Nieuwe distillery gepland: Wolfcraig

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Nieuwe distillery gepland: Wolfcraig

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Dec 2020, 16:26

Zag net weer een volgend plan voorbij komen voor een nieuwe distillery, deze keer nog net Lowlands, bij Stirling: Wolfcraig
De website zit in ieder geval weer prachtig in elkaar, aan mooie termen ontbreekt het niet. Moet een capaciteit van 1,5 miljoen liter per jaar krijgen, gelijk ook vrij ambitieus van omvang wel. Dus wie nog wat centjes overhoudt omdat er geen vuurwerk mag worden gekocht dit jaar kan ze wellicht hier kwijt :bigsmile .
8 x

BarryM
Senior
Senior

Re: Nieuwe distillery gepland: Wolfcraig

Ongelezen berichtdoor BarryM » 07 Dec 2020, 16:40

Dre schreef:Zag net weer een volgend plan voorbij komen voor een nieuwe distillery, deze keer nog net Lowlands, bij Stirling: Wolfcraig
De website zit in ieder geval weer prachtig in elkaar, aan mooie termen ontbreekt het niet. Moet een capaciteit van 1,5 miljoen liter per jaar krijgen, gelijk ook vrij ambitieus van omvang wel. Dus wie nog wat centjes overhoudt omdat er geen vuurwerk mag worden gekocht dit jaar kan ze wellicht hier kwijt :bigsmile .

Ik kwam deze vandaag ook al tegen, "Join the wolfpack" staat er mooi. En vergeet niet dat Richard Paterson ook van de partij is.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Dec 2020, 18:23

BarryM schreef:En vergeet niet dat Richard Paterson ook van de partij is.

Dan zal er weer een hoop whisky in de rondte worden gesmeten :P Ik ben geen Paterson fan dus dan laat ik deze maar gaan.
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 07 Dec 2020, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Dec 2020, 19:23

Zie hem ook al dagen langs komen op FB, hoe komen ze er toch bij dat ik whisky gerelateerde content zou willen zien..... :Scratch
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Dec 2020, 20:21

Leuk. Weer een handvol schijndooien uit de mottenballen getoverd om hun naam aan dit project te verbinden. Ik heb toch altijd gelijk het idee dat die namen bedoelt zijn om te verantwoorden dat een vaatje newmake £ 6 K gaat kosten..... Nou ben ik ook totaal geen Paterson ‘fan’, verre van zelfs, z’n notes over de Dalmore core range kunnen wat mij betreft ook in 1 zin. Richard ‘The Nose lul maar raak’ Paterson.
En dan een rugby speler die op de foto staat in pak met whisky in een tumbler... :gnif

I rest my case.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Dec 2020, 10:51

Oogadal schreef:Leuk. Weer een handvol schijndooien uit de mottenballen getoverd om hun naam aan dit project te verbinden. Ik heb toch altijd gelijk het idee dat die namen bedoelt zijn om te verantwoorden dat een vaatje newmake £ 6 K gaat kosten.....

Ik snap wat je bedoelt, al vind ik het wel logisch dat ze het doen. Om in déze tijd, waarin distilleries als paddenstoelen uit de grond schieten, ook je plekje te verwerven, aandacht (en daarmee funds) te krijgen en bekend te raken moet je toch íets. Ook al is het feitelijk als een Arjen Robben weer uit de lappenmand trekken, goed voor de aandacht en marketing, maar inhoudelijk voegt ie eigenlijk niets (meer) toe.
We gaan het wel weer zien waar dit op termijn toe leidt, ze zitten in ieder geval op een goeie locatie, want Stirling is natuurlijk wel een flinke trekpleister.
En de vatprogramma's zullen over een tijdje ook wel vanzelf her en der loskomen, dan gaan we ervaren hoe ze zich prijstechnisch gaan positioneren.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Dec 2020, 18:54

