Dutch Whisky Festival 13+14 Sept-2019 in Arnhem

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Jun 2018, 23:15

Ik was even benieuwd hoe het staat met de kaartverkoop van dit festival? Ik koop m'n kaarten lopende juli denk ik.
0 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 07 Jul 2018, 10:42

whisky-tastings schreef:Beste Sch@ker,

Als een van de initiatiefnemers kan ik wel even reageren op jouw post en volgberichten. Het organiseren van een festival, zeker een met een iets andere opzet dan de andere, is niet makkelijk en kost veel tijd. Daarbij heb je de medewerking nodig van de diverse importeurs, etc.. Want ondanks dat Michiel Wigman, Jeroen Koetsier en nog een paar verzamelaars van Old & Rare whiskies er zullen staan met een stand, is dat natuurlijk niet het enige aanbod. Het hebben gewacht met aankondigen tot we voldoende deelnemers hadden, en dus "pas" half April het bekend gemaakt.

Overigens zijn veel "insiders" in de whisky wereld niet (meer) zo actief op dit forum of op andere fora zoals Levenswater, en is daarom nog niet overal de bekendmaking door ons gepost. Ook omdat dat meestal vanzelf wel gebeurt (gelukkig). Wij zijn momenteel vooral druk met regelen van een paar mooie masterclasses :-)

Wat betreft prijzen en Londen: zoals ik al zei bestaat ook een groot deel van de te proeven flessen uit "normale" flessen, die niet honderden of duizenden euro's per fles kosten en dus erg duur per glaasje zijn. Dus ook voor de whisky liefhebber die niet per se oude en bijzondere whiskies wil, is er genoeg te proeven!
Met Londen heb ik in de planning expres geen rekening gehouden, omdat daar maar zeer weinig mensen vanuit Nederland naar toe gaan. Een kaartje kost 110 pond (ca 125 euro) en met reis en overnachting ben je zo een paar honderd euro kwijt. Het idee is juist om een alternatief hiervoor (en voor Limburg) te bieden in Nederland. En o.a. omdat het oosten van het land nog niet zo veel festivals heeft hebben we voor een thuiswedstrijd gekozen in Arnhem, overigens ook heel goed bereikbaar vanuit het westen van het land (trouwens, naar Groningen is een nog langere reis en dat doen er ook een hoop met veel plezier).


Ik hoop dat eea zo wat duidelijker is geworden. En natuurlijk hopen we dat we ook veel whisky liefhebbers van dit forum mogen verwelkomen!


Beste whisky-tastings,
Vanwege mijn vakantie vorige maand en het niet nalopen van al mijn posts zie ik nu pas uw uitgebreide en heldere reactie, waarvoor hartelijk dank. U houdt dus blijkbaar ook rekening met liefhebbers die niet uitsluitend voor de top (kunnen)gaan. Een sympathiek uitgangspunt. Een zorgvuldige en genuanceerde PR kan de beeldvorming positief beïnvloeden, wat zich mogelijk weer vertaalt in een groeiende belangstelling. Ik ga mijn agenda erin ieder geval op naslaan. Wat ook het resultaat daarvan moge zijn, ik wens u veel succes met dit geweldige initiatief :goedgedaan
Groet, Herman (lid sinds augustus 2015)

PS mogen we ook weten wat of wie er achter "whisky-tastings" schuilgaat of heeft u zich al eens voorgesteld en is dat bij de goegemeente hier al lang bekend (lid sinds augustus 2009 zie ik, neem aan dat u niet vanaf dat moment met de voorbereidingen voor dit festival bent bezig geweest)? :D
0 x

thefridge
Actief lid
Actief lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 Mar 2015, 10:06

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor thefridge » 18 Aug 2018, 17:39

Waterflessen gratis ter beschikking?
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 28 Aug 2018, 10:49

Kaartjes gekocht :duimop
1 x
Afbeelding

whisky-tastings
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 Aug 2009, 01:19

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor whisky-tastings » 29 Aug 2018, 22:36

Beste Herman,

Ik zag vanwege mijn vakantie nu pas je reactie, dus ook weer wat traag antwoord. Ja, de plannen waren er al veel langer en klein jaar geleden serieus werk van gemaakt.

Wie er achter zitten is ook geen geheim hoor, staat gewoon op de website: http://dutchwhiskyfestival.nl/about/

Uiteraard proberen we ook de liefhebbers te bedienen die (nog) niet voor de topwhisky's kunnen of willen gaan! Zeker omdat we ook een regionaal festival zijn, naast een voor de ervarener en meer verwende liefhebber.

Sterker nog, dit is precies de reden waarom het originele plan voor een "golden coin" voor een "dream dram" a la London is ingeruild voor 25 euro aan munten: de een kiest daarvoor 1 of 2 topdrams, de ander kiest er 10 of 20 "eenvoudigere" drams voor. We willen er een gezellige, relaxte dag van maken voor iedereen die onze passie deelt!

De importeurs/standhouders zijn ook vrij om mee te nemen wat ze willen, de organisatie heeft alleen om ruim aanbod aan midden- en hoger segment gevraagd, maar de 10 en 12 jarige en NAs whisky's mogen ze gewoon meebrengen.

Ik hoop dus dat we jou en vele andere liefhebbers van dit forum mogen begroeten de 29e!


Groet, Arno
1 x

whisky-tastings
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 Aug 2009, 01:19

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor whisky-tastings » 29 Aug 2018, 22:39

thefridge schreef:Waterflessen gratis ter beschikking?


Nee, een berg plastic willen we voorkomen en in Arnhem komt het Veluws bronwater gewoon uit de kraan! Dus er zullen karaffen staan bij elke stand (evt wel fleswater om te verdunnen, voor het geval er zeurpieten zijn ;-) ) en op de 1e verdieping is een bar met kraan waar je kan drinken en je glas omspoelen. Dus zoveel water als je wilt.....
1 x

Gebruikersavatar
Malt Leon
Senior
Senior
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 Mar 2015, 11:20

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 29 Sep 2018, 07:25

De grote dag vandaag. Wie komen er nog meer?
0 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 29 Sep 2018, 11:42

Yep, on my way right now.
1 x
Afbeelding

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 29 Sep 2018, 21:03

Ik vond het echt erg de moeite waard. Goede selectie whiskies, toffe locatie, fijn publiek. Wat brood zo her en der zou wel prettig zijn geweest. Als er een volgende keer komt sowieso weer.
2 x
Afbeelding

Lucca
Senior
Senior
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 Nov 2016, 23:16

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Lucca » 29 Sep 2018, 22:02

Ook ik heb er genoten ! Prachtige locatie met schitterend park, mooi publiek en super relaxte sfeer. Tja en ontzettend mooie whisky's mogen proeven. Ik denk een geslaagde dag en daar ben ik de 'gasten' van DFW dankbaar voor :hoedaf .
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Feb 2019, 22:22

Hoi, ik vroeg me af of er dit jaar ook een editie van dit festival plaatsvindt en - zo ja - wanneer dit is?
0 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 13 Feb 2019, 00:23

Nickolaas schreef:Hoi, ik vroeg me af of er dit jaar ook een editie van dit festival plaatsvindt en - zo ja - wanneer dit is?

Je vraag voorgelegd aan de organisatie.
Jeroen Koetsier:
Zeer waarschijnlijk komt er weer een festival in september a.s.
Welk weekend is nog niet bekend.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Feb 2019, 08:31

sch@ker schreef:
Nickolaas schreef:Hoi, ik vroeg me af of er dit jaar ook een editie van dit festival plaatsvindt en - zo ja - wanneer dit is?

Je vraag voorgelegd aan de organisatie.
Jeroen Koetsier:
Zeer waarschijnlijk komt er weer een festival in september a.s.
Welk weekend is nog niet bekend.


Thnx Herman!
0 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 19 Mar 2019, 07:12

Zag op hun site, dat de tweede editie plaatsvindt op 13 en 14 september a.s.
en staat inmiddels in mijn agenda genoteerd :D
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Dutch Whisky Festival 2018 in Arnhem

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 04 Sep 2019, 15:45

Kreeg zojuist de mailing met het programma voor dit festival volgende week vrijdag en zaterdag door.

Ook deze skip ik ivm hoogzwangere vrouw.

Volgend seizoen compenseer ik en ga ik van God los.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten