Jubileumfles 15 jarig bestaan, aanmelden sluit op 14 april!

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor fjharms » 06 Apr 2024, 13:13

Slight schreef:...
Ik heb vandaag dankbaar gebruik gemaakt van het aanbod, en ben even bij Jimmy aangewaaid. Meteen gezellig een uur zitten kletsen over whisky. Hij had niet 1, maar zelfs 3 samples voor me klaargezet om mee te nemen. Ik denk dat ik ze dit weekend eens ga proeven op mijn gemak. Uiteraard heb ik mijn schuld afgelost met een sample in ruil, hij heeft van mij de Craigellachie 10yo van Infrequent Flyers op Madeira Hogshead gekregen.

Ik heb van hem gekregen:
Invergordon 1986 WDS - 37yo - Refill butt / 2nd ex Staoisha Oloroso Octave
Port Dundas 2000 WDS - 21yo - Bourbon Barrel / PX Sherry Quartercask Finish
Girvan 1991 WDS - 30yo - Refill barrel / 1st fill Oloroso quarter

Ik ben erg blij hiermee! Ik denk dat het een mooie start is voor mijn grain avontuur. To be continued.
....


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je grain avontuur. Heb je ze al geproefd, en zo ja, wat vond je ervan?
0 x
Afbeelding

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Slight » 06 Apr 2024, 21:57

fjharms schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je grain avontuur. Heb je ze al geproefd, en zo ja, wat vond je ervan?

Ik zal het even delen, met het risico dat het off-topic is. Gelukkig ben jij mod, dus ik geniet tijdelijk even immuniteit in deze kwestie :D

Ik was zeer onder de indruk van de hoge kwaliteit van de samples van Jimbeau. Ik vond het zelfs moeilijk om te herkennen dat het om grain ging. In de afdronk merkte ik het wel, die was iets scherper dan bij malt. Zelfs na meer dan 30 jaar in een vat. Maar de tweede rijping heeft het geheel wel goed gedaan. Totaal geen schuur- of lijmlucht, waar je misschien wel aan denkt bij grain.

Ik werd vooral blij van de Girvan, die deed echt niet onder voor een single malt ervaring. De neus had diepe houtgeuren, tabak en rood fruit. De Port Dundas was ook niet verkeerd, maar deze was wel meer gesloten, met wat water iets beter. Op het pallet waren ze allebei erg goed te hebben. Mijn mening over een grain whisky is daarmee dan ook een stuk beter geworden.

De Invergordon op Staoisha vat was niet zo mijn stijl. Ik drink niet graag peated whisky. Maar dankzij dat sample was het me wel gelukt om bij de Whiskydudes blind tasting een ander sample op een Staoisha vat direct te herkennen :nat :duimop Het gevolg van de tasting is echter wel dat mijn whiskybudget er even doorheen is :(
8 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
fjharms
Moderator
Moderator
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Mar 2016, 11:56
Locatie: regio Eindhoven

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor fjharms » 07 Apr 2024, 09:27

Slight schreef:... Het gevolg van de tasting is echter wel dat mijn whiskybudget er even doorheen is :(

Dit betekent hopelijk toch niet dat je geen budget meer hebt voor de Jubileumfles? :o
0 x
Afbeelding

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Slight » 07 Apr 2024, 13:41

fjharms schreef:
Slight schreef:... Het gevolg van de tasting is echter wel dat mijn whiskybudget er even doorheen is :(

Dit betekent hopelijk toch niet dat je geen budget meer hebt voor de Jubileumfles? :o

Ik vrees het. Maar bekijk het positief, ik ben wel voornemens om op een later moment een grain toe te voegen aan mijn collectie. Dat is al een overwinning op zich :lol:
0 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Roland... » 07 Apr 2024, 14:36

Slight schreef:Ik vrees het. Maar bekijk het positief, ik ben wel voornemens om op een later moment een grain toe te voegen aan mijn collectie. Dat is al een overwinning op zich :lol:


Maar in dit topic schieten we daar dus helemaal niets mee op…
1 x
Afbeelding

Dawisknie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 Dec 2022, 10:36

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 07 Apr 2024, 22:10

Ik zou ook graag een flesje willen bemachtigen.

