Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.

Vind jij het nog steeds de moeite waard je G&G kaart te blijven verlengen?

Ja zeker, die 10% korting op whisky gebruik ik regelmatig in de winkel of online
6
13%
Ja, maar alleen voor de 20-25% kortingen bij verlengen of rond je verjaardag
6
13%
Ja, maar ik koop ook veel wijn met de korting. Voor whisky vind ik het niet interessant.
3
6%
Ik twijfel. De 20-25% kortingen vind ik de moeite maar de reguliere 10% niet.
3
6%
Nee, en dat ligt vooral aan de kortingen. Niet de moeite waard.
1
2%
Nee, en dat ligt vooral aan het aanbod.
16
34%
Hahahaha wie koopt er nou nog whisky bij de G&G
12
26%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Daan » 22 Okt 2021, 09:52

Van de week ontving ik een mailtje van Gall & Gall dat mijn klantenkaart bijna verloopt.
Ik kon nu verlengen voor weer een jaar lang korting, en een eenmalige 25% kortingsbon op een fles whisky! :hoera

Alleen.. toen ging ik nadenken. Hoe vaak gebruik ik die kortingen eigenlijk nog?
Een tijd geleden kocht ik nog wel eens GD met korting. Bijna compleet uit het assortiment verdwenen.
Ik kocht rond mijn verjaardag vroeger met de 25% korting een Glengoyne 25, of HP25 of andere dure fles.
Daardoor waren ze net wat interessanter dan bij andere aanbieders. Maar ook deze zijn verdwenen uit het aanbod.
En de flessen die er nog staan zijn zelfs met 25% korting elders goedkoper verkrijgbaar.

Kortom.. Ik kan eigenlijk weinig reden bedenken om nog te verlengen.
En ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat bij meer forumleden speelt.

:Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 22 Okt 2021, 10:03

Nog nooit zo'n kaart gehad.

Whisky kopen bij de Gall&Gall, laatste keer is een Four Roses single barrel geweest, 4 / 5 jaar geleden denk ik. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor bottelingen je koopt, maar als dat voornamelijk IB's zijn is er niets interessants te beleven daar. Die paar OB's die nog wel behoorlijk geprijsd zijn tijdens bijvoorbeeld de whiskydagen koop ik dan wel bij een echte slijter (en dan nog ben je vaak niet eens duurder uit).
1 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3042
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Dre » 22 Okt 2021, 10:53

Daan schreef:Kortom.. Ik kan eigenlijk weinig reden bedenken om nog te verlengen.
En ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat bij meer forumleden speelt.

Ik had er ook eentje, die verliep ergens een half jaar geleden of zo. Zat ik me toen precies hetzelfde af te vragen. In het verleden hadden ze écht nog wel heel af en toe leuk aanbod, zeker met korting e.d. soms ook tegen best hele scherpe prijzen. In ieder geval voldoende voor toen om die kaart nog wel aan te houden.
Maar zoals je zelf inmiddels ook al aangeeft, hun aanbod is enórm teruggelopen, bijna alles (aan OB) wat nog wel de moeite waard was is inmiddels verdwenen uit hun assortiment. Ook hadden ze in het verleden zelf nog een aantal keren geinige eigen IB-bottelingen via SV of Old Particular, maar dat lijkt ook alweer verleden tijd.
Dus ik heb mijn pas toen lekker laten verlopen, en tot op de dag van vandaag nog werkelijk geen momentje ook maar iets van spijt van gehad.
1 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Okt 2021, 12:45

Vorig jaar met de 'verlengingskorting' een redbreast 21yo gekocht en pas geleden met mijn 'verjaardagskorting' een Ardbeg Uigeadail.
Met deze kortingen kon ik ze nergens anders kopen en heb ik die €10,00 er ruimschoots al weer uit.

Maar ben het met jullie eens dat het aanbod bij G&G hard terug loopt.
Ik koop we af en toe nog een flesje wijn dus daarvoor is het ook nog wel interessant.
Qua lokale slijters zijn we hier op het eiland helaas aangewezen op G&G anders zou ik hem denk ik ook niet meer verlengen.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 22 Okt 2021, 13:45

Ik kom niet meer bij G&G. Degene in Nunspeet is ronduit ruk en het personeel onbeschoft/onvriendelijk. Betalen om korting te krijgen vind ik sowieso erg krom, zeker met het aanbod dat dramatischer wordt met de dag
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1978
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 22 Okt 2021, 14:01

De afgelopen paar jaar heb ik mijn kaart verlengd en gebruikt om de jaarlijkse 25% korting in te zetten op een mooie fles die al in de aanbieding was.
Zo heb ik afgelopen jaren onder andere een Glendronach 18 en Glengoyne 21 erg schappelijk kunnen kopen.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1233
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 22 Okt 2021, 15:15

Heb er een Glengoyne 21 gekocht, werd toen gewezen op de kaart, deze voor 10 euro gekocht omdat ie direct 15 euro
opleverde, idd is het aanbod vrij summier geworden, maar ik denk toch dat ik hem verleng, die 10 euro
haal ik er best wel uit.
Groet Cor
2 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor bodevami » 23 Okt 2021, 18:10

Ik ben ook zeker wel content met mijn pas, als ik hem weer kan verlengen, dan doe ik dat zeker.
Ze hebben nu ook een nieuw spaarsysteem, waardoor je na een aantal aankopen extra's kan krijgen voor je punten, waaronder dus een 25% kortingsbon, dat levert dan ook wel weer lekker op !
1 x

Kl36
Actief lid
Actief lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 Jun 2020, 23:35

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Kl36 » 05 Jan 2022, 17:53

Met het nieuwe punten spaarsysteem is het toch soms wel interessant om wat flesjes daar te kopen.
Bij iedere uitgegeven 200 euro een voucher van 25% korting op een flesje naar keuze.
1 x

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Roelof » 05 Jan 2022, 19:12

met een maximale flesprijs van €50,-
0 x

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Roelof » 05 Jan 2022, 19:14

Maar je kan de code natuurlijk altijd proberen bij een duurdere fles. Het is mij al een keer gelukt, foutje ergens in het systeem
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 05 Jan 2022, 19:21

Roelof schreef:foutje ergens in het systeem

Die heeft de G&G vaker ja. Dacht rond de feestdagen de G&G hier in speetje nog eens een 2e kans te bieden. Doe es gek. Wat denk je? Fles in aanbieding scant normale prijs. In folder stond ie met korting, op de website net zo. Dat laat je ze zien. Geloven ze je nóg niet, gaan ze het zelf nóg eens opzoeken. Dan komen ze erachter dat je gelijk hebt. Gaan ze eerst nog emmeren dat het een kaarthouder actie is, wat dus echt nergens staat maar bij andere flessen wel. Proberen ze van de gelegenheid gebruik te maken en je die kaart aan te smeren ‘want dan krijg je die korting’ :shock: En wat denk je dat de reactie uiteindelijk was? ‘Excuses meneer onze excuses er gaat hier iets fout in ons systeem maar we maken het in orde’
Was t maar waar. Je krijgt 2 zwaar onbeschofte chagrijnige verkopers die nógmaals beweren dat het toch de gewone prijs is en zodra ze merken dat je voet bij stuk houdt, wordt de fles afgerekend door de ene chagrijn en haalt de andere chagrijn het héle schap leeg, rukt het kaartje weg en zegt: ‘zo, dit verkopen we voorlopig niet meer tot de aanbieding weg is, dat gezijk met die klanten’
Ik stond werkelijk waar wederom met m’n bek vol tanden. Is echt niet te filmen. Drankbarbaren. Gall Nunspeet en ik worden geen vriendjes meer :( en die kaart mogen ze steken waar de zon niet schijnt :lekker
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Roelof » 05 Jan 2022, 19:33

Wat een slechte service, daar zou ik ook niet meer komen.
Maar de klantenkaart is ook online te gebruiken en gratis verzending vanaf 50 euro is best aantrekkelijk.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 05 Jan 2022, 19:38

Mja alleen kom ik bij Gall zelden aan dat bedrag dus dat tientje haal ik er denk ik niet eens uit. En daarnaast:
Cask1988 schreef:Eerst moeten betalen om korting te krijgen vind ik sowieso erg krom, zeker met het aanbod dat dramatischer wordt met de dag

Alles bij elkaar zegt t m.i. iets over de mentaliteit van de Gall als concept. Dan betaal ik liever 5-10€ meer door het bij m’n ‘huisslijter’ te halen. Daar krijg je nog een gezellig praatje, een bakkie en leuke dingen te proeven. Dat is me meer waard dan die korting.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Twijfel over ... verlengen van de G&G kaart

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Jan 2022, 20:55

Zijn er ook wel Gall's die meer voeren dan het standaard assortiment. Als er zo een bij je in de buurt zit is het misschien wel de moeite.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten