Pagina 1 van 9
Accijnsverhoging in Belgie / Webshops en accijns
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:27
door D. T.
Een fles sterke drank wordt hier in België 2,52 Euro duurder ... Accijnsverhogingen
En wel op 1 november, kwestie van de voor Kerst en Nieuwjaar shoppende Belg nog snel wat geld uit zijn zakken te kloppen ...
Onze regering is wel degelijk in staat tot vlug en adequaat handelen blijkbaar
Voor de geïnteresseerden, één van de artikels:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151012_01915117 Ze zullen het graag lezen in Sluis en bij Drankgigant, Drankdozijn, Van Zuylen en ga zo maar door ...
"Voor een mooi glas" moet je minder en minder in België zijn! Voor een duur glas daarentegen ...
Cheers
D.
Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:29
door Matti
Sodeknoepers, dat zijn geen kleine stijgingen idd...
Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:36
door Yapi
tof zeg, mag ik dan bij elke fles in mijn collectie 2,52 euro waarde extra rekenen
tja, ze gaan ook volop voor "luxe"producten. Goeie alcohol is een luxe, ik ga nog wat Cara pilsjes moeten inslaan denk ik

Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:40
door liefmans
die stijging is vrees i berekend op een 70cl fles met 40% alcohol, zal dus nog wat hoger uitvallen voor wat wij meestal drinken.
Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:40
door daytona955
is dat per fles van 0.7 ltr of of basis van 40%
Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:41
door Yapi

en die Schotten zijn ook al zo zot geworden…
Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 20:53
door D. T.
Alles is relatief natuurlijk ...
De "gierigaard" die zweert bij een flesje VAT 69 (10,95 Euro) betaalt een prijsstijging van 23%.
De "verstandige" koper die gaat voor een Springbank van 21 jaar (toch al gauw 250 Euro) betaalt slechts 1% extra ...
Cheers, D.

Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 21:01
door ovanpuyvelde
Ja lap, onze dure hobby gaat nóg wat duurder worden

Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 12 Okt 2015, 21:33
door squaadgras
Zijn geen malse accijns, jammer. Jammer want koop altijd leuk bij whisky-on-line.
Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 13 Okt 2015, 08:44
door Rozenbankje
Asiel aanvragen in NL dan maar, als economische vluchteling.

Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 13 Okt 2015, 08:53
door daytona955
Wat heb ik toch een geluk om in de grens streek te wonen. LPG/benzine Belgie (30-35ct ) goedkoper dan in NL en Bier in Duitsland. Soms ook whisky

Re: Accijnsverhoging in Belgie: + € 2,52
Geplaatst: 26 Okt 2015, 19:04
door Wim
dat betekent dat m'n verzameling ongeopende flessen bij elkaar toch weer dik € 400 meer waard is !!

Re: 2,52 Euro ...
Geplaatst: 26 Okt 2015, 19:21
door nigel_tufnel
liefmans schreef:die stijging is vrees i berekend op een 70cl fles met 40% alcohol, zal dus nog wat hoger uitvallen voor wat wij meestal drinken.
Heeft er iemand een idee hoeveel duurder?
Is een fles met 50% alcohol of meer dan nog veel duurder?
De prijs van de fles heeft er wellicht niet veel mee te maken?
Want dan zit er niets anders op dan dure flessen kopen!
2,5 euro meer op een fles van 200 à 300 euro valt dan weer mee.
Voor een simpele blend daarentegen.

Re: Accijnsverhoging in Belgie: + € 2,52
Geplaatst: 26 Okt 2015, 22:12
door DocWhisky
Belgen onder ons,
Ik zeg welkom in Nederland!
Dus voortaan de auto voltanken in België en jezelf voltanken in Nederland

Re: Accijnsverhoging in Belgie: + € 2,52
Geplaatst: 27 Okt 2015, 09:04
door xlrider
overzicht van de accijnsaanpassing in Belgie vanaf 01/11/2015 :
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/acc ... 02015.docx