Rebranding Glengoyne

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Cees881
Actief lid
Actief lid

Re: Rebranding Glengoyne

Ongelezen berichtdoor Cees881 » 22 Sep 2020, 16:06

Cask1988 schreef:

De oude verpakking was trouwens ook £160 in hun eigen webshop als ik me niet vergis.

Dat zou goed kunnen. Het viel mij op dat het prijsverschil opmerkelijk groot is met Nederland (met de huidige versie).
0 x

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 22 Sep 2020, 16:15

Cees881 schreef:
Cask1988 schreef:

De oude verpakking was trouwens ook £160 in hun eigen webshop als ik me niet vergis.

Dat zou goed kunnen. Het viel mij op dat het prijsverschil opmerkelijk groot is met Nederland (met de huidige versie).

Klopt maar dat geldt voor zo ongeveer elke fles ;)
Glenfiddich 12 om maar eens wat te noemen:
Uk: https://www.whiskyshop.com/glenfiddich-12-year-old
NL: https://drankdozijn.nl/artikel/fles-glenfiddich-12-years-single-malt-70cl1

Omgerekend €49 uk versus €28 NL. Das gewoon bijna het dubbele..en zo zijn er nog tal van voorbeelden
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Sep 2020, 22:01

Cask1988 schreef:Omgerekend €49 uk versus €28 NL. Das gewoon bijna het dubbele..en zo zijn er nog tal van voorbeelden
Een in whiskyland bekende Manx YouTuber heeft wel eens beweerd dat de Britten het voordeligst in Holland kunnen bestellen.
0 x

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 24 Sep 2020, 14:55

:? Ik word wel een beetje moe van al dat rebranden eerlijk gezegd.
De flessen van Glengoyne zien er nu prima en herkenbaar uit, veel mooier dat de nieuwe look.
In vrijwel alle gevallen wordt het er veel lelijker op (smaken verschillen uiteraard).
Jameson, Benromach, Arran, en nu Glengoyne.
Waarom doet men dit ? heeft dat een voordeel ?
Hopelijk blijft de inhoud hetzelfde, en de prijs ook.
En kunnen ze de 21 s.v.p. in een normale koker stoppen, zoals de 12 en 18 ?
Die idioot grote dozen nemen veel te veel ruimte in in de whiskykast, dus die gooi ik toch direct weg :?
1 x
Afbeelding

Cask1988
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 24 Sep 2020, 17:47

Kapre schreef::? Ik word wel een beetje moe van al dat rebranden eerlijk gezegd.
De flessen van Glengoyne zien er nu prima en herkenbaar uit, veel mooier dat de nieuwe look.
In vrijwel alle gevallen wordt het er veel lelijker op (smaken verschillen uiteraard).
Jameson, Benromach, Arran, en nu Glengoyne.
Waarom doet men dit ? heeft dat een voordeel ?

Voor mij hoeft t allemaal ook niet maar Tja..de marketing afdeling moet ook wat te doen hebben natuurlijk. Vaak grijpen ze dat soort momenten ook aan om t recept iets te veranderen zodat het weer ‘toekomstproof’ is, of bv de prijzen te kunnen verhogen en ze krijgen zo hun merk ook weer even ‘trending’ in magazines, reclames, internet en social media. Met een nieuwe look val je weer even extra op, de oude look kijken mensen overheen. Nieuwe look prikkelt tot aankoop en dus extra omzet. Misschien niet voor ons whisky geeks maar de gemiddelde ‘simpele’ drinker trekt zulke dingen over de streep.

Het is uiteindelijk allemaal weer geld waard..
1 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”