Huismerk Whisky door Gall & Gall

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
JayDie
Moderator
Moderator

Huismerk Whisky door Gall & Gall

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Okt 2011, 13:06

Gall & Gall komt met een huismerk voor sterke drank, ook voor Whisky! :?

Pikt Jan Beek van Whisky World hem eruit...?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Valon
Senior
Senior

Re: Huismerk Whisky door Gall & Gall

Ongelezen berichtdoor Valon » 15 Okt 2011, 11:37

In een tijd waarin de consument verwend is geraakt en van werkelijk alles heeft mogen genieten, zijn we aanbeland in een periode die voor een ruime meerderheid van de consumenten betrekking heeft op zorgvuldige bestedingen. Er moeten keuzes worden gemaakt.

Gekeken vanuit dat perspectief is dit een goede zet van Gall & Gall. Immers, er wordt ingespeeld op de zeer bepalende maatschappelijke ontwikkeling en hiermee ook een vervolg gegeven aan de zeer succesvolle koers van de AH. Kortom, de Ahold group die al enkele jaren met het 'huismerkbeleid' in combinatie met de 'personificatie van het merk' een zeer succesvolle formule in handen heeft.

Ik vind het een bijzonder goede ontwikkeling voor Nederland. Terwijl de prijzen sterk blijven stijgen en we het in Nederland moeilijker gaan krijgen, ben ik bijzonder tevreden dat aanbieders van producten opzoek gaan naar nieuwe mogelijkheden. Ik verwacht dat veel consumenten, die niet zozeer een 'perfecte' whisky willen kopen, hier blij mee zullen zijn.

Interessant filmpje trouwens. ;)
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Okt 2011, 13:06

Valon schreef:In een tijd waarin de consument verwend is geraakt en van werkelijk alles heeft mogen genieten, zijn we aanbeland in een periode die voor een ruime meerderheid van de consumenten betrekking heeft op zorgvuldige bestedingen. Er moeten keuzes worden gemaakt.

Gekeken vanuit dat perspectief is dit een goede zet van Gall & Gall. Immers, er wordt ingespeeld op de zeer bepalende maatschappelijke ontwikkeling en hiermee ook een vervolg gegeven aan de zeer succesvolle koers van de AH. Kortom, de Ahold group die al enkele jaren met het 'huismerkbeleid' in combinatie met de 'personificatie van het merk' een zeer succesvolle formule in handen heeft.

Ik vind het een bijzonder goede ontwikkeling voor Nederland. Terwijl de prijzen sterk blijven stijgen en we het in Nederland moeilijker gaan krijgen, ben ik bijzonder tevreden dat aanbieders van producten opzoek gaan naar nieuwe mogelijkheden. Ik verwacht dat veel consumenten, die niet zozeer een 'perfecte' whisky willen kopen, hier blij mee zullen zijn.

Interessant filmpje trouwens. ;)

Ja, Valon, voor Appie(dat hij moge rusten in vrede) en cs is dat wellicht 'n goede ontwikkeling in 'n veel breder verband, echter voor wat betreft de slijterijen en aanverwanten, die raken hun whisky's - van goedkoop tot duur/zeldzaam - ook wel kwijt, hoor. In meer of iets mindere mate. Want daar zorgen wij, whisky aficionado's en verzamelaars(is nl. niet 't zelfde!), voor! Als er 100 bijzondere Macallan's morgen op de markt zouden komen, voor 'n prijs van bijvoorbeeld € 179,=(geld ook voor een fles van € 279,=, vermoed ik) en op een leeftijd van 27 jaar oud, genummerd, komen wij(die af's en verz's) overeind en beginnen 'n heuse jacht naar deze "moet hebben"-fles, want ik had nog niet verteld, dat iemand(?) laat uitlekken, dat er een geweldige Macallan 27 yo zit aan te komen met enorme reviews, kortom de supperlatieven vliegen je letterlijk om de oren! Nog meer als bekend wordt, dat er voor de nederlandse markt maar 24 flessen beschikbaar zijn! Ja, ik heb hier ook aan mee gedaan en zal er hoogstwaarschijnlijk 'n volgende keer ook wel weer aan meedoen ;) Er zit in veel mensen gebakken, dat zij, voorzover de pecunia dat toelaat, graag voor de betere en dus ook duurdere whisky's gaan. Zij hebben dat er voor over. Leve de vrijheid.
Ik vind 't af en toe ook best wel 'ns leuk en doe er dan ook aan mee, mits de prijs niet té is, maar zoek ook graag tussen de independents, zoals G&M Reserve's en anderen naar de goedkopere en misschien wel net zo lekkere whisky's! Da's eigenlijk nóg leuker! En er zitten zelfs nog wel pareltjes tussen ook!
René
PS. Inderdaad aardig filmpje!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Okt 2011, 08:20

...en nu in de folder:
gall.png
gall.png (17.27 KiB) 6569 keer bekeken
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Andreas
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Andreas » 17 Jun 2013, 16:47

Nog een wat andere vraag over Gall@Gall huismerk: De Single Malt, 12yrs, --- heeft iemand kunnen achterhalen, wat voor Whisky dat eigenlijk is, waar vandaan etc.?
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Jun 2013, 17:09

Andreas schreef:Nog een wat andere vraag over Gall@Gall huismerk: De Single Malt, 12yrs, --- heeft iemand kunnen achterhalen, wat voor Whisky dat eigenlijk is, waar vandaan etc.?

Speyside staat op het etiket. Het zou me niets verbazen als dit de ene keer van distillery x en de andere keer van distillery y komt. Er zijn redelijk wat Speyside distilleries die 'blendvuller' malts produceren die de beschrijving op het label (elegant, noten, granen, honing) zouden passen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

langevloei
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Huismerk Whisky door Gall & Gall Giftig?

