Meer vrouwen willen whisky

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Piet
Moderator
Moderator

Meer vrouwen willen whisky

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2011, 09:49

Women want whisky

The popularity of whisky is on the rise among women, according to UK supermarket Asda.

35% of women now choose whisky over any other alcoholic drink, according to a recent survey conducted by the supermarket.

It found that 60% of women questioned saw their interest in whisky begin after developing a taste for it when their husbands kept it about the house.

It also revealed that when it comes to serving, women prefer not to water it down or add a mixer, with 52% choosing to drink it neat.

Ben benieuwd of dit UK gerelateerd is of nog specifieker alleen samenhangt met het publiek van UK supermarket Asda.

Die éne vrouw in mijn familie-, vrienden- en kennissenkring (niet de virtuele kennissenkring op het forum hoor) die whisky wel interessant vond drinkt het nu ook niet meer.

En ook op het forum komen we niet direct in de buurt van 35%.
Laten we hopen dat het UK supermarket Asda publiek trendsetters zijn.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Meer vrouwen willen whisky

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 23 Feb 2011, 09:53

Wij houden al een paar jaar bij hoeveel vrouwen er gemiddeld op onze proeverijen aanwezig zijn.
Dat schommelt tussen de 15 en 20%. Een proeverij voor soroptimisten hebben we uit die telling gelaten 8-)
0 x

Whoopi
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whoopi » 23 Feb 2011, 10:19

Drink al jaren Whisky, maar zelfs mijn broer wist tot voor kort niet dat ik een whisky fan was.
Misschien zuinigheid om deze "Kostbare"drank alleen of met z'n 2 en te drinken zodat het andere niet op valt dat je whisky drinkt.
Wat mij ook opviel en waar ik al een opmerking over maakte dat met het whisky festival en foto's van proeverij alleen maar mannen te zien zijn Denk dat dit net zo'n drempel is als voor mannen om naar de huishoudbeurs te gaan!
Ben dus erg benieuwd hoe ik me ga voelen op mijn eerst whisky proeverij :o
groetjes Whoopi :?
0 x

Stuifie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stuifie » 23 Feb 2011, 18:35

:lol:
Ik zie wel steeds meer vrouwen tijdens de proeverijen. Maar ik had het idee dat op het festival in Alkmaar naar verhouding minder vrouwen waren dan in Leiden, Groningen en Vlissingen... Ik was 1 van de 2 op een groep van 30 bij de Carn Mor MC. Misschien omdat bij lokale proeverijen man en vrouw samen gaan (fiets/lopend) en bij een groter evenement ze toch weer als BOB fungeren.

In mijn kennissenkring ook weinig vrouwen die whisky drinken. Meestal via de man inderdaad. Hoewel, een bevriende chef/cateraar is er door haar werk bij N&T mee in aanraking gekomen en is nu ook fan! Omdat ik nu wat meer keuze in flessen heb staan, kan ik vrouwen eerder voor whisky interesseren. Maar de meeste haken af (mannen trouwens ook) als ze de meer geturfde versies ruiken/proeven.
Laatst gewijzigd door Stuifie op 23 Feb 2011, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 23 Feb 2011, 19:20

Mijn vriendin moet er ook niets van hebben en gruweld al helemaal als ik haar een Islay "voorschotel".

Wat zou toch de oorzaak kunnen zijn dat dames over het algemeen (want dat mogen we volgens mij nog steeds constateren) geen voorliefde voor whisky hebben, zowel geur- als smaaktechnisch gezien?
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 23 Feb 2011, 22:51

Mijn vrouw is dol op whisky,ook de geturfde,ze gaat ook altijd mee naar festivals en N&T en volgende maand ook weer met een whiskycruise. :Slainte :yes
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 24 Feb 2011, 07:17

Dat is wel leuk als je dat samen kunt doen , helaas als mijn vrouw in de buurt van whisky komt vindt ze het al stinken :Scratch
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 25 Feb 2011, 14:22

Ik zie ze ook steeds meer. Ik doe vanavond een proeverij in een mooie boerderij deel met 25 personen waarvan 12 vrouwen. 6 van de vrouwen doen actief mee.
Zondag in Groningen ben ik bij de Toeter voor de Whisky XL dag. Ben benieuwd hoeveel vrouwen er dit jaar komen
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 25 Feb 2011, 14:26

In mijn vrienden- en kennissengroep is de hoeveelheid mannen en vrouwen die single malt whisky drinken ongeveer gelijk. Ik denk wel dat er een soort van "taboe" op het drinken van "sterke drank" door vrouwen is, waardoor ook lang niet alle vrouwen er wellicht in het openbaar voor uitkomen. Dit komt door de connotatie van "sterke drank", "alcoholisme" en het idee dat "sterke drank" tot de mannenwereld behoort. De associatie bij whisky (maar volgens mij ook bij cognac en rum) is een (wat oudere man) met een sigaar. En wanneer een man en een vrouw bijvoorbeeld een drankwinkel binnen stappen zal de verkoper zich automatisch tot de man richten, zelfs al geeft de vrouw signalen af dat zij ook geinteresseerd is.

Een andere generaliserende opmerking (dit is lang niet altijd waar) is dat vaak mannen zich veel meer op 1 ding storten en daar heel erg de diepte mee in willen gaan. Dit forum is zon manier om veel meer te weten te komen over whisky en je te verdiepen, dus het zou me niet verbazen als dit forum ook niet een helemaal repressentatieve afspiegeling is.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”