Whiskyroof Amersfoort

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Whiskyroof Amersfoort

Ongelezen berichtdoor vmk » 18 Mar 2014, 17:30

Een goed georganiseerde bende heeft zondagavond op bedrijventerrein Isselt een voorraad dure whisky buitgemaakt. De daders, die brutaalweg met een vrachtwagen naar binnen reden, konden hun gang gaan, doordat ze buiten het bereik van de alarmsensoren wisten te blijven.
De diefstal werd zondagnacht ontdekt door medewerkers van het overslagpunt voor dagbladen, dat zich in dezelfde loods bevindt als de whiskygroothandel. Het personeel trof een ravage aan in de hal, die om sporen uit te wissen onder water was gezet en die een levensgroot gat vertoonde in de scheidingswand met de whiskyopslag.

Volgens regiomanager Martin Zoet was het distributiepunt, waar 's nachts 100.000 kranten worden verdeeld en overgeladen in bestelbusjes, duidelijk niet het doelwit van de bende. 'Hier is weinig te halen. Ze hebben wel een paar elektrische steekwagens meegenomen, maar het was ze duidelijk te doen om de buren.'

Informatie van binnenuit
Zoet is er na het bekijken van de camerabeelden zeker van dat de daders over informatie van binnenuit beschikten.

'Om een uur of acht komen ze aanrijden met een BMW en een vrachtwagen. Ze komen binnen via ons deel van de loods en gaan meteen aan de gang met de tussenwand. Via het gat kunnen ze bij de buitenste pallets met whisky. Ze wagen zich niet op de plekken waar alarmsensors hun bewegingen op zouden vangen. Het kan dus niet anders of ze hebben geweten hoe de boel in elkaar zat. Dit waren geen kleine jongens', vertelt de manager.

'Ze konden niet overal bij'
De whiskygroothandel was gisteren onbereikbaar voor commentaar. Volgens Zoet is zeker niet de complete voorraad meegenomen. 'Ze hebben best wat in die vrachtwagen geladen, maar er is veel meer blijven staan. Ze konden vanwege het alarm gelukkig niet overal bij.'

Krantenlezers hebben er niks van gemerkt, zegt de manager, ook al vond de overslag van de dagbladen voor één keer buiten plaats, in het licht van de vele koplampen. 'Het was hectisch, maar we waren alsnog op tijd. De mensen hebben hun krant op tijd gehad en dat is voor ons weer het allerbelangrijkste.'

Bron

Weet iemand meer? Van Wees?
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whiskyroof Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Kay » 18 Mar 2014, 18:18

Zou je wel denken ja. Damn.
Ben benieuwd of ze bekend gaan maken wat er precies gestolen is.
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 18 Mar 2014, 18:56

Even het aanbod-topic hier in de gaten houden... :bigsmile

Maar zonder gekheid: lijkt me erg lastig te verkopen. Politie en slachtoffer houden natuurlijk alle internetfora en -veilingen wel in de gaten. Zou niet de eerste keer zijn dat er via marktplaats/fora iemand tegen de lamp loopt.
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 18 Mar 2014, 19:01

Harrie schreef:Even het aanbod-topic hier in de gaten houden... :bigsmile

Maar zonder gekheid: lijkt me erg lastig te verkopen. Politie en slachtoffer houden natuurlijk alle internetfora en -veilingen wel in de gaten. Zou niet de eerste keer zijn dat er via marktplaats/fora iemand tegen de lamp loopt.

Haha of voor eigen gebruik" :nat :bottomsup
Whiskybase in de gaten houden, haha
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 18 Mar 2014, 19:42

Wat erg! Dat moet idd Van Wees wel zijn. Daar gaan alle mooie flessen Glenfarclas :o Ik hoop dat ze goed verzekerd zijn... Wat een ellende voor ze.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 18 Mar 2014, 20:05

Kay schreef:Flink m'n wagen volgeladen

Dus zo haalt Kay zn whisky op bij een slijterij... :P

Sorry Kay, inkoppertje ;)
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 18 Mar 2014, 20:10

Nou, ben benieuwd wat er meegenomen is en of dit nog kenbaar gemaakt wordt. Lijkt me wel handig in dit digitale tijdperk.

Als er een deel niet meegenomen (lees gestolen) kon worden i.v.m. alarm weet ik wel welk deel er beter beveiligd wordt.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 18 Mar 2014, 23:00

Caledonians schreef:
Kay schreef:Flink m'n wagen volgeladen

Dus zo haalt Kay zn whisky op bij een slijterij... :P

Sorry Kay, inkoppertje ;)

:sst

Ik hoop maar dat er geen Bruichladdich Legacy, Glengoyne 1972 of Talisker 30 bij de buit zat, dan moet ik maar snel mijn bonnen uit het oud papier gaan vissen voor de zekerheid :-P
0 x
Afbeelding

Wilco
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wilco » 19 Mar 2014, 14:11

Dit is vervelend nieuws zeg. Lijkt me overigens dat de daders dit niet zo snel in NL zullen slijten maar dit naar een ander lang brengen.

Verzekeren is 1 ding (en ik hoop ook dat ze goed verzekerd zijn) echter is continuïteit van leveringen natuurlijk ook van belang, dat is lastig te verzekeren.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Mar 2014, 14:48

Las net op Facebook dat het inderdaad Van Wees is. Jan Beek bevestigde dat. De politie zit er bovenop, daarom weinig reactie van de kant van Van Wees.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

d'nbolle
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor d'nbolle » 19 Mar 2014, 18:15

zojuist een update ontvangen.

http://www.whiskypassion.nl/51-nieuws-p ... n-whisky-s

het gaat om 3 verschillende spirit of scotland bottelingen van de caol ila 2006 (verdomd mooie dram overigens).

kijk even op facebook ( Jan Beek of mijn facebookbericht op bie de bolle) en deel het even onder je vriendengroep, mocht je inderdaad wat tegenkomen stuur het aub door naar jan beek.

mvg sjoerd de zwart
slijterij Bie de bolle
0 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 19 Mar 2014, 20:25

Waarom 1000 flessen 7 jaar oude Caol Ila rippen? Niks mis mee hoor maar er stond toch vast wel iets beters!?
Er wordt gesproken over goed georganiseerde misdaad maar ik heb mijn twijfels :lol:
0 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 19 Mar 2014, 20:29

Hier de vatnummers:

Gestolen bij een inbraak in Amersfoort: Caol Ila Spirit of Scotland 2006. vatnummers:
305217 - 313 flessen
305218 - 294 flessen
306207 - 383 flessen
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 19 Mar 2014, 21:21

WhiskyclubSpakenburg schreef:Waarom 1000 flessen 7 jaar oude Caol Ila rippen? Niks mis mee hoor maar er stond toch vast wel iets beters!?
Er wordt gesproken over goed georganiseerde misdaad maar ik heb mijn twijfels :lol:

Hahaha daar stond dat alarm voor hè, de betere whisky. Deze zijn misschien voor de cola bij het buurthuis van de lokale badboys? :lol:
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 19 Mar 2014, 21:30

Is gestolen om namaak flessen en op ebay gekochte lege flessen Port Ellen mee te vullen
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”