The Norlan Whisky Glass
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

The Norlan Whisky Glass
Interessant kickstarter project voor een nieuw type whiskyglas.
https://www.kickstarter.com/projects/norlan/the-norlan-whisky-glass
https://www.kickstarter.com/projects/norlan/the-norlan-whisky-glass
2 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: The Norlan Whisky Glass
Interessant, maar het glas ziet er wat groot en lomp uit. Ik denk dat ik toch maar bij m'n copita of bugatti-glas blijf.
0 x
Je kan je whisky in dit glas niet goed verwarmen, dat vind ik het grootste minpunt zonder hem zelf te hebben geprobeerd (voor hetzelfde geld drinkt en nosed hij fantastisch).
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Lijkt teveel op een dubbelwandig theeglas.
Die redenatie dat een traditioneel nosing glass niet sociaal is vind ik ook suf. Wat is er sociaal aan een drankje waarbij je iedere slok een halve minuut in je muil houdt?
Die redenatie dat een traditioneel nosing glass niet sociaal is vind ik ook suf. Wat is er sociaal aan een drankje waarbij je iedere slok een halve minuut in je muil houdt?
1 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Oow ja ik zie ook voornamelijk semi-wetenschappelijk geleuter, gebezigd door marketeers vermomd als hipsters, maar het is whisky -gerelateerd, dus dacht ik deel hem ff
Ik heb zelf espressokopjes met zo'n dubbele laag inderdaad. Ik vind juist het feit dat ik een tulp kan beethouden zónder dat ik hem daarmee verwarm wel een prettig gegeven, maar dat is uiteraard persoonlijk. Dat kan ook met tulpjes en copita's maar ik sloop ze te snel. Deze dingen zien er wat robuuster/minder breekbaar uit.
Ik heb zelf espressokopjes met zo'n dubbele laag inderdaad. Ik vind juist het feit dat ik een tulp kan beethouden zónder dat ik hem daarmee verwarm wel een prettig gegeven, maar dat is uiteraard persoonlijk. Dat kan ook met tulpjes en copita's maar ik sloop ze te snel. Deze dingen zien er wat robuuster/minder breekbaar uit.
0 x
Het lijkt wel of er een theezakje in zit. Of ben ik nou gek?
Het lijkt iig meer een theeglas dan een whiskyglas.
Ikzelf heb ook het liefst een tulpglas met een pootje.
Zo kan ik m'n whisky opwarmen wanneer ik dat wil maar kan ik het ook een hele tijd vasthouden zonder het op te warmen.
Zo kan ik m'n whisky opwarmen wanneer ik dat wil maar kan ik het ook een hele tijd vasthouden zonder het op te warmen.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:Het lijkt wel of er een theezakje in zit. Of ben ik nou gek?
Denk dat je het filmpje dan niet hebt gekeken als je denkt dat er een theezakje in zit.
Laatst gewijzigd door Soundwave op 02 Nov 2015, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Onwaarschijnlijk dat ze nu al ruim 120.000 euro hebben opgehaald. Blijkbaar is er behoefte aan een nieuwe type glas, hoewel dat voor mij echt als een verrassing komt. Is er iemand hier op het forum die dit project heeft gesteund?
0 x
Nee, maar ik zou zonder twijfel een glas of 2 aanschaffen. Ze zien er geweldig uit, en ik heb zo van die momenten dat ik een basis whisky heb open staan maar nauwelijks drink… raar maar waar, een "bijzonder" glas helpt daarbij, als de neus en smaak ook net iets anders is. Ik volg het op 
0 x
Soundwave schreef:Peter87 schreef:Het lijkt wel of er een theezakje in zit. Of ben ik nou gek?
Denk dat je het filmpje dan niet hebt gekeken als je denkt dat er een theezakje in zit.
Dat klopt. Het was gisteravond een beetje te laat. iedereen sliep hier al.
Maar ik snap natuurlijk ook wel dat er niet letterlijk een theezakje in zit.
Edit:
Het eerste beeld dat op de pagina staat lijkt nog steeds op een theezakje.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

thijs100 schreef:Onwaarschijnlijk dat ze nu al ruim 120.000 euro hebben opgehaald. Blijkbaar is er behoefte aan een nieuwe type glas, hoewel dat voor mij echt als een verrassing komt. Is er iemand hier op het forum die dit project heeft gesteund?
Ja, ik nu net
Voornamelijk omdat ik een Glencairn wel een goed nosing glas vindt, maar daar houdt het wel op. Gruwelijk lelijk en beetje nichterig glas voor grote mannen. En een tumbler is echt niks, heb nu wel een mooie van Scott Zwiesel, maar daar lever ik qua nosing toch teveel in ( https://www.woldring-porselein.nl/schot ... n%29-nr-89 )En dit is wel een heel fraai glas en ik ga er vanuit dat Jim McEwan zijn naam niet gelinkt wil zien met een inferieur glas.
3 x
Oogadal schreef:thijs100 schreef:Onwaarschijnlijk dat ze nu al ruim 120.000 euro hebben opgehaald. Blijkbaar is er behoefte aan een nieuwe type glas, hoewel dat voor mij echt als een verrassing komt. Is er iemand hier op het forum die dit project heeft gesteund?
Ja, ik nu netVoornamelijk omdat ik een Glencairn wel een goed nosing glas vindt, maar daar houdt het wel op. Gruwelijk lelijk en beetje nichterig glas voor grote mannen. En een tumbler is echt niks, heb nu wel een mooie van Scott Zwiesel, maar daar lever ik qua nosing toch teveel in ( https://www.woldring-porselein.nl/schot ... n%29-nr-89 )
En dit is wel een heel fraai glas en ik ga er vanuit dat Jim McEwan zijn naam niet gelinkt wil zien met een inferieur glas.
Fun zeg! Koop je daarmee direct glazen of hoe gaat dat? Ben je aandeelhouder dan of zo?
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:Oogadal schreef:thijs100 schreef:Onwaarschijnlijk dat ze nu al ruim 120.000 euro hebben opgehaald. Blijkbaar is er behoefte aan een nieuwe type glas, hoewel dat voor mij echt als een verrassing komt. Is er iemand hier op het forum die dit project heeft gesteund?
Ja, ik nu netVoornamelijk omdat ik een Glencairn wel een goed nosing glas vindt, maar daar houdt het wel op. Gruwelijk lelijk en beetje nichterig glas voor grote mannen. En een tumbler is echt niks, heb nu wel een mooie van Scott Zwiesel, maar daar lever ik qua nosing toch teveel in ( https://www.woldring-porselein.nl/schot ... n%29-nr-89 )
En dit is wel een heel fraai glas en ik ga er vanuit dat Jim McEwan zijn naam niet gelinkt wil zien met een inferieur glas.
Fun zeg! Koop je daarmee direct glazen of hoe gaat dat? Ben je aandeelhouder dan of zo?
Serieus niet bekend met hoe Kickstarter werkt? Je kiest een reward (bv 2 glazen voor bedrag X) en commiteert je er op dat moment (via je credit card) aan dat als het streefbedrag gehaald wordt dat je dat geld betaalt (het wordt dan van je rekening afgeschreven). Vervolgens heb je geen aandelen, maar ben je wel 1 van de eerste die het ontvangt, meestal voor een lagere prijs dan de uiteindelijke retailprijs, mocht het een groot succes worden. Ik kan je uit ervaring wel vertellen dat je nooit zeker bent dat het product er ook echt ooit komt of binnen de tijd dat het beloofd is. Ik heb vertragingen gehad van bijna 2 jaar en ook al eens een hardware ding dat gewoon niet werkt met duizenden woedende mensen tot gevolg. Maar ook hele toffe succesvolle producten gefinancierd die wél hun belofte hebben waargemaakt.
0 x
nee, was me echt niet bekend!
Is dat ook een beetje zoals die berg die ze gingen bouwen in Nederland?
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:nee, was me echt niet bekend!
Haha nee, maar dat vond ik wel een mooi project overigens. Pas is er weer een recordbedrag opgehaald voor een 3D printer via kickstarter.
http://www.nu.nl/gadgets/4152898/3d-laserprinter-glowforge-3d-breekt-crowdfundingrecord.html
Verder is de Pebble watch, maar ook Oculus ooit begonnen via Kickstarter
Leuk leesvoer: http://www.theverge.com/2014/3/28/5557120/what-if-oculus-rift-kickstarter-backers-had-gotten-equity
0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”