Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Dec 2022, 18:36

Ik snap op voorhand al die ophef niet. Naast het gegeven dat de Gall hier in Nunspeet er 1 is waar je nog niet dood gevonden wil worden, vind ik het hele concept van ‘betalen voor korting’ echt te bizar voor woorden. Wat denken ze wel niet? Enerzijds geef je ze gratis gegevens van waar en hoe je koopgedrag is bij Gall, iets wat goud waard is voor zulke bedrijven. En daarna ga je ze vrolijk geld geven om ‘korting’ te krijgen op flessen waarvan ze of de waarde eerst even omhoog schroeven om die korting op te vangen, of partijen goed ingekocht hebben waardoor het ze netto precies niks kost. En ondertussen geven de klanten ze nog geld toe ook. Die lui lachen zich een breuk. En maar wapperen met dat kaartje. :HitHead Alsof ik entreegeld moet gaan betalen om boodschappen te mógen doen bij de lokale Jumbo :domdom

Laat ze lekker stoppen met die veredelde korting van ze. Lekker belangrijk…
Afbeelding
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 08 Jan 2023, 09:57

Had mailing ontvangen dat de gespaarde punten per 31 maart 2023 komen te vervallen.

En klopt helemaal dat jij je gegevens opgeeft in ruil voor dat ze bijhouden wat je koopt (effectief krijg je daar de punten voor, ook zonder het kaartje). Ik geef mijn gegevens ook op aan de lokale Jumbo als ik daar mijn Jumbo extra pas scan. In ruil voor punten (die in te wisselen zijn voor gratis producten) weten ze ook alles wat ik koop. De vraag of je je privacy wil opgeven kun je natuurlijk alleen maar zelf bepalen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 08 Jan 2023, 16:38

Ook ik kreeg een mail dat de punten vervallen per 31-03.
Dus ik dacht, goh effe checken wat er tegenover die punten staat.
Oa een kurketrekker, fancy wijnrekje en wat bonnen die in geen enkele combi te gebruiken zijn.
PPPPfffffrrrrrrrtttttttttttt dacht ik toen.
Moet wel zeggen dat ik een betaalbare Balvenie onderweg heb ( de 10 % incl gratis verzending maken het soms dan toch interessant).
Groet Cor
0 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2757
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Daan » 18 Jan 2023, 20:40

Nou, the story continues!

Na de eerste opmerkingen als reactie op mijn openingspost kreeg ik al wat verhalen over coupons die je kon kopen met punten (maar die werken met een maximumflesprijs van 50 euro en dat de vaste klantenkorting nog zou werken tot flessen van max 100 euro).

Daarna had ik contact met een aardige dame van de klantenservice die me alsnog een coupon voor 20% korting op één artikel naar keuze gaf.
De enige voorwaarde: fles mocht niet al in de aanbieding zijn. Ok, dat klinkt logisch zou je zeggen.

En toen begon het.
Fles (>100 euro en niet al in de aanbieding) toegevoegd aan de winkelmand. Coupon erbij. Niks.
Enkel de klantenkorting van 10% bleef in de berekening staan.

Dus de dag erna nog een keer een gesprek geopend met de klantenservice.
Verhaal uitgelegd. Nieuwe coupon gekregen. En ja hoor, herhaling van zetten.

Toen maar eens gemaild. Wat vervelend voor u! Hier is een nieuwe coupon.
20% korting op 1 fles naar keuze, en die mag niet al in de aanbieding zijn. Nee nee, dat weet ik! Bedankt!
Nog een keer geprobeerd.. je raad het al..

Nóg maar eens gemaild. Ai meneer, wat naar. Hier is een nieuwe coupon.
Heeft u uw cookies misschien al verwijderd? Of een andere browser geprobeerd?
Advies ter harte genomen, beide gedaan. Andere browser. Proces weer doorlopen.
Tromgeroffel..... WEER GEEN KORTING :boos

Mijn geduld weer danig (no pun intended) op de proef gesteld.
Dus nog maar eens gemaild. Meneer, wat vervelend. We gaan het anders doen.
Ik heb hier een coupon die we normaal gebruiken voor 20% welkomstkorting.
Die zou het moeten doen, net nog getest.
Let wel he, we zijn inmiddels ruim een maand (!) verder.

Dus vanavond deze magische coupon geprobeerd. En ja hoor, waarempel, wie had dat gedacht!
Nope. Weer geen korting! Dus per ommegaande de mail beantwoord, met een screenshot erbij.

En toen kwam het, de laatste mail van G&G. Met het verlossende woord:
"De fles is meer dan €50 euro en werkt daardoor ook niet. Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben."
......... :Tongue

Dan wil je toch in de auto stappen en......... lekker de radio aanzetten en rustig een rondje gaan rijden ofzo? :gnif

Wat een ongelooflijk slechte service. Zelden zoiets meegemaakt.
Heb denk ik contact gehad met een half dozijn medewerkers van de klantenservice.
Elke keer een nieuwe coupon gehad voor 20% korting. Niemand heeft óóit iets gezegd over een maximumprijs.
En pas als je het plaatje meestuurt schakelen er blijkbaar wat hersencellen in en komt iemand op het idee "OOOOH, maar die fles is te duuuuuur."

:domdom

Ik denk dat ik aardig klaar ben met G&G.
5 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Koning » 18 Jan 2023, 21:08

Ai ai ai, wat een vreselijk verhaal Daan!
Heb zelf er zelf al een jaar of 6 niks meer gekocht door de onaantrekkelijke prijzen en die gekke betaal-om-korting te krijgen klantenkaart. Heb niks gemist zo te lezen..
Heb nu echter een Gall & Gall cadeaukaart van 50€ gekregen. Doen ze nog aan de wilde whisky weken? Zou een mooi moment zijn om die kaart in liquide middelen om te zetten.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 18 Jan 2023, 23:36

Koning schreef:Heb nu echter een Gall & Gall cadeaukaart van 50€ gekregen. Doen ze nog aan de wilde whisky weken? Zou een mooi moment zijn om die kaart in liquide middelen om te zetten.


