie begrijp.
En ook ik was dit keer, op tijd voor WB.
De voorgaande keren Torsten bezocht.
Super gaaf, ook natuurlijk door het enthousiasme van Torsten.
Echter de eerste tasting van Torsten, vindt plaats tijdens de tasting van WB.
De tweede tasting, vind ik misschien te laat, omdat ik nog een ruime tijd in het OV zit na afloop.
Dus dit keer geen Torsten, maar WB.
In ieder geval....lekker genieten.
Veel genot,
Tonny
Zoals hierboven al gemeld, ruim opgezet en gezellig.
Volgens mij heb ik ook geen editie gemist.
Met de koptelefoon mis je wel enig interactie, maar ja, het is wel anders een geroezemoes, waardoor ik ook deze keuze van de organisatie begrijp.
En ook ik was dit keer, op tijd voor WB.
De voorgaande keren Torsten bezocht.
Super gaaf, ook natuurlijk door het enthousiasme van Torsten.
Echter de eerste tasting van Torsten, vindt plaats tijdens de tasting van WB.
De tweede tasting, vind ik misschien te laat, omdat ik nog een ruime tijd in het OV zit na afloop.
Dus dit keer geen Torsten, maar WB.
In ieder geval....lekker genieten.

Veel genot,
Tonny
1 x
-
- Actief lid
Erg mooi en fijn opgezet festival
Vind het juist wel fijn om tijdens zo tasting meer diepgang te krijgen over de whisky.
Dit keer voor de tasting gekozen van torsten omdat ik nog niets van hem geproefd heb.
Zo een leuke interactieve manier om hetgeen wat vanuit hem komt te proeven.

Vind het juist wel fijn om tijdens zo tasting meer diepgang te krijgen over de whisky.
Dit keer voor de tasting gekozen van torsten omdat ik nog niets van hem geproefd heb.
Zo een leuke interactieve manier om hetgeen wat vanuit hem komt te proeven.

1 x
-
- Senior
Kl36 schreef:Dit keer voor de tasting gekozen van torsten omdat ik nog niets van hem geproefd heb.
Ik verwacht niet dat je voor de keuze voor Torsten, spijt zal hebben.
Veel genot.
Tonny
0 x
-
- Actief lid
Ik sluit mij aan bij hetgeen al gezegd is.
Heel tof festival, kom er elk jaar.
Pak eigenlijk elk jaar ook wel 1 of 2 tastings mee. Dit jaar Glenallachie (gewoon leuke drammetjes) en Single Cask (Torsten, vorig jaar te laat hahaha).
Vind de tastings eigenlijk altijd wel leuk. Ja, je mist wat interactie, maar je kan het verhaal wel beter volgen. Heb wel het gevoel dat de whiskies er een beetje doorheen geramd worden in korte tijd, maar je krijgt vaak wel leuke drammetjes welke de prijs meer dan waard zijn. Mocht je meer interesse hebben in een leuk verhaaltje met de standhouder en kunnen kiezen wat je wilt proeven, dan kun je beter de tastings overslaan en wat mooie drammetjes opzoeken bij de stands!
Pak eigenlijk elk jaar ook wel 1 of 2 tastings mee. Dit jaar Glenallachie (gewoon leuke drammetjes) en Single Cask (Torsten, vorig jaar te laat hahaha).
Vind de tastings eigenlijk altijd wel leuk. Ja, je mist wat interactie, maar je kan het verhaal wel beter volgen. Heb wel het gevoel dat de whiskies er een beetje doorheen geramd worden in korte tijd, maar je krijgt vaak wel leuke drammetjes welke de prijs meer dan waard zijn. Mocht je meer interesse hebben in een leuk verhaaltje met de standhouder en kunnen kiezen wat je wilt proeven, dan kun je beter de tastings overslaan en wat mooie drammetjes opzoeken bij de stands!
0 x
-
- Top bijdrager
nick.hildebrand schreef:Ik sluit mij aan bij hetgeen al gezegd is.
Dan zie ik je hoe dan ook bij Torsten, alleen jammer van de headsets

Laten we duimpjes opsteken om aan te geven hoe lekker we de whisky vinden of niet