:duimop
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Roland... » 11 Apr 2024, 13:54

Volgens mij zitten we op 54 flesjes, met nog 3 dagen te gaan...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Apr 2024, 14:12

6391 leden.
Ongeacht op welk tijdstip je inlogt, er zijn continu minimaal 50 tot 100 bezoekers online, maar vaker honderden dan tientallen......
En toch lijkt het forum wel stervende :roll:
Laatst gewijzigd door Fat Bastard! op 11 Apr 2024, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

vbreemen
Senior
Senior
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 Jun 2012, 20:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor vbreemen » 11 Apr 2024, 14:55

Ik ben een trouwe lezer. Volg wat er gepost wordt dagelijks via een rss feed.
Ik waardeer wat er gepost wordt maar heb zelf niet de behoefte om me veel te laten horen.
Waarschijnlijk zijn er veel meer "lurkers" zoals mij.
1 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Roland... » 11 Apr 2024, 16:08

vbreemen schreef:Ik ben een trouwe lezer. Volg wat er gepost wordt dagelijks via een rss feed.
Ik waardeer wat er gepost wordt maar heb zelf niet de behoefte om me veel te laten horen.
Waarschijnlijk zijn er veel meer "lurkers" zoals mij.


De trouwe lurkers mogen zich ook melden voor een flesje, en daarna weer lekker verder lurken...
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 11 Apr 2024, 18:56

Blijft toch jammer dat mensen eerst melden een flesje te willen, maar vervolgens als puntje bij paaltje komt afhaken
3 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 830
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 11 Apr 2024, 19:48

Ik had op zich best interesse in een flesje echter zit ik niet te wachten op een grain en al helemaal niet op een die een finish heeft ondergaan. Dat is gewoon niet mijn recept. Kan toch prima? Als ik straks eens een sample heb geproefd en denk van Mmmmm lekker, koop ik m alsnog.
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Slight
Actief lid
Actief lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 Okt 2023, 22:33
Locatie: Helmond

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor Slight » 11 Apr 2024, 20:10

Misschien niet helemaal volgens de regels van de AVG, maar kan er niet een mailing uit naar alle leden? Of in ieder geval naar alle mensen die de setting 'Beheerders kunnen mij informatie e-mailen' op Ja hebben staan. Wellicht zijn er mensen die hier al een paar weken niet hebben gekeken, die wel interesse hebben. Ik zou in ieder geval niet boos worden als dat gedaan werd.
0 x
Afbeelding

erwin1975
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 Mar 2023, 13:51

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor erwin1975 » 11 Apr 2024, 20:16

ik had ook gemeld in de poll interesse te hebben.
Maar ben geen fan van grain en met een beperkt budget koop ik dan liever iets anders
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Jubileumfles 15 jarig bestaan

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Apr 2024, 20:40

Wouterk schreef:Ik had op zich best interesse in een flesje echter zit ik niet te wachten op een grain en al helemaal niet op een die een finish heeft ondergaan. Dat is gewoon niet mijn recept. Kan toch prima? Als ik straks eens een sample heb geproefd en denk van Mmmmm lekker, koop ik m alsnog.


Dat staat je natuurlijk volledig vrij. Wel jammer dat je, net als in het topic ‘je favoriete vat’ je totale gebrek aan kennis en inzicht over vattype en finishes / 2e rijpingen in zulke sterke bewoordingen etaleert. Niet erg als je er geen kaas van hebt gegeten en niet snapt hoe de vaten markt werkt hoor, maar om er dan een paar keer met gestrekt been in te gaan vind ik eigenlijk best apart.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten