Wijn & Whisky schuur Scharnegoutum : Grote uitslaande brand.

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Wijn & Whisky schuur Scharnegoutum : Grote uitslaande brand.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Jan 2023, 20:12

Ruud2612 schreef:Vreselijk om te lezen...

Ja, treurig verhaal. Gelukkig is er geen persoonlijk letsel, toch lijkt het me behoorlijk ingrijpend om mee te maken. Hopelijk lukt het ze om de doorstart te maken.

En ook maar weer eens het belang van deugdelijke brandmelders aangetoond.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

rvg95
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor rvg95 » 09 Jan 2023, 21:00

Fat Bastard! schreef:Bericht van Facebook gekopieerd:
Langs deze weg willen wij iedereen bedanken voor de vele warme redacties. Het waren er zoveel dat wij jammer genoeg niet iedereen persoonlijk konden bedanken. Berichten in de regionale pers en tv, facebook en RTL5 bracht een lawine van berichten, kaarten en bloemen uit het hele land opgang.
Onze dank gaat bijzonder uit na alle vrienden en (brandweer)mensen die zich ingezet hebben. Daarnaast Installatiebedrijf Kuijpers voor aansluitingen in de loods en bijgebouw en Louis van AA Computers die al onze gegevens heeft veilig kunnen stellen.
Het was emotioneel een enorme klap voor ons om in een paar uur je levenswerk in vlammen op te zien gaan. Een bijzonder bedrijf dat veel liefhebbers van buiten Friesland voor een dagje naar Sneek trok. Daarnaast zijn al mijn jeugd- en familie foto’s, diploma’s postzegel, strips en muntenverzameling in de vlammen opgegaan.
Voor iedereen die dit leest schaf een rookmelder aan. Wij konden binnen een paar minuten 112 bellen en het pand veilig verlaten met de gedachte dat een klein binnen brandje snel geblust zou zijn.
Murphy’s Law alles zat tegen; brandweer was bang voor gas en alcohol. Veel tijd verloren gegaan door paniek. Het pand had vanaf de opening warmte pompen en geen gas en er was geen pure alcohol aanwezig.. Politie wou dat ik het terrein verliet maar vergat dat ik wel een hoop kon betekenen. Doordat ik bij de bouw betrokken was wist ik waar alle brandwerende plafonds, muren en wanden stonden. Na 3 uur was het bedrijfsgedeelte nog steeds intact. Toen de zware balken van de dakconstructie door de brandwerende verdiepingsvloer boorden ontstond er brand op de begane grond. De brandweer werd gehinderd door een hevige storm en grote verkeersproblemen voor de omliggende te hulp schietende korpsen. Ongeluk op de A6 tunnel A7 overbelasting op overige aanrijroutes.
Toen de brand nagenoeg geblust was heeft de brandweer mijn laptop en jas met huis en auto sleutels van de kapstok kunnen halen. Ik was verkleumd erg blij want de jas was reuze warm.
Paul en Martha Bijlsma
PS Wij hopen zo snel mogelijk een herstart te maken.

Zag hem vanochtend inderdaad voorbijkomen. Ontzettend knap hoe ze het onder woorden brengen zo kort na deze dag... Hopelijk kunnen ze spoedig weer vooruit!
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Mar 2023, 14:38

Vandaag voor het eerst weer even open. Nog een hoop gedoe met de verzekering vertelde Paul, maar de doorstart gaat er zeker komen :duimop
2 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 25 Mar 2023, 15:44

Rien68 schreef:Vandaag voor het eerst weer even open. Nog een hoop gedoe met de verzekering vertelde Paul, maar de doorstart gaat er zeker komen :duimop

Gewoon weer op de oude locatie Rien?
Hou ons op de hoogte zodra ze weer officieel open gaan.
Dan ga ik ze zeker weer een bezoekje brengen. :hoedaf
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Mar 2023, 16:29

Freddy schreef:
Rien68 schreef:Vandaag voor het eerst weer even open. Nog een hoop gedoe met de verzekering vertelde Paul, maar de doorstart gaat er zeker komen :duimop

Gewoon weer op de oude locatie Rien?
Hou ons op de hoogte zodra ze weer officieel open gaan.

Zelfde locatie, alleen in het kleine gebouw/kantoortje

Voorlopig zijn ze iedere zaterdag van 10.00-17.00 geopend.
En donderdag en vrijdag alleen op afspraak.
1 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”