Glenfiddich en Balvenie naar Maxxium

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Glenfiddich en Balvenie naar Maxxium

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 01 Dec 2011, 16:47

Persbericht

1 december, 2011

Nieuwe distributiesamenwerking in Nederland

William Grant & Sons en Maxxium Nederland hebben vandaag aangekondigd dat William Grant & Sons heeft besloten om de distributie van haar merken voor de Nederlandse markt, momenteel vertegenwoordigd door International Marques, zal overdragen aan Maxxium Nederland.

Per 1 April 2012 zal Maxxium Nederland de distributie verzorgen van de merken - Grant's, Glenfiddich, The Balvenie, Tullamore Dew, Clan Mac Gregor en Hendrick's.

Deze beslissing volgt op het vertrek van Marnier-Lapostolle uit International Marques en een heroverweging van de Nederlandse markt met William Grant & Sons’ overgebleven joint venture partner Campari, wat tot de conclusie leidde dat een kleinere schaal van de huidige operatie niet houdbaar was.

William Grant & Sons’ EMEA Managing Director Gordon Dron: “Dit is een erg moeilijke beslissing geweest en we willen het team van International Marques bedanken voor hun betrokkenheid en support van onze business. De distributieovereenkomst die we hebben gesloten met Maxxium Nederland geeft ons een opwindende kans om de groei voor onze merken te versterken en om onderdeel te zijn van een sterke portfolio van premium merken.”

Thomas Clamens, Managing Director van Maxxium Nederland voegt toe: “De aanvulling van deze mooie premium merken versterkt de portfolio van Maxxium Nederland en haar positie in de whisky en gin categorie. We zijn er van overtuigd dat Maxxium Nederland de William Grant’s merken naar een hoger niveau zal brengen.”

- Einde -
Bron: Maxxium Nederland.
0 x

Valon
Senior
Senior

Re: Glenfiddich en Balvenie naar Maxxium

Ongelezen berichtdoor Valon » 01 Dec 2011, 17:02

Samen met Diageo beheert Maxxium met deze zet een zeer ruim portfolio.

Het is wachten totdat één van de leveranciers bier in het pakket durft op te nemen. Hiermee vervolgens als concurrent tegen de traditionele brouwerijen zal gaan optreden.

Zal nog wel de nodige jaren duren, gezien de immense verschuiving op de markt die hiermee zal gaan plaatsvinden, maar het gaat gebeuren.
0 x

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 01 Dec 2011, 18:03

IK BEN ER ZEER CONTENT MEE.... zo dat ben ik kwijt ;-)
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Dec 2011, 22:20

whiskysite schreef:IK BEN ER ZEER CONTENT MEE.... zo dat ben ik kwijt ;-)

Zo, opgepotte frustraties komen er uit? :D
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 02 Dec 2011, 12:42

whiskysite schreef:IK BEN ER ZEER CONTENT MEE.... zo dat ben ik kwijt ;-)

Dit moet een achtergrond hebben. Slechte ervaringen met IM? Of gewoon een supporter
van Maxxium?

Merken William Grant & Sons over naar Maxxium.
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”