Afgelopen jaren telkens rond de krokus vakantie dacht ik.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 19 Jan 2023, 10:03

Daan schreef:En toen kwam het, de laatste mail van G&G. Met het verlossende woord:
"De fles is meer dan €50 euro en werkt daardoor ook niet. Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben."
......... :Tongue

Elke keer een nieuwe coupon gehad voor 20% korting. Niemand heeft óóit iets gezegd over een maximumprijs.
En pas als je het plaatje meestuurt schakelen er blijkbaar wat hersencellen in en komt iemand op het idee "OOOOH, maar die fles is te duuuuuur."


Realiseer je ook wel dat die grens van €50 voor een fles ook gigantisch hoog is, zeker in vergelijking met het salaris wat de medewerkers daar verdienen....euh, krijgen. :Scratch

Met dat punten-spaar-vehicel van G&G kan je (bij voldoende punten uiteraard) bonnen 'kopen', je hebt keuze uit:
- een fles met maximale flesprijs €50 -> 25% korting
- een fles met minimale flesprijs €50 -> €12,50 korting
Dat hun eigen personeel dit niet weet is op z'n minst gezegd bedenkelijk.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Jan 2023, 19:57

Fat Bastard! schreef:... zeker in vergelijking met het salaris wat de medewerkers daar verdienen....euh, krijgen. :Scratch
...
Dat hun eigen personeel dit niet weet is op z'n minst gezegd bedenkelijk.
Neem het ze niet kwalijk; het een heeft vast een relatie met het andere. Het investeren in je personeel is meer dan periodiek een bepaald bedrag overmaken op zijn of haar bankrekening.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 503
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Koning » 20 Feb 2023, 18:03

Koning schreef:Ai ai ai, wat een vreselijk verhaal Daan!
Heb zelf er zelf al een jaar of 6 niks meer gekocht door de onaantrekkelijke prijzen en die gekke betaal-om-korting te krijgen klantenkaart. Heb niks gemist zo te lezen..
Heb nu echter een Gall & Gall cadeaukaart van 50€ gekregen. Doen ze nog aan de wilde whisky weken? Zou een mooi moment zijn om die kaart in liquide middelen om te zetten.


Nou, die wilde whiskyweken zijn begonnen. Wild word ik er allesbehalve van, er doen slechts 150 flessen mee waarvan je op een significant deel ook nog zo'n premium klantenkaart moet hebben. En de selectie voor de flessen van meer dan 50€ (voor de cadeaukaart) is zelfs ronduit schraal te noemen.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 762
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 22:00
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 20 Feb 2023, 18:44

Klopt.. heb ook niks interessants kunnen vinden. En het duurder segment ook niks van een leuke korting, staat daar veel te duur geprijsd helaas.
0 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1628
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Feb 2023, 19:21

Kek marketingconceptje hoor, jullie raken er maar niet over uitgepraat: premium aanbiedingen met een toegangspasje, lekker geregeld. En dan weet ik de meeste van die premiums hier in de omgeving bij fatsoenlijke slijters nog wel goedkoper te vinden ook (veelal reguliere prijzen). :domdom
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 20 Feb 2023, 19:29

Nou zeg dat David :P de spijker op z’n kop
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

BVK
Actief lid
Actief lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 Feb 2023, 19:05

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor BVK » 21 Feb 2023, 21:53

Wat interessant om dit te lezen, bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties! Ik stond namelijk op het punt om zelf een premuim kaart aan te schaffen, maar denk dat ik dat beter maar over kan slaan na jullie reacties te hebben gelezen.. :P :P

Wel ben ik dan benieuwd, waar halen jullie de mooie flessen voor een vriendelijke prijs? Merk dat alles overal best prijzig word (of ligt dat aan mij)
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2023, 22:20

BVK schreef:Wat interessant om dit te lezen, bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties! Ik stond namelijk op het punt om zelf een premuim kaart aan te schaffen, maar denk dat ik dat beter maar over kan slaan na jullie reacties te hebben gelezen.. :P :P

Wel ben ik dan benieuwd, waar halen jullie de mooie flessen voor een vriendelijke prijs? Merk dat alles overal best prijzig word (of ligt dat aan mij)

Dan gaan we het al gauw hebben over
‘De relatie met je lokale slijter’ ofzoiets.

:bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

BVK
Actief lid
Actief lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 Feb 2023, 19:05

Re: Gall & Gall gestopt met verjaardagskorting (25%)?

Ongelezen berichtdoor BVK » 21 Feb 2023, 22:38

Cask1988 schreef:
BVK schreef:Wat interessant om dit te lezen, bedankt allemaal voor jullie uitgebreide reacties! Ik stond namelijk op het punt om zelf een premuim kaart aan te schaffen, maar denk dat ik dat beter maar over kan slaan na jullie reacties te hebben gelezen.. :P :P

Wel ben ik dan benieuwd, waar halen jullie de mooie flessen voor een vriendelijke prijs? Merk dat alles overal best prijzig word (of ligt dat aan mij)

Dan gaan we het al gauw hebben over
‘De relatie met je lokale slijter’ ofzoiets.

:bigsmile


Ja dat is zeker een must, enige probleem is dat wij hier in de omgeving geen slijterij hebben.. Moet dan toch al snel 15km gaan rijden en dan de vraag, wat is een goede slijterij..
0 x


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast