Glenn Luss
- goosebumps
- Senior

Glenn Luss
Weer een nieuwe distilleerderij die eraan komt. Glen Luss, on the shores of Loch Lomond.
Prima te combineren met een bezoekje aan Glengoyne vanuit Glasgow zou ik zeggen.
Ze gaan naast whisky ook nog andere drankjes maken. Gin, maar ook Rum, Vodka en Craft Bier.
https://glenluss.co.uk/
Prima te combineren met een bezoekje aan Glengoyne vanuit Glasgow zou ik zeggen.
Ze gaan naast whisky ook nog andere drankjes maken. Gin, maar ook Rum, Vodka en Craft Bier.
https://glenluss.co.uk/
2 x
Re: Glenn Luss
Ah, gelukkig. Er begon al een ernstig tekort te ontstaan aan nieuwe distilleries
Geintje, misschien maken ze straks wel het beste distillaat ooit.
En ze maken ook andere dingen, kan ook leuk zijn.
Ik heb hier om de hoek een brouwerij zitten die heerlijke biertjes maakt bijvoorbeeld.
Maar toch ben ik altijd een beetje terughoudend bij dit soort nieuws.
Eerst jezelf maar eens bewijzen, en hopen dat niet iedereen in blinde FOMO-investeringsdrang alles opkoopt wat er na 3 jaar in een fles gedouwd wordt.
Geintje, misschien maken ze straks wel het beste distillaat ooit.
En ze maken ook andere dingen, kan ook leuk zijn.
Ik heb hier om de hoek een brouwerij zitten die heerlijke biertjes maakt bijvoorbeeld.
Maar toch ben ik altijd een beetje terughoudend bij dit soort nieuws.
Eerst jezelf maar eens bewijzen, en hopen dat niet iedereen in blinde FOMO-investeringsdrang alles opkoopt wat er na 3 jaar in een fles gedouwd wordt.
1 x
Nou zeg dat!! Werd tijd dat er weer eens wat nieuws bij kwam
Wel ‘lichte’ concurrentie voor Loch Lomond Distillery (al ligt dat nog wel een eindje verderop op een industrieterrein). De naam vink alleen een beetje cheap klinken a la glen Els.. maar dat zal persoonlijk zijn.
Alleen de leus waarmee ze hun cask programma’s proberen te slijten is Nouja niet echt origineel te noemen
Reserve Your Place in History
Maar heey, het werkt wel!
Ze zullen ook wel van alles gaan doen met bier gelagerd op whiskyvaten. Das wel altijd interessant
Maar 5k in ponden exclusief VAT voor een 50l quarter cask.... no thanks
Alleen de leus waarmee ze hun cask programma’s proberen te slijten is Nouja niet echt origineel te noemen
Reserve Your Place in History
Maar heey, het werkt wel!
Ze zullen ook wel van alles gaan doen met bier gelagerd op whiskyvaten. Das wel altijd interessant
Maar 5k in ponden exclusief VAT voor een 50l quarter cask.... no thanks

1 x
- goosebumps
- Senior

Ach ja, hoe meer whisky hoe meer vreugd zou ik zeggen. De flippers kunnen zich gaan richten op de ene nieuwe inaugural release na de andere. Dan kunnen wij in alle rust eens gaan kijken hoe die Nc'Nean, Ardamurchan, Thorabhaig, u.s.w. smaken wanneer ze weer verkrijgbaar zijn voor een normale prijs.
3 x
goosebumps schreef:De flippers kunnen zich gaan richten op de ene nieuwe inaugural release na de andere. Dan kunnen wij in alle rust eens gaan kijken hoe die Nc'Nean, Ardamurchan, Thorabhaig, u.s.w. smaken wanneer ze weer verkrijgbaar zijn voor een normale prijs.
Kijk! Dat zijn de goeie visies
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Cask1988 schreef:Maar 5k in ponden exclusief VAT voor een 50l quarter cask.... no thanks
Voor 5k £ krijg je een stuk meer dan alleen een vat hè...

Als je die 3 inaugural releases wegzet a £500 each, zit je nog maar op 3.5k £... en verkoop je de rest van de rommel maak je misschien wel groen cijfers onder de streep
.Ik zie mogelijkheden voor investeerders, en die hebben we in de krochten van dit forum las ik laatst ergens
.
6 x
2 ∞ & →
- defeatless
- Moderator

Was er niet iemand die wilde investeren in één flesje voor 3k?
Dit is DE uitgelezen kans!
Maar dan wel zeggen dat je voor het shirtje ging!
Dit is DE uitgelezen kans!
Maar dan wel zeggen dat je voor het shirtje ging!
5 x
squaadgras schreef:Voor 5k £ krijg je een stuk
Als je die 3 inaugural releases wegzet a £500 each, zit je nog maar op 3.5k £... en verkoop je de rest van de rommel maak je misschien wel groen cijfers onder de streep.
Ik zie mogelijkheden voor investeerders, en die hebben we in de krochten van dit forum las ik laatst ergens.
Fair enough: je hebt helemaal gelijk
Alleen kan ik nog niet zeggen dat ik nou warm draai 
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

squaadgras schreef:Ik zie mogelijkheden voor investeerders, en die hebben we in de krochten van dit forum las ik laatst ergens.
Joh, echt? Wie, wie...
Maar wat een idioterie weer. Ik zag Glen Luss, maar ik las Glen Puss. Geen idee waarom.

1 x
- goosebumps
- Senior

Nou ja, als je een distilleerderij wil opzetten kost dat best een bak geld. Dus zo vreemd is het toch niet dat ze ergens geld vandaan proberen te halen? Iemand koopt zoiets toch niet alleen om een koopje binnen te halen? Ik denk dat je dat meer als een crowdfunding moet zien. Niet dat ik nu in de rij ga staan. Als de whisky straks maar lekker is...
1 x
- Reichenbach
- Moderator

De eerste jaren zal de omzet vooral uit het bier, de gin en rum moeten komen.Tenminste als ze het een beetje handig doen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ja, da’s een beetje het standaard stramien voor startups... Wellicht is het een idee om de inaugural release voor te verkopen als certificaat?
30.000 x € 60 is toch geld he.
30.000 x € 60 is toch geld he.
0 x
Dat hele clan chief gebeuren is toch vrij origineel en best omvangrijk, is het dat geld waard weet ik niet, maar het is wel een leuke manier om je als "drank" liefhebber te koppelen aan een distillery
1 x
Wow.
Ze blijven maar komen.
Schijnbaar hebben ze nog plek over in het verre Schotland.
Maar wie weet
Groet Cor
Ze blijven maar komen.
Schijnbaar hebben ze nog plek over in het verre Schotland.
Maar wie weet
Groet Cor
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Zou er Chinees of Russisch geld achter zitten? Als zo'n oligarch een voetbalclub kan kopen is een distilleerderij een fooi natuurlijk.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”