Grootschalige whiskyfraude ontdekt in UK

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Grootschalige whiskyfraude ontdekt in UK

Ongelezen berichtdoor semtex » 01 Mar 2017, 09:28

Of hoe de Britten even de Italiaan willen uithangen...

https://scotchwhisky.com/magazine/lates ... p-exposed/
0 x

hfos
Senior
Senior

Re: Grootschalige whiskyfraude ontdekt in UK

Ongelezen berichtdoor hfos » 01 Mar 2017, 09:57

Gefeliciteerd met zes jaar op dit forum! Vanmiddag om tien over half drie dan ;)

En ik kreeg gisteren een mailtje hierover van Whisky.Auction, goede zaak. Het is jammer dat dit soort dingen blijft gebeuren. Ik heb een andere hobby die op een zelfde manier wordt verziekt. Hoe meer (en harder) mensen worden aangepakt hoe beter...
0 x
Afbeelding

Berrysaki
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Berrysaki » 01 Mar 2017, 10:28

Damn! Wat een verhaal zeg!
Wel goed om te lezen hoe whisky.auction hier mee om gaat!
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 01 Mar 2017, 12:43

Goede actie van dit veilinghuis.

Lijkt er op (of ze doen het in ieder geval zo voorkomen) dat ze een goed beleid hebben dat er voor zorgt dat ze hiervoor hun verantwoordelijkheid nemen en aangeboden flessen controleren.
In dat geval zijn de (hoge) commissies ook te verantwoorden. Koper/verkoper betalen voor een stukje zekerheid.

Ik vraag me dan ook af wat Catawiki voor beleid en controles heeft hieromtrent.
Zij vragen ook een (hoge) commissie aan zowel koper als verkoper. Maar de flessen gaan nooit door hun handen.

Want wie zegt dat deze fraudeur niet ook via andere kanalen al flessen op de markt heeft gebracht.
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 01 Mar 2017, 13:02

Wouter1981 schreef:Goede actie van dit veilinghuis.

Lijkt er op (of ze doen het in ieder geval zo voorkomen) dat ze een goed beleid hebben dat er voor zorgt dat ze hiervoor hun verantwoordelijkheid nemen en aangeboden flessen controleren.
In dat geval zijn de (hoge) commissies ook te verantwoorden. Koper/verkoper betalen voor een stukje zekerheid.

Ik vraag me dan ook af wat Catawiki voor beleid en controles heeft hieromtrent.
Zij vragen ook een (hoge) commissie aan zowel koper als verkoper. Maar de flessen gaan nooit door hun handen.

Want wie zegt dat deze fraudeur niet ook via andere kanalen al flessen op de markt heeft gebracht.

Bij catawiki kun je zelf reclameren als er iets niet klopt of je denkt dat iets niet klopt. Al is dit altijd lastig te bewijzen waar iets mis is gegaan. Ik ben het met je eens dat gezien hun hoge commissie ze dit als service zouden moeten aanbieden. Maar of dat ooit gaat gebeuren....
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 01 Mar 2017, 14:10

Jemig, pittig verfhaal zeg.
Top dat het ontdekt is :goedgedaan
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 03 Mar 2017, 20:09

Het is natuurlijk een beetje dubbel dit verhaal.
Whisky.Auction gebruikt dit natuurlijk ook als promotiestunt.
Kijk eens wat wij ontdekt hebben, jullie kunnen beter met ons in zee gaan dan met andere veilinghuizen.
Deze praktijken zijn waarschijnlijk ook al véél langer bezig en "foute" flessen zullen wellicht ook al bij Whisky.Auction geveild zijn.
Dat er eindelijk werk van gemaakt wordt is imho vanzelfsprekend en een erg goede zaak.

Wat mij betreft moet elk veilinghuis deze expertise in huis hebben.
Ze vragen een serieus percentage (commissie) aan de verkoper/koper (en soms aan beide).
Daar moet dan ook maar wat tegenover staan:
zorgen dat je weet wat je in je handen krijgt en alles grondig nagaan.
Als je op deze manier kwalitatief boven andere veilinghuizen uitsteekt zal de rest snel volgen.

Er zijn trouwens wel meerdere praktijken bij veilinghuizen waarbij ik moet fronsen.
Blijkbaar bieden ze tegenwoordig echt alles aan.
Ik had de indruk dat normen waaraan een fles moest voldoen enkele jaren geleden strenger waren.
Het veilen van wel héél erg lage vulniveaus, gebroken zegels, lekkende flessen,... Je kan het zo gek niet bedenken! :HitHead
3 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 09 Mar 2017, 11:03

ik schrik hier eigenlijk helemaal niet van. Na nep kleding, nep schoenen, nep Iphones, nep diploma's en nep ect ect ect... nu ook nep whisky. Dat is echt niet van vandaag, dat speelt al jaren en jaren. Nu wel actueel omdat we weer in een nieuwe verzamelaars bubbel gaan komen.. dus er valt iets te halen en dus zal er fraude zijn.

Ik heb wel eens een fles opengetrokken waar ik meer water dronk dan whisky, tja balen... wegspoelen en gewoon doorgaan met positieve dingen vanuit onze mooie hobby :Slainte
2 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 04 Apr 2017, 00:30

JacobaEd schreef:ik schrik hier eigenlijk helemaal niet van. Na nep kleding, nep schoenen, nep Iphones, nep diploma's en nep ect ect ect... nu ook nep whisky. Dat is echt niet van vandaag, dat speelt al jaren en jaren. Nu wel actueel omdat we weer in een nieuwe verzamelaars bubbel gaan komen.. dus er valt iets te halen en dus zal er fraude zijn.

Ik heb wel eens een fles opengetrokken waar ik meer water dronk dan whisky, tja balen... wegspoelen en gewoon doorgaan met positieve dingen vanuit onze mooie hobby :Slainte

Had wel laatst een erg waterig sampletje. :Scratch :D .

(Geintje moet af en toe kunnen) ;)
2 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”