Het beste whiskyfestival in Nederland

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
thefridge
Actief lid
Actief lid

Het beste whiskyfestival in Nederland

Ongelezen berichtdoor thefridge » 14 Apr 2019, 20:16

:nl-vlag
Wat is volgend jullie het beste whiskyfestival van Nederland, gebaseerd op de volgende punten:
1. Organisatorisch
2. Diversiteit aan standhouders
3. Hoeveelheid toelaatbare mensen per sessie
4. Bereikbaarheid
5. Randgebeuren ( zithoek, rokershok, tapplaatsen, stokbrood)
6. Minimale/teveel bijbetalingen
Graag jullie mening hierover, zodat ik ook eens een het beste whiskyfestival ga bezoeken
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Het beste whiskyfestival in Nederland

Ongelezen berichtdoor henri » 14 Apr 2019, 20:59

Ver bovenaan: Whiskybase Gathering :nat

en daarna Whisky in Leiden ( maarja, die heb je net gemist voor dit jaar, want dat was gisteren... )
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 14 Apr 2019, 22:41

Ja eens, Whiskybase Gathering uiteindelijk wel de mooiste! :winner
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Apr 2019, 00:04

Persoonlijk geniet ik altijd van de diversiteit van het Potstill.
Niks bijbetalen iets hogere entree en veel interessants wat niet persé iets met whisky te maken heeft, maar wel een leuke afwisseling is.
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 15 Apr 2019, 09:41

Ik ga ook voor het Potstill festival om dezelfde reden als Alex.

Goede tweede voor mij is het Whisky Weekend Amsterdam, waar de prijzen nog redelijk zijn.
0 x

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 15 Apr 2019, 13:43

mijn favorieten zijn de Gathering, Leiden, Pot Still. ook Alkmaar bevalt me goed. en Arnhem lijkt me er een om in de gaten te houden
En als je eens wat anders wilt dan Maltstock natuurlijk...;)
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Fat Bastard!
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 16 Apr 2019, 18:18

Wij van WC-eend....adviseren WC-eend.
Nee hoor, kan als mede organisator van Whisky aan het Strand niet zeggen dat dit het beste whiskyfestival in Nederland is.
Weet ook zeker dat we dit (nog?) niet zijn.

Van de festivals die ik de afgelopen jaren bezocht heb staat the Gathering wel bovenaan.
Erg groot, en ruim opgezet festival. Je kan bankroet gaan op prijzen voor sommige superwaanzinnige zeldzame whisky's maar ook zeker voor een redelijke prijs voldoende mooie whisky's proeven. Euh, met andere woorden voor elk wat wils, al licht de nadruk wel op de wat zeldzamere (en duurdere) drams.
Foodcorner vond ik écht aan de dure kant!

Den Haag vind zichzelf 'hét festival' maar vind ik te massaal, véél te duur qua entree en voor een beetje interessante whisky moet je al drams bijbetalen.
Ditzelfde geldt voor Whisky by the Sea in Vlissingen en dat is nog eens in een veel kleinere setting.

Hielander heb ik één keer ervaren (2018) vond het zeker leuk om een keer te bezoeken maar het viel mij op dat hier wel heel veel privé verzamelaars en -clubjes stonden waarvan er een flink aantal niet al te malse prijzen rekenden voor sommige whisky's. Wel een hele mooie locatie, voor het gevoel iets maar niet veel ruimer dan Dan Haag en het eten is natuurlijk goed verzorgd door de organisator :-).

Ik denk dat the Strong Taste bij De Bodega in Capelle a/d IJssel ook wel als festival bestempeld mag worden? Of is dit gewoon een inloopproeverij?
Je koopt hier in ieder geval een Glencairn glas voor € 10,00 en daarna kan je bij een 6-7tal importeurs al hun meegebrachte whisky's proeven.
Altijd erg dringen in het proeflokaal bij de standhouders maar zeker niet verkeerd om een aantal mooiere drams te proberen bij deze gelegenheid.
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 16 Apr 2019, 20:33

Ik ben echt een festival-noob, maar vond het Dutch Whisky Festival afgelopen september echt heel puik. Niet te druk, super gesorteerd, mooie locatie.
0 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”