campbeltown whisky cancelled

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

campbeltown whisky cancelled

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 08 Mei 2022, 21:05

Verwijderd na overleg met mods
Laatst gewijzigd door JacobaEd op 10 Mei 2022, 22:57, 5 keer totaal gewijzigd.
7 x

Fat Bastard!
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: campbeltown whisky proeverijen uniek concept

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Mei 2022, 10:24

Geweldig leuk concept weer Edwin :goedgedaan
Veel plezier komende week op Kintyre, dat wordt vast genieten met die warehouse tastings in het verschiet.

NB geen pb maar wel een mail naar je onderweg ;-)
1 x
Afbeelding

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 10 Mei 2022, 15:53

JacobaEd schreef:Het is de bedoeling dat jij met je vrienden / familie / clubgenoten / collega's de flessen koopt. We spreken een datum af en ik kom met de flessen bij je langs. We trekken 1 voor 1 de flessen open en ik vertel je alles wat ik weet van de fles ect ect. De flessen blijven na de proeverij bij je achter want je hebt ze immers gekocht. Van alle flessen proef ik mee en van sommige flessen neem ik een sampel mee voor de peroon van het forum die de fles aan ons heeft gegund.

Dus ga kijken op whiskybase, ga praten met je vrienden en STUUR ME PB als je een proeverij Campbeltown ( Springbank) wilt meemaken

Snap ik het nou wel, of begrijp ik het niet???
Ik kan me niet inschrijven voor een samplereeks, maar koop een reeks flessen.
Jij trekt mijn flessen open, en samen proeven wij van de door mij gekochte flessen,
En wellicht neem je ook nog wat (gratis?) samples mee terug uit de door mij gekochte flessen.

Ik ga altijd uit van de goede bedoelingen van een ieder hier en dus ook van jou. Maar is dit niet een aanbieding tot koop met bijzondere voorwaarden en zijn dan niet de regels van toepassing, waaronder de vraagprijs?

Ben benieuwd hoe jij en de anderen hierop reageren.

Btw ik heb interesse…..
4 x

bodevami
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor bodevami » 10 Mei 2022, 18:06

Wat een leuk en origineel concept van jou, heel veel succes hiermee :duimop
Zal hier eens polsen hoe mensen erin staan en er animo voor is.
1 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 10 Mei 2022, 20:17

Perry Veenendaal schreef:
JacobaEd schreef:Het is de bedoeling dat jij met je vrienden / familie / clubgenoten / collega's de flessen koopt. We spreken een datum af en ik kom met de flessen bij je langs. We trekken 1 voor 1 de flessen open en ik vertel je alles wat ik weet van de fles ect ect. De flessen blijven na de proeverij bij je achter want je hebt ze immers gekocht. Van alle flessen proef ik mee en van sommige flessen neem ik een sampel mee voor de peroon van het forum die de fles aan ons heeft gegund.

Dus ga kijken op whiskybase, ga praten met je vrienden en STUUR ME PB als je een proeverij Campbeltown ( Springbank) wilt meemaken

Snap ik het nou wel, of begrijp ik het niet???
Ik kan me niet inschrijven voor een samplereeks, maar koop een reeks flessen.
Jij trekt mijn flessen open, en samen proeven wij van de door mij gekochte flessen,
En wellicht neem je ook nog wat (gratis?) samples mee terug uit de door mij gekochte flessen.

Ik ga altijd uit van de goede bedoelingen van een ieder hier en dus ook van jou. Maar is dit niet een aanbieding tot koop met bijzondere voorwaarden en zijn dan niet de regels van toepassing, waaronder de vraagprijs?

Ben benieuwd hoe jij en de anderen hierop reageren.

Btw ik heb interesse…..

Je zegt het goed. Ik wil op deze manier voorkomen dat de flessen die liefhebbers op dit forum elkaar gunnen worden verkocht zonder dat ze open gaan. En dan worden verkocht voor veel meer geld wat in mijn ogen juist niet de bedoeling is. Als je me een beetje gevolgd heb dan weet je dat ik ieder jaar een thema proeverij organiseer, waar ik heeeeel veel tijd en energie in stop en waar ik helemaal geen enkele cent aan verdien. Zo doen we hier ook de blindtasting thuisfestival, elkaar mooie dingen gunnen en elkaar een leuke avond bieden. En dat ik dan mee proef en de inbrenger van de fles een sample gun, ja ..dat is dan het extra'tje. Ik wil best prijzen noemen trouwens, maar dat is alleen verplicht bij de verkoop afdeling van dit forum. Laat me gerust via PB weten waar je aan zit te denken en dan stemmen we zo verder af
0 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Mei 2022, 20:27

Allereerst: ik vind het een serieus creatieve manier van een tasting vormgeven :bigsmile Een uniek concept is het :goedgedaan

JacobaEd schreef:Ik wil best prijzen noemen trouwens, maar dat is alleen verplicht bij de verkoop afdeling van dit forum.

Ik denk wel dat je dit ook hier moet gaan vermelden ;) tenminste, als het de bedoeling is dat die flessen van jou gekocht (moeten) gaan worden..
We zitten als mods een beetje met het dilemma dat dit nogal een grijs/nieuw gebied is. Enerzijds is het een tasting, anderzijds ‘moeten’ er daarvoor wel een x aantal flessen worden gekocht en verplicht samples afgestaan worden. De waarde van die aan te schaffen flessen ligt aanzienlijk hoger dan de waarde van de begeleiding bij de tasting.
Mij is nog even niet helemaal duidelijk of die van jou gekocht moeten worden, of dat zo’n groepje zelf aan de benodigde flessen moet zien te komen. Kan je wellicht nog dat toelichten? Dat maakt nogal uit om te kunnen beoordelen of en zo ja wat we hiermee moeten :)
0 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 10 Mei 2022, 21:29

Cask1988 schreef:Allereerst: ik vind het een serieus creatieve manier van een tasting vormgeven :bigsmile Een uniek concept is het :goedgedaan

JacobaEd schreef:Ik wil best prijzen noemen trouwens, maar dat is alleen verplicht bij de verkoop afdeling van dit forum.

Ik denk wel dat je dit ook hier moet gaan vermelden ;) tenminste, als het de bedoeling is dat die flessen van jou gekocht (moeten) gaan worden..
We zitten als mods een beetje met het dilemma dat dit nogal een grijs/nieuw gebied is. Enerzijds is het een tasting, anderzijds ‘moeten’ er daarvoor wel een x aantal flessen worden gekocht en verplicht samples afgestaan worden. De waarde van die aan te schaffen flessen ligt aanzienlijk hoger dan de waarde van de begeleiding bij de tasting.
Mij is nog even niet helemaal duidelijk of die van jou gekocht moeten worden, of dat zo’n groepje zelf aan de benodigde flessen moet zien te komen. Kan je wellicht nog dat toelichten? Dat maakt nogal uit om te kunnen beoordelen of en zo ja wat we hiermee moeten :)

Flessen moeten van mij ( sommige van forumleden) gekocht worden ..maar je kan het ook anders lezen. Stel je hebt 35 vrienden gevonden die mee doen, dan kom ik gewoon met "mijn eigen flessen ` en schenk die leeg voor sample prijs per glas :bigsmile . Een twee alternatief is dat ik het zo formuleer dat ik per groep kom met mijn eigen flessen en dat ik daar samples uit schenk, waarna de aanwezige de kans krijgen de fles met restant te kopen
Het gaat er dus om dat we un hypen en de mensen hier een mogelijkheid gunnen vandaag de dag nog springbak drams te proeven
0 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Mei 2022, 22:02

(Namens mezelf en collega mods)

JacobaEd schreef:Flessen moeten van mij ( sommige van forumleden) gekocht worden ..

Wanneer aankoop van 7 flessen van jou een vereiste is, wordt het naar onze mening een aanbod aangelegenheid ;) de aanschaf van die 7 flessen zal altijd vele malen hoger liggen dan de waarde van de begeleiding minus de samples voor jezelf, die bij de tasting zit. Het verkopen van flessen is in dat geval de dominante factor en hoort in aanbod.
Er zullen weinig mensen zijn die even 35 man op kunnen trommelen en op die manier alle flessen leegtrekken met 1 tasting.
Je kunt er ook een Thuisfestival thema tasting van maken natuurlijk :bigsmile

JacobaEd schreef:Maar je kan het ook anders lezen. Stel je hebt 35 vrienden gevonden die mee doen, dan kom ik gewoon met "mijn eigen flessen ` en schenk die leeg voor sample prijs per glas :bigsmile . Een twee alternatief is dat ik het zo formuleer dat ik per groep kom met mijn eigen flessen en dat ik daar samples uit schenk, waarna de aanwezige de kans krijgen de fles met restant te kopen

afgezien van of die 35 man in de praktijk vaak voor gaat komen, denk ik dat je dit alternatief beter als uitgangspunt kunt gaan nemen. Dan biedt je ook echt een tasting aan die past in deze rubriek. Wat er dan na afloop van een tasting wel/niet extra gekocht wordt is geen zaak meer van t forum maar van jou en de ‘klanten’ ;)

JacobaEd schreef:Het gaat er dus om dat we un hypen en de mensen hier een mogelijkheid gunnen vandaag de dag nog springbak drams te proeven

Dat is sowieso goed natuurlijk en dat initiatief kunnen we alleen maar waarderen! :duimop niemand hier twijfelt aan je goede intenties, dat voorop gesteld!
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 10 Mei 2022, 22:23

okay okay, dan doen we het weer ff heel anders. Ik ga de post zo aanpassen.
Strekking van het verhaal wordt dat ik een prijs ga roepen voor een proeverij. Daar hoort een kort verhaal bij voor een relatief laag bedrag tot en met een een erg compleet en volledig verhaal voor een erg hoog bedrag. Als waardering dat mensen me boeken om naar het verhaal te luisteren breng ik GEHEEL GRATIS een aantal bijpassende SPRINGBANK flessen in die aldaar geopend MOETEN worden. Maakt niet uit of er twee of 100 mensen naar het verhaal luisteren

Als we vanuit mods hier niet mee kunnen leven dan verwijder ik alles en ga het lekker ergens anders proberen, moet voor mij wel administratief behapbaar blijven om iets te doen voor FORUMLEDEN natuurlijk
0 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Mei 2022, 22:35

:Scratch Ik PB je wel even ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”