Ongelezen berichtdoor langevloei » 06 Jan 2015, 23:23

Kocht v.d. week een liter en verwachte de normale wat tamme afdronk, hing ik ineens met mijn nagels in het dak. Vreselijk sterke na smaak, die ik niet gewend was. Dus ik terug naar de slijter mijn beklag doen. Bleek de 1 literfles onverkrijgbaar, en volgens de medewerker aldaar was ik niet de enige die soelaas kwam halen. Is er dan toch iets mis gegaan bij de productie? In ieder geval heb een staartje bewaard wat binnenkort naar het Lab van de Frico-Domo gaat alhier in Leeuwarden. Ben benieuwd wat de alcoholweger gaat zeggen. Wij weten , als geen ander, dat de eerste twee draws giftig zijn. Als dat er door gekomen is..... :o
:Pipersmile
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 07 Jan 2015, 13:22

Frico-Domo? De zuivel? Eerste twee draws giftig? Waar heb je het over?
1 x
BAM! - ook op Facebook

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 08 Jan 2015, 20:59

Nou ja zeg whisky giftig... onzin lijkt mij, alcohol is sowieso geen gezondheidsdrankje hoor. Koop dan Yakult of hoe heet dat smerige kleine flesje zuivel
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 08 Jan 2015, 22:33

JacobaEd schreef:Nou ja zeg whisky giftig... onzin lijkt mij, alcohol is sowieso geen gezondheidsdrankje hoor. Koop dan Yakult of hoe heet dat smerige kleine flesje zuivel

nou volgens mij zit er in whisky geen enkel kunstmatige toevoeging. Dus het is al "gezonder"als 60% van ons eten en drinken :gnif
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 08 Jan 2015, 22:56

langevloei schreef:Kocht v.d. week een liter en verwachte de normale wat tamme afdronk, hing ik ineens met mijn nagels in het dak. Vreselijk sterke na smaak, die ik niet gewend was. Dus ik terug naar de slijter mijn beklag doen. Bleek de 1 literfles onverkrijgbaar, en volgens de medewerker aldaar was ik niet de enige die soelaas kwam halen. Is er dan toch iets mis gegaan bij de productie? In ieder geval heb een staartje bewaard wat binnenkort naar het Lab van de Frico-Domo gaat alhier in Leeuwarden. Ben benieuwd wat de alcoholweger gaat zeggen. Wij weten , als geen ander, dat de eerste twee draws giftig zijn. Als dat er door gekomen is..... :o

Waarover heb je beklag gedaan en wat bedoel je met je nagels in het dak zitten?
Waarom drink je überhaupt huismerk whisky als je er verstand van hebt? ;)
Ben wel nieuwsgierig naar wat uit de analyse komt. Hou ons op de hoogte he.
1 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 08 Jan 2015, 23:00

langevloei schreef:Kocht v.d. week een liter en verwachte de normale wat tamme afdronk, hing ik ineens met mijn nagels in het dak. Vreselijk sterke na smaak, die ik niet gewend was. Dus ik terug naar de slijter mijn beklag doen. Bleek de 1 literfles onverkrijgbaar, en volgens de medewerker aldaar was ik niet de enige die soelaas kwam halen. Is er dan toch iets mis gegaan bij de productie? In ieder geval heb een staartje bewaard wat binnenkort naar het Lab van de Frico-Domo gaat alhier in Leeuwarden. Ben benieuwd wat de alcoholweger gaat zeggen. Wij weten , als geen ander, dat de eerste twee draws giftig zijn. Als dat er door gekomen is..... :o

heeft een liter gekocht maar wel een restje bewaard???? dus 900cl heeft die opgedronken en de rest om te testen.... Ik vind alles een beetje vreemd...maar ja ik kan het ook fout hebben. :(
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Jan 2015, 23:46

daytona955 schreef:

heeft een liter gekocht maar wel een restje bewaard???? dus 900cl heeft die opgedronken en de rest om te testen.... Ik vind alles een beetje vreemd...maar ja ik kan het ook fout hebben. :(

Zeker omdat uit z'n reactie blijkt dat hij niet te zuipen is. En dan toch bijna de hele fles leegdrinken.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 13 Jan 2015, 08:51

Peter87 schreef:Zeker omdat uit z'n reactie blijkt dat hij niet te zuipen is. En dan toch bijna de hele fles leegdrinken.

Je kan moeilijk gaan klagen als je met een lege fles in de winkel komt aanzetten. :lol:

Verder geloof ik niet dat het giftig is. Desondanks ben ik erg benieuwd naar de testresultaten. Wat wil je gaan testen eigenlijk, ga je met specifieke vragen op pad?

daytona955 schreef:Nou volgens mij zit er in whisky geen enkel kunstmatige toevoeging. Dus het is al "gezonder"als 60% van ons eten en drinken :gnif

Karamel is toch een aardige toevoeging (dat ook nog eens over de houdbaarheidsdatum is wanneer jij je eerste slok neemt). En de drankrestjes uit vaten lijkt me bijvoorbeeld ook een aardige toevoeging. Er is niemand van de officiële instanties die controleert hoeveel die laatste toevoeging is...maar goed, we gaan natuurlijk uit van een super eerlijke industrie. :lol:
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 13 Jan 2015, 18:49

Maar wat zou hij überhaupt bedoelen met de eerste twee draws? De voorloop? Als het zo is dan valt het met de giftigheid nog wel mee. De concentratie methanol (want daar hebben we het over) is uit granen erg laag. Het gevaar zit in fruitdistillaten voornamelijk.

Neemt niet weg dat de voorloop van whisky best smerig schijnt te zijn ;)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”