En wat je zegt, het is even vluchtig een paar whisky's proeven met een verhaal erbij. Als er toch zo veel tijd is voor het festival, waarom niet meer de tijd nemen?
Voor meer interactie vind je elkaar wel of de praatgrage standhouders.
1 x
-
- Actief lid
bodevami schreef:nick.hildebrand schreef:Ik sluit mij aan bij hetgeen al gezegd is.
Dan zie ik je hoe dan ook bij Torsten, alleen jammer van de headsets![]()
Laten we duimpjes opsteken om aan te geven hoe lekker we de whisky vinden of niet![]()
![]()
En wat je zegt, het is even vluchtig een paar whisky's proeven met een verhaal erbij. Als er toch zo veel tijd is voor het festival, waarom niet meer de tijd nemen?
Voor meer interactie vind je elkaar wel of de praatgrage standhouders.
Hahaha klinkt goed die duimpjes!
0 x
-
- Senior
Mooi om de ervaringen over de mini-proeverijen te horen, klinkt goed! Dit jaar ga ik nog gewoon voor door de hal slenteren en kletsen bij de stands, misschien volgende keer dan zo'n masterclass.
2 x
-
- Top bijdrager
Dag allemaal,
Komende zaterdag is het weer zover, tijd voor WTF!
Nu heb ik voor een tijdje terug op Facebook een extra kaartje gewonnen alleen de persoon die met mij mee zou gaan heeft helaas afgezegd.
Dus kan ik iemand nog blij maken met een kaartje voor WTF??
Nu heb ik voor een tijdje terug op Facebook een extra kaartje gewonnen alleen de persoon die met mij mee zou gaan heeft helaas afgezegd.
3 x
-
- Top bijdrager
bodevami schreef:Dag allemaal,
And it's gone!

0 x
-
- Senior
Hoe hebben de bezoekers het gehad?
Ik lig helaas in de lappenmand, daarom is mijn oom gegaan samen met neef. Die hadden het fantastisch gehad, best jaloers op de drammen welke ze gehad hadden. Waaronder een mooie Ben Nevis Whiskybase botteling en een blended Malt uit 1978 van Spheric Spirits.
Zojuist net tickets voor volgend jaar gekocht.
Ik lig helaas in de lappenmand, daarom is mijn oom gegaan samen met neef. Die hadden het fantastisch gehad, best jaloers op de drammen welke ze gehad hadden. Waaronder een mooie Ben Nevis Whiskybase botteling en een blended Malt uit 1978 van Spheric Spirits.
Zojuist net tickets voor volgend jaar gekocht.
0 x
-
- Top bijdrager
Ook ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! Hoe waren de tastings? Hoe was het eten? Waren de drams nog een beetje betaalbaar? Genoeg aanbod?
Aankomend jaar ga ik er ook naar toe met mijn broer, zojuist de tickets besteld
Aankomend jaar ga ik er ook naar toe met mijn broer, zojuist de tickets besteld
0 x
-
- Senior
Het was een top festival! Ik denk dat WTF mijn nieuwe favoriet is in Nederland. Lekker groot en ruim dus niet hoeven dringen/lang wachten bij een stand, mooie en unieke locatie, erg groot aanbod (75 standhouders met echt wat toppers ertussen) en schappelijke prijzen voor de drams.
Ik denk dat ik dezelfde smaak heb als je oom en neef, deze Ben Nevis was een toppertje en de Spheric Spirits uit 1978 was de dram van het festival voor mij, tevens de oudste whisky die ik ooit heb gedronken. Andere toppers waren een 36 oude blend van Cadenheads en deze Dornoch Distillery.
Aaaan taaaaaafel schreef: daarom is mijn oom gegaan samen met neef. Die hadden het fantastisch gehad, best jaloers op de drammen welke ze gehad hadden. Waaronder een mooie Ben Nevis Whiskybase botteling en een blended Malt uit 1978 van Spheric Spirits.
Ik denk dat ik dezelfde smaak heb als je oom en neef, deze Ben Nevis was een toppertje en de Spheric Spirits uit 1978 was de dram van het festival voor mij, tevens de oudste whisky die ik ooit heb gedronken. Andere toppers waren een 36 oude blend van Cadenheads en deze Dornoch Distillery.
4 x
Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”