Ja, dat snap ik ook. Maar als ik dan zie dat Holyrood 1 of andere geldklop samenwerking met Whisky Hammer hun vaten met een vanaf prijs van £ 3.000 op de veiling heeft staan terwijl bijvoorbeeld een newmake programma van Tullibardine wordt gecanceld wegens gebrek aan interesse dan begrijp ik er niks meer van. Zeker omdat Tulli 20% van die bezopen Holyrood prijs rekent en je ook nog mag kiezen wat voor vat t in gaat. En daar begrijp ik geen zak van.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Dec 2020, 19:22

Dat zal de gekte wel zijn om er als de kippen bij te zijn met een nieuwe distillery ofzo. De trend ‘nieuw is hot’. Mensen lijken het te zien als de nieuwe pot met goud ofzo. :HitHead maar ik moet nog zien hoeveel van al die nieuwe startups over zeg 15 jaar nog altijd in productie zijn....
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Dec 2020, 19:47

Oogadal schreef:Ja, dat snap ik ook. Maar als ik dan zie dat Holyrood 1 of andere geldklop samenwerking met Whisky Hammer hun vaten met een vanaf prijs van £ 3.000 op de veiling heeft staan terwijl bijvoorbeeld een newmake programma van Tullibardine wordt gecanceld wegens gebrek aan interesse dan begrijp ik er niks meer van. Zeker omdat Tulli 20% van die bezopen Holyrood prijs rekent en je ook nog mag kiezen wat voor vat t in gaat. En daar begrijp ik geen zak van.

Ja nee helemaal eens, snap ik ook niet. Maar dat is dat ongrijpbare, goeie marketing, elkaar napraten, kuddegedrag, winstbejag, weet ik veel. Datzelfde zie je eigenlijk ook met die vataandelen toch, ik zie her en der bizarre runs op bepaalde vatprogramma's, tegelijkertijd staan er volgens mij nog een aantal héle mooie projecten bij bv. de cQs waar amper interesse voor is. Snap ik ook geen zak van.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Dec 2020, 21:12

Ach, wat betreft cQs snap ik dat wel. Het aanbod is gewoon echt veel te veel. Elke week een vat. Of twee. Je kunt het bijna geen collectief meer noemen, er komt meer aan cQs uit als wat Bressers & Timmer aan releases brengen. En op het moment dat je het niveau ‘hobby’ toch zo aan t ontstijgen bent ga je imho het gladde ijs een beetje op. Zie het als een illegaal café...
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Dec 2020, 08:43

Ik hoop stiekem dat ze hun huiswerk wel goed gedaan hebben. Anders zijn er zometeen een hoop ‘mede-plichtigen’ als dat illegale café gesloten wordt :shock:
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Dec 2020, 08:55

De tijd zal het leren, maar ik ben van mening dat als je gedoogd wordt je zeker niet het randje op moet zoeken (wat imho nu wel gebeurt). Worst case scenario is dat ze moeten zorgen een slijterij vergunning te krijgen, of een slijter zien te vinden die de levering naar de deelnemers verzorgt.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 11 Nov 2022, 18:55

De eerste fles staat te koop.. een 30 jarige blend :P

https://wolfcraig.com/wolfcraig-30-year-old-premium-blend/

Dan sla je wat mij betreft de plank flink mis…
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Nov 2022, 19:21

Ruud2612 schreef:...Dan sla je wat mij betreft de plank flink mis…
Als je daarmee wil laten zien op welk publiek je oriënteert.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Okt 2024, 17:18

En nu komen ze helemaal positief in het nieuws!
Aangezien ze de verkochte vaten aan het "Wolfpack" (vanaf £4000 tot £6000 per vat) voor een bepaalde datum beloofd hadden maar de bouwplannen vertraging opgelopen hebben omdat de vergunningen niet rond zijn hebben ze nu maar besloten om ergens in een andere, niet nader te noemen, highland distillery "hun" whisky te stoken en de gekochte vaten te vullen :Scratch :domdom

bron

Euh.....wie was hier ook al weer vol over/van provenance....... :bigsmile
2 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”