Online springbank tasting

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
uglyape
Actief lid
Actief lid

Re: Online springbank tasting

Ongelezen berichtdoor uglyape » 31 Mei 2020, 19:48

OK, komt goed dan, thanx
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Jun 2020, 23:05

uglyape schreef:Ja, ik doe ook mee.
Zat net te kijken op https://onlinewhiskytastings.com/
Zie nog geen aankondiging staan, komt dat altijd pas vlak voor de tasting? (Voor mij de eerst keer zo'n online tasting... )

Staat er inmiddels bij op de site. Woensdag 19.30 uur :goedgedaan
0 x
Afbeelding

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 02 Jun 2020, 11:42

Fat Bastard! schreef:Staat er inmiddels bij op de site. Woensdag 19.30 uur :goedgedaan

Ik zie het nu ja, mooi! Zin in.
0 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 04 Jun 2020, 07:49

Was weer een leuke avond, moet wel zeggen dat het op een moment wel wat eentonig en saai wordt, doordat er weinig "echte" interactie is. Verder prima alternatief. Leuke whiskies :lekker
1 x
"Volo et Valeo"

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 04 Jun 2020, 08:27

Ardking schreef:Was weer een leuke avond, moet wel zeggen dat het op een moment wel wat eentonig en saai wordt, doordat er weinig "echte" interactie is. Verder prima alternatief. Leuke whiskies :lekker

Top dat het goed bevallen is! Hoe zou je die interactie willen zien?
Bedenk wel even dat er 100 (Springbank) tot 200 (Berry's) mensen meedoen met een tasting.
0 x

uglyape
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor uglyape » 04 Jun 2020, 08:44

Was leuk, en weer (voor mij) nieuwe whisky's ontdekt (Longrow, wow!)
Interactie en sfeer zijn inderdaad een issue, hoewel de vragen wel allemaal netjes beantwoord werden, maar dat kan natuurlijk nooit zoals bij een face-to-face tasting. Zal zeker weer meedoen met een eventuele volgende online tasting
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 04 Jun 2020, 08:56

Ik denk dat het ook wel belangrijk is dat de chatfunctie on-topic blijft, dus dat geen geouwehoer tussen bekenden onderling komt.
Had gisteravond wel het idee dat dit (flink) meer het geval was dan bij de tasting van Berry's en zeker dan de Balcones tasting.
0 x
Afbeelding

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 04 Jun 2020, 09:59

shadowcollector schreef:
Ardking schreef:Was weer een leuke avond, moet wel zeggen dat het op een moment wel wat eentonig en saai wordt, doordat er weinig "echte" interactie is. Verder prima alternatief. Leuke whiskies :lekker

Top dat het goed bevallen is! Hoe zou je die interactie willen zien?
Bedenk wel even dat er 100 (Springbank) tot 200 (Berry's) mensen meedoen met een tasting.

Ze deed het erg goed, maar als je bijvoorbeeld 2 a 3 mensen neerzet die de proeverij houden, dan is het vermakelijker om naar te kijken. Door de onderlinge discussies/verhalen/informatie icm chat vragen... blijft lastig hoor!
0 x
"Volo et Valeo"

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 04 Jun 2020, 11:13

De Elixer tasting had dezelfde opzet maar die vond ik leuker en interessanter omdat er meer diepgaande informatie werd gegeven en er om de een of andere reden gewoon meer sfeer in zat.
Maar goed, kan je live ook hebben, dat de ene groep levendiger is dan de andere.
De surprise aan het einde bij de Elixer tasting was ook fantastisch tof natuurlijk, dat zal zeker geholpen hebben de sfeer nog een flinke lift te geven.

Ik had het idee dat Cara nog vrij nieuw is bij Springbank?
Ze had mijns inziens nog niet de kennis om meer diepgaande vragen echt te kunnen beantwoorden.
Iedereen moet leren natuurlijk en ze kwam sympathiek over dus dat helpt wel.

De Whisky vond ik over het algemeen zeker in orde, er was wel een groot kwaliteitsverschil tussen de Longrow 21 en de Springbank Local Barley.
Helaas was naar mijn mening de Longrow 21 echt niet goed en de Springbank Local Barley versloeg alles met gemak waardoor de andere Whisky's wat minder interessant werden.
De Springbank 10 vond ik echt mooi omdat die de elegante coastal toetsen nog in zich had wat naar mijn mening een echte Springbank hoort te hebben en wat bij veel van de huidige bottelingen gewoon ondergesneeuwd wordt door teveel peat en vervuilde (sherry)vaten die naar lucifers smaken e.d.

Uiteindelijk zou mijn ranking op zoiets uitkomen:
Springbank Local Barley 10 (90 pt), Springbank 10 (88 pt), Springbank 12CS (87.5 pt), Longrow 17 Single Cask (87.5 pt), Hazelburn 10 (86 pt), Longrow 21 (84 pt)

Al met al een prima tasting dus. :Slainte
0 x
Afbeelding

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 04 Jun 2020, 11:59

Ik vond de opzet van de The Ultimate proeverij vrij fijn, waarbij er een interactie was tussen een presentator en de expert. Dit gaf het allemaal iets meer leven. Maar Cara deed het alsnog leuk, vooral omdat het de eerste keer was dat ze het op deze manier moest presenteren.

Voor mij sprong ook de Local Barley er echt met kop en schouders bovenuit. De geur en de smaak waren een stuk unieker dan die van de andere whisky's in de line-up, wat deze whisky natuurlijk ook gelijk op laat vallen.

Aangezien ik nog nooit een botteling van Longrow heb geproefd had ik daar toch een iets meer uitgesproken peat verwacht, dus dat viel mij wel een klein beetje tegen.
0 x

GlenMarcus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 04 Jun 2020, 14:05

Samen met Ardking en een “beginner” deel genomen aan de springbank proeverij. Zoals je van SB mag verwachten een mooi stel whisky’s.
Hazelburn nooit mijn favoriet maar prima starter.
De 10 is gewoon een hele goede whisky gezien het hun instapper is.
Daarna de 12 CS ; Blijven gewoon toppers, hoewel batch 20 bij lange na niet de lekkerste batch is.
Local barley ook hier de topper vd avond.
Daarna de grootste tegenvaller; longrow 21. Nou, hier had ik mijn hoop toch wel op gevestigd.

De 17 was voor mij persoonlijk de verrassing. Nog een week geleden in het glas gehad. Toen beoordeeld met een 85 punten. Nu, in deze line-up, kwam die goed tot zijn recht. Ik zou deze whisky nu 88 punten geven.

Cara deed het leuk maar ik kon niet geheel gefocust blijven op haar hele verhaal waar ze mij in Amsterdam ( festival ) meer wist te boeien. Al met al een prima avond met kwalitatief goede whisky.
